Välkomna till Övriga ämnen! Läs detta innan ni börjar skriva.

Permalänk
Hedersmedlem

Välkomna till Övriga ämnen! Läs detta innan ni börjar skriva.

Välkomna till Övriga ämnen!
Viktig information författad av OSkar000.

I den här avdelningen av forumet gäller självklart SweClockers vanliga regler.

Denna avdelning är till för att man under ganska lättsamma förhållanden ska kunna diskutera sådant som inte är enbart datorrelaterat men som ändå berör oss datorentusiaster i vardagslivet. I grunden är allt som inte bryter mot reglerna tillåtet att diskutera så länge det finns ett diskussionsvärde och att tråden passar in i något av forumen. Självklart ska diskussionen föras på en mogen nivå. Tänk också på att lägga trådarna i rätt avdelning, vid eventuella tveksamheter går det förstås bra att kontakta en moderator.

Observera att frågor om enskilda modereringsfall inte diskuteras någonstans i forumet. Förslag, frågor, synpunkter och annan feedback är vi alltid tacksamma för. Detta kan ni lämna i feedback-forumet alternativt kontakta någon moderator så tar vi upp det internt om ni inte vill fråga publikt.

För att få tillgång till ÖÄ krävs att man uppfyller vissa kriterier. Man måste ha varit medlem i minst en månad och skrivit ett antal inlägg i forumet. Då ÖÄ till viss del är skiljt från resten av forumet kan man bli avstängd från enbart ÖÄ. Detta innebär att man förlorar rätten att skriva i ÖÄ men man har fortfarande rätt att skriva i resten av forumet. Den som blir avstängd från ÖÄ och klagar på det i resten av forumet får sin avstängning förlängd.

Inlägg eller trådar som på ett eller annat sätt bryter mot reglerna kan anmälas genom länken "Anmäl inlägget" som finns nere till höger i varje inlägg. Vi tar hellre emot en anmälning för mycket än ingen alls på en tråd som snabbt behöver åtgärdas. Skriv inte i tråden att ni anmäler, om någon ändå gör det är det ej tillåtet att gnälla på den som anmält det. Vi kan inte läsa alla inlägg som skapas i forumet varje dag så därför är vi tacksamma om ni rapporterar allt som ni anser bryter mot reglerna så tar vi hand om det så snart som möjligt.

Vanliga frågor och svar

Min tråd blev låst, varför?
Om du inte är nöjd med anledningen som skrevs i låsningsmeddelandet kontaktar du berörd moderator, lämpligen via PM eller e-post.

Jag har hittat en jätterolig länk/film/bild som jag vill dela med mig av, var postar jag den?
Eftersom diskussionsvärdet oftast är mindre än underhållningsvärdet har vi valt att göra en officiell tråd för dessa: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Var kan jag ladda upp bilder/filmer/filer?
Det finns flera bra sidor för att ladda upp bilder. Det finns en någorlunda aktuell här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Har SweClockers.com någon officiell IRC-kanal?
Ja, det har vi.
#SweClockers.com @ QuakeNet
Samma regler gäller i princip där som på forumet. Det finns oftast minst en moderator tillgänglig där dagtid om ni har några frågor eller funderingar som ni vill diskutera direkt. I övrigt så är det fritt fram att diskutera i princip vad som helst där.