(PS3 & 360) `'´ Grand Theft Auto IV `'´

Permalänk
Medlem

(PS3 & 360) `'´ Grand Theft Auto IV `'´

Spelet släpps den 29 April.

Klicka på bilden för senaste nytt:

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

fan vad skojj släpps demot för både PS3 och X360?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Demo va nice!

Permalänk
Medlem

Hoppa till sista sidan och läs bakåt istället...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Nej inte New York City, Stan är för trisst, korslagda gator osv. Känns lite udda med en spelmotor som drivit ett pingisspel nu skall användas till något så här annorlunda. Fast de vet nog vad de pysslar med

Permalänk

är det någon ide att fråga vilken konsoll man ska köpa spelet till eller blir det en stor diskussion då?

jag har alltid gillat ps handkontrollen till dessa GTA spel,men vet ej hur det är att spala med en 360 handkontroll.
opartiska åsikter nu,vad tror ni?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Med Euphoria kan Rockstar nog ta GTA till en helt ny nivå. Tänk att äntligen kunna klättra lite här-och-där i ett GTA-spel, slänga soptunnor mot poliser som jagar en, ha slagsmål uppe på hustak och när offret trillar över kanten så hänger han kvar i några sekunder för att sedan ramla ner mot sin död... Woah! Kommer bli hur ballt som helst.

Själv har jag inget emot New York. Faktist lite glad över att de valt just den staden (om det nu blir NY, d.v.s.). Inför de något vädersystem, med t.ex. snöstormar, så kommer New York se helt fantastiskt vackert ut.

Mangemani: Lite svårt att säga just nu.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Jag tror att det är bäst att köpa spelet till den konsoll vars kontroll man själv föredrar såvida inte versionen till maskinen med sämre kontroll visar sig bli överlägsen vill säga. Men man får väl utgå från att versionerna kommer bli rätt identiska. Med tanke på att det är högst personligt vilken kontroll man föredrar borde inte detta starta krig

Fördel 360 kontrollen är rumble såvida inte sony hinner släppa sin beryktade rumbleaxis

Fördel PS3 är tiltfunktionen om den används vill säga. & om den bidrar med något isåfall.

Själv gillar jag sonykontrollerna men har 360 kontroll till PCn och kan inte direkt klaga på den heller.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Känns lite udda med en spelmotor som drivit ett pingisspel nu skall användas till något så här annorlunda.

Tycker det känns som ett utmärkt bevis på att dom kan skapa en väldigt mångsidig spelmotor och inte låsa fast den till en genre.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Nej inte New York City, Stan är för trisst, korslagda gator osv. Känns lite udda med en spelmotor som drivit ett pingisspel nu skall användas till något så här annorlunda. Fast de vet nog vad de pysslar med

asch, det är ju bara Manhattan det. (och där blir ju Taxiuppdragen lättare iaf..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

don´t underestimate the taxiuppdrags

Sant att det bara gäller manhattan, dock har Rockstar bevisat sin skicklighet när det kommer till att designa väldigt interesanta städer så jag tycker inte de behöver ta hjälp av verkligheten. Låt kopiorna åka runt i Näwjårk istället. Aja new york temat är aningen utvattnat var bara det jag ville komma till.

Permalänk
Medlem

IGN tror ju att GTA IV kommer vara ett MMO. Hoppas jag fan inte..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Tycker det känns som ett utmärkt bevis på att dom kan skapa en väldigt mångsidig spelmotor och inte låsa fast den till en genre.

Ni har inte tänkt på att De kanske använde den/skapade tabletennis mest som ett test för den nya motorn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Med Euphoria kan Rockstar nog ta GTA till en helt ny nivå. Tänk att äntligen kunna klättra lite här-och-där i ett GTA-spel, slänga soptunnor mot poliser som jagar en, ha slagsmål uppe på hustak och när offret trillar över kanten så hänger han kvar i några sekunder för att sedan ramla ner mot sin död... Woah! Kommer bli hur ballt som helst.

Själv har jag inget emot New York. Faktist lite glad över att de valt just den staden (om det nu blir NY, d.v.s.). Inför de något vädersystem, med t.ex. snöstormar, så kommer New York se helt fantastiskt vackert ut.

Låter intressant det där med att slänga objekt och få en reaktion beroende på vart man träffar. Jag bryr mig inte så mycket om grafiken, den brukar vara rätt hårt stilistisk driven, nästan lite serietidning över det. Jag gillar det, och tror inte fotorealism är en bra väg att gå, då föredrar jag att de får staden att kännas levande istället.

När jag spelade på kul(SA), så lekte jag mycket med fordonens fysik. 20 sprängladdningar monterades på sidan av en buss t ex. Så för mig är fysiken viktigare än grafiken...

Citat:

Since all GTA games from Grand Theft Auto III on have used the in-game engine for cinematics, it is likely that the trailer will contain the first glimpse of the game in action.

