Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Har någon hittat någon/ra spellistor för bra 80-tals popmusik på Spotify som INTE är någon av de cirka 150 mest sönderspelade topplistehitsen i världshistorien som man hört en miljon gånger på film, TV, radio osv?

Dvs mindre kända låtar och grupper, singel/EP B-sidor osv som ändå har ett skönt, gôtt 80-talssound? Mina egna försök att efterforska har lett till ganska magra resultat tyvärr...

Tackar på förhand!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon132576:

Har någon hittat någon/ra spellistor för bra 80-tals popmusik på Spotify som INTE är någon av de cirka 150 mest sönderspelade topplistehitsen i världshistorien som man hört en miljon gånger på film, TV, radio osv?

Dvs mindre kända låtar och grupper, singel/EP B-sidor osv som ändå har ett skönt, gôtt 80-talssound? Mina egna försök att efterforska har lett till ganska magra resultat tyvärr...

Tackar på förhand!

Du kan väl i så fall lika gärna lyssna på radio, det är ju dessutom gratis...
Prova tex http://www.977music.com/tunein/web/80s.asx

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Rammstein - Feuer und Wasser

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Avstängd

Fan mix med suverän video

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

Du kan väl i så fall lika gärna lyssna på radio, det är ju dessutom gratis...

Hm hur tänker du där egentligen? Det är ju på radion som man bombarderas som mest med gamla listettor man hört femtielva gånger förut...

Dessutom brukar det vara reklam stupiett också, så mjä... Jag hoppar nog det tror jag! Har inget alls emot att pröjsa 100 spänn i månaden för Spotify och slippa hjärncellsdödande reklam.

Permalänk
Inaktiv

Moderna grejer som fan här!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon132576:

Hm hur tänker du där egentligen? Det är ju på radion som man bombarderas som mest med gamla listettor man hört femtielva gånger förut...

Dessutom brukar det vara reklam stupiett också, så mjä... Jag hoppar nog det tror jag! Har inget alls emot att pröjsa 100 spänn i månaden för Spotify och slippa hjärncellsdödande reklam.

Prova länken, tycker inte de spelar bara hits men reklam är det men eftersom det är en amerikansk kanal så är reklamen lite roligare än den svenska och den dyker inte upp på alla andra ställen heller.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Prova länken, tycker inte de spelar bara hits men reklam är det men eftersom det är en amerikansk kanal så är reklamen lite roligare än den svenska och den dyker inte upp på alla andra ställen heller.

Om man tycker om radio så har vi radio garden. Där finns några tusen kanaler att välja bland och musiken skiftar en hel del. Nederländerna tycker jag brukar var bäst plats att leta på. Men det är radio så det går inte att välja melodi. Däremot är det inte som spotify där det är kontinuerlig reklam.

Länk till Östersund med några kanaler:
http://radio.garden/visit/oestersund/3ybBAdgZ

Den svenska nordligate jag hittat är Kiruna men tycker mest om Köpenhamn/Malmö/Lund.

Om du hittar en internetradio som inte är med så är det bra om man talar om det för dom så lägger de till kanalen så den inte behöver vara så mager.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av abki:

Om man tycker om radio så har vi radio garden. Där finns några tusen kanaler att välja bland och musiken skiftar en hel del. Nederländerna tycker jag brukar var bäst plats att leta på. Men det är radio så det går inte att välja melodi. Däremot är det inte som spotify där det är kontinuerlig reklam.

Länk till Östersund med några kanaler:
http://radio.garden/visit/oestersund/3ybBAdgZ

Den svenska nordligate jag hittat är Kiruna men tycker mest om Köpenhamn/Malmö/Lund.

Om du hittar en internetradio som inte är med så är det bra om man talar om det för dom så lägger de till kanalen så den inte behöver vara så mager.

Ok.

Eftersom det inte går att röra sig ute där jag bor eftersom det är maskiner överallt för att bönderna håller på dygnet runt med höstbruket och så har även banverket varit på besök med en spårläggningsmaskin (som faktisk också var imponerande stor) så har jag varit inne och lyssnat på bonnrock. (Tyvärr inte Bon Scott)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Lite italiensk spacesynth med Koto!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Zyriak:

Lite italiensk spacesynth med Koto!

https://youtube.com/watch?v=dOh4B7zPx70

Din video fick mig att tänka på japansk slagverksmusik, KODO, så nu ska jag skaka om huset lite medans jag fixar en kvällsfika

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Bra musik!

Just nu lyssnar jag på min gamla rigg, överklockad till 5GHz, knappt och jämt. Inte riktigt stabilt.
212EVO går för fulla fläktar, och har ställt hela riggen under min Panasonic/Matsushita luftkonditionering som blåser kalluft på i5-4670K.. Svinkallt i rummet, men fläktarnas ljud är nästan som ljuv musik för mig..

I bakgrunden går givetvis "Weird Al" som lämplig bakgrundsmusik:
https://www.youtube.com/watch?v=N9qYF9DZPdw

Edit: Al är inte konstigare än att han heter "Weird", och inte mitt stavfel "wierd" eller hur det nu stavades fel.. Kul snubbe i alla fall!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

@Jumpcut:

Bra!
Fortsätter kvällen med "MCA Discovision", det är ju ändå helg nu!
https://www.youtube.com/watch?v=Azsk21MpbUk

(Linux mint bootar för övrigt med gamla riggen på 5GHz, men windows "vill inte", får väl kalla det för en "kväll" eller vad jänkarna säger, "call it a night"..)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Din video fick mig att tänka på japansk slagverksmusik, KODO, så nu ska jag skaka om huset lite medans jag fixar en kvällsfika
https://www.youtube.com/watch?time_continue=188&v=_SJ8hoQ7Rm4...

Kul övergång! Mäktiga trummor dessutom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

@Jumpcut:

Bra!
Fortsätter kvällen med "MCA Discovision", det är ju ändå helg nu!
https://www.youtube.com/watch?v=Azsk21MpbUk

(Linux mint bootar för övrigt med gamla riggen på 5GHz, men windows "vill inte", får väl kalla det för en "kväll" eller vad jänkarna säger, "call it a night"..)

Bra Lead där vid 1:44!

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Zyriak:

Kul övergång! Mäktiga trummor dessutom

Ja och det är hiskeligt tryck i det när man är på en konsert, Kroumata är en svensk grupp som jag sett för länge sedan men det vore verkligen roligt att få höra nått Japanskt live i ett konserthus för det ska dunka i kroppen

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@flashen: Glampop (?) Bryan Ferry - Is your love strong enough?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Rekordmedlem

Idag visste jag inte vad jag ville lyssna på för stil bara det är nått festligare som man kan hoppa runt till så jag tog alla stilar samtidigt så slipper jag välja nått speciellt...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Rekordmedlem

Skulle svar på et inlägg som raderades men strunt samma, det fick mig att tänka på Christina Aguilera och hennes imitationer så min musikförvirring för dagen kvarstod så det får bli nått mer som innehåller lite delar av mycket. Klassiska pionjärerna Tangerine Dream.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Delerium - Grave Mentor (1991)

Mysig dark ambient/industrial.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Avstängd

Och så lite mer instrumental synth

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Föredetting

Legender. Jag menar, det räcker med en titt på den där skjortan, så vet man att man är i säkra händer.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Lyssnar på mitt senaste släpp, som vanligt

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic