Permalänk
Medlem

Surfa med bredband på telefon?

Hejsan

Jag har nyligen skaffat mig en ny telefon. En Sony Ericsson z610i.
Jag har en del frågor. Det jag funderar mest på är;

Går det att surfa på telefonen via bredbandet?
Snackade med en släktning om det. Han sa att man kunde surfa på telefonen
via bredbandet om man kopplade i den till datorn antigen via USB-kabel eller Bluetooth. Är det möjligt? Det går ju att använda telefonen som modem
(Alltså så man kan surfa på datorn med telefonen som modem) Så det borde väl gå att vända på det hela?

Skulle vara väldigt skönt att kunna slösurfa på telefonen gratis (Om man inte räknar med bredbandskostnaderna dvs.)

Dessutom. När man skriver SMS på telefonen, och man använder smajlisar, ifall man gör ":)" dyker det upp en gubbe istället för dom teckena. Exakt som det är på MSN. Väldigt irriterande! Har sökt runt i inställningarna utan resultat. Men det borde väl gå att få bort dessa på något sätt?

Tacksam för svar!

Kan även tillägga att den är köpt utan abbonemang eller sådant. Så det är ju inte något förinstallerat grejs från leverantören i den

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

använd bluetooth. sen går det ju mycke snabbare om du kör umts också

Visa signatur

Server: Intel Pentium D 2.66Ghz, 2x80GB SATA RAID-1, 2GB Ram, FreeBSD-7.0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petrucci
använd bluetooth. sen går det ju mycke snabbare om du kör umts också

Jo, alltså. Det jag undrar är om det går i huvud taget att surfa på telefonen via breddbandet och datorn. Går det?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sputte
Jo, alltså. Det jag undrar är om det går i huvud taget att surfa på telefonen via breddbandet och datorn. Går det?

Surfar via wifi med telefonen.

Visa signatur

Server: Intel Pentium D 2.66Ghz, 2x80GB SATA RAID-1, 2GB Ram, FreeBSD-7.0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petrucci
Surfar via wifi med telefonen.

Ifall telefonen hade WIFI så hade jag gjort det. Nu är det så att den inte har det ;<

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

blåtand då....

Permalänk
Medlem

Det beror helt enkelt på om telefonen har den funktionen. Finns inget enkelt svar.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Det beror helt enkelt på om telefonen har den funktionen. Finns inget enkelt svar.

Mjo, det är ju det. Men den funktionen finns alltså? Att använda bredband till telefonen? Dessutom, hur får man reda på om den stödjer det?
Kan ju ioförsig maila SE

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cheese_Man
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=3...

Funkar tydligen för z1010 så det finns nog hopp.

Det där såg ut som något att läsa!

Dock mailade jag Sony Ericsson idag. Svaret;

"Det går inte att ansluta telefonen till internet via bluetooth. Det går endast att ansluta datorn till internet via telefonen."

Värt att testa ändå?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Om du nu sitter så nära datorn så måste det väl vara bättre att surfa på den.Jag menar att telefonen har ju ingen direkt rolig display att titta på .

Visa signatur

turksson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turksson
Om du nu sitter så nära datorn så måste det väl vara bättre att surfa på den.Jag menar att telefonen har ju ingen direkt rolig display att titta på .

Men det skulle ändå vara kul att ha bredband i telefonen.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=314618

Köpa en sån där så kan man ju vara 100 meter ifrån. Dvs mycket mer mobilt än att sitta vid en dator

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H