Då kanske vi får en bra bild utav hur spelet kommer bli...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

mmm har minne av skoj fysik i sa.

parkerade bilen mitt på gatan för att telefonen i spelet ringde.

gick en bit bort för att inte bli påkörd och bakom gubben såg man hur bilar började krocka in i den parkerade bilen och staplas upp i stil med blues brothers.

får hoppas på lika trevliga saker i gta 4.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

GTA III är ju det bästa GTA, har blivit sämre och sämre efter det..

Permalänk

Men tänk er att tex San Andreas va hur jekla stort som helst o det va på en dvd skiva på typ 5gb.. Men nu e det dom där blue ray skivorna på va e dom över 20gb.. SPELET kommer vara eenooormt juh,, det besta med gta som jag tycker är tex på san andreas det där berget där i hill billy town sånt gillar jag,, bara att kunna åka ut o glassa med båge eller cross.. grymt.. Sen e ju helikoptern underbart att brumma runt med också, eller ska vi säga vispa runt med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboFinnen
Men tänk er att tex San Andreas va hur jekla stort som helst o det va på en dvd skiva på typ 5gb.. Men nu e det dom där blue ray skivorna på va e dom över 20gb.. SPELET kommer vara eenooormt juh,, det besta med gta som jag tycker är tex på san andreas det där berget där i hill billy town sånt gillar jag,, bara att kunna åka ut o glassa med båge eller cross.. grymt.. Sen e ju helikoptern underbart att brumma runt med också, eller ska vi säga vispa runt med

Det är bara PS3:an som har BLU-RAY, XBOX360 har klassiska dvds som är på 9GB så såvida det inte blir fler skivor (inte troligt) så blir det nog 9GB.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GodZilly
Det är bara PS3:an som har BLU-RAY, XBOX360 har klassiska dvds som är på 9GB så såvida det inte blir fler skivor (inte troligt) så blir det nog 9GB.

Blir troligen olika för 360 och ps3.
Kanske okomprimerat på ps3 tack vare blu-ray :).
Sedan så finns det plats för extra material på blu-ray skivan. För Xboxens skiva kommer att maxas och komprimeras hårt om det är på en enda skiva.

Permalänk

hoppas d blir olika,, riktigt olika... Playstation måste ju visa hur mycket bättre dom gör gta på ps3.. den va ju trots allt en grymt bra tvspels serie till ps2 så dom måste verkligen visa vad den går för..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboFinnen
hoppas d blir olika,, riktigt olika... Playstation måste ju visa hur mycket bättre dom gör gta på ps3.. den va ju trots allt en grymt bra tvspels serie till ps2 så dom måste verkligen visa vad den går för..

De är ju inte så att sony (playstation) som skapar spelet, så lite svårt för dem att göra de bättre på sin konsol

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Tror spelet blir på 9GB och extra material kommer på en extra skiva till 360. Likadant som det var till Xbox. Men det var ju inte många spel till gamla boxen som tog upp 4,7GB heller. Och dagens 360 spel varierar. Jag har ännu inte fattat det här med format kriget, spelet kommer ju till båda konsolerna ändå. Va glad över vad man får.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Hur ser det ut med online spelade på GTA? Och kommer jag med min 360 kunna spela med polare som har PS3?

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GodZilly
Det är bara PS3:an som har BLU-RAY, XBOX360 har klassiska dvds som är på 9GB så såvida det inte blir fler skivor (inte troligt) så blir det nog 9GB.

uhm,, det får la inte plats 9GB på en XB360-DVD heller?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

duallayer 7gb skivor har jag läst hos ms nångång i tiden. kollade upp det för säkerhets skull men kunde inte hitta det igen. Dock stod det samma sak på 360 wikipedia

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Ni har inte tänkt på att De kanske använde den/skapade tabletennis mest som ett test för den nya motorn?

Har jag påstått motsatsen? ser inte hur det skulle påverka mitt tidigare påstående =/

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrilletuff
Hur ser det ut med online spelade på GTA? Och kommer jag med min 360 kunna spela med polare som har PS3?

om det nu kommer finnas onlinespelande så tvivlar jag starkt på det, Sonys respektive MS onlinelösningar är osannorlikt tänkta för varandra.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Rockstar måsta la inte använda Live iof, finns det inte en del andra spel som går utanför på egna servrar, FF tex?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
uhm,, det får la inte plats 9GB på en XB360-DVD heller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
duallayer 7gb skivor har jag läst hos ms nångång i tiden. kollade upp det för säkerhets skull men kunde inte hitta det igen. Dock stod det samma sak på 360 wikipedia

Det är vanliga dual-layer dvds, alltså 4,5GB x2 = 9GB (8.5GB).

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GodZilly
Det är vanliga dual-layer dvds, alltså 4,5GB x2 = 9GB (8.5GB).

ne, det där får du allt dra fram en källa på. för jag är nu rätt säker på att det är som cloned säger 7GB då det var ungefär vad jag trodde med..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint