Permalänk
Medlem

Förslag på htpc chassi

Hej.
Jag letar efter en låda som jag kommer ha i min tevebänk.
Delarna som jag ska ha i den är:

ATX 360watt nätagg.
ATX moderkort ABIT
Geforce 6800 Ultra
AMD 3700+ + Zalman V7000CU
Minnen corsair pc3200 ddram xms pro 1024C2 x 2
Seagate 320GB
Terratec Dolby Digital 7.1

Jag ska den som multimedia dator och även spela på den med trådlösa gamepads. Rätt soft att sitta i soffan och köra Need for Speed Carbon.
Som det är nu så är det rätt låg temperatur på delarna och jag kan ju underklocka systemet lite för att få ned temperaturen. Men jag vill ändå ha en låda som är relativt rymlig och som delarna får plats i.
Tänkte först på vattenkylning men då detta lär vara omöjligt att få plats med hela kittet i lådan så får jag nog köra med luftkylning i alla fall.
Jag vill ha en relativt rymlig låda. Inte för stor men som fyller sitt syfte. Sen vill jag hellre ha 2 st 92mm fläktar som suger in fram än 2 st 80mm fläktar.
För en 80mm fläkt på högvarv låter mer än 2 st 92 mm på halvfart. Dessutom suger en 92mm fläkt in lika mycket på halvfart som en 80 på helfart.
Det ideala vore 2 92mm eller större fläktar fram och 2 bak. Men 1 92mm fläkt är bättre än 2x80mm.

Någon som har bra förslag?
En fördel är ju att lådan inte går lös på 3000 kr.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Lite över din budget men verkar jävla grym + det är 2x80 i den :/
http://www.gtek.se/?mode=item&id=2869&session=dcd99daa766f059...

Annars har du en lista här på Silverstone htpc chassin, sökte på att dom minst ska ha 2x 90/92mm fläktplatser.
http://www.prisjakt.se/kategori.php?k=s4702611
Bara å välja den som är snyggast

Permalänk
Medlem

Jo men jag har ju hittat en del.
Men jag vet inte vad de tänker på. Så fort lådan är någorlunda billig och rymlig och bra med fläktalternativ så är dvdn placerad mitt på. Vilket innebär att mitt 22 cm långa och 12,7 mm höga grafikkort får inte plats
.
Jag är lite inne på Antec Overture II. Men som vanligt är det inte precis de talar om vilka grafikkort som passar i lådan eller inte. Orkar bara inte handla en låda för att komma hem. Packa upp för att sedan inse att den aldrig kommer passa. När man letar efter det finstilta (tex due to its slimmed size it's not compatible with the following grapchi card etc) så hittar man ingenting men skulle man handla nåt hittar man det finstilta någonstans. Jag har varit inne på några databutiker men ingen visste något.
Mediadatorer är ju rätt stort nu. Jag vägrar tro att jag är den enda som kommer använda mig av ett geforce 6800 ultra i en htpc.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Du får kolla lite tester på olika chassin å se vad dom har för grafikkort i.
Annars enligt cooltek chassit så får man i ett "Full Size" grafikkort.