Permalänk
Medlem

Bästa pvp?

okai
har nu suttit och lirat wow och Guild wars.. och nu har jag blivit riktigt sugen på pvp action

så jag undrar, vilket mmo är bäst när det gäller Pvp, ge tipps, det får gärna vara gratis, och spelet ska ju helst vara släppt.

//Mvh

Permalänk
Avstängd

GW hade bäst pvp system, men nu när Rated arena games(ladder system) börjar i wow på torsdag är det rätt lika och valet blir på vilket spel man gillar mest.

Permalänk
Medlem

det finns inga andra bra lir utöver GW och wow? tycker bägge käns lite stela på nått sätt

Permalänk
Avstängd

Tja Eve online är väll rätt poppis, men inget jag personligen tycker om.

Permalänk

Lineage 2 må vara ett dåligt spel på många sätt, men få spel har mer intensivt pvpande.

Permalänk
Medlem

har laddat ner och håller på att installera EVE nu, tänkte att jag kunde ta och testa trialen dom hade, har varit lite nyfiken på det ett tag faktiskt.

EDIT: hmm EvE var nog inget för mig, var lite för invecklat.

Permalänk
Hedersmedlem

Äh, ge EVE ett riktigt försök. Jag känner inte till någon som varit missnöjd när de spelat klart hela tutorialen.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Precis, kör tutorialen och spela 3-4 månader, då borde du ha fått in grunderna och kan gå på de svårare funktionerna.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk

Om du orkar ta dig igenom 50 levlar i DAoC så skulle jag tro att det är det bästa spelet för PvP (RvR).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Precis, kör tutorialen och spela 3-4 månader, då borde du ha fått in grunderna och kan gå på de svårare funktionerna.

3-4 månader O.o det är ett rätt bra tag, tar det så länge att komma in i spelet, har ju som bara fixat trialen och de svårare funktionerna?! tyckte det var nog krångligt att ta sig ut ur "garaget" i början av spelet, det var som ett jävla ljup i det hela, så mycket småsaker som man måste lägga på minnet osv

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Om du orkar ta dig igenom 50 levlar i DAoC så skulle jag tro att det är det bästa spelet för PvP (RvR).

testade det spelet för ett par månader sedan, även det var trial men tyckte det kändes så stelt på nått sätt

hadde velat ha nått som är lite mer avancerat än Wow och GW men mindre avancerat än EVE, typ nått mellanting.. kanske det där warhammer spelet som kommer i år är något för mig?

Permalänk
Hedersmedlem

3-4 månader är lååångt mer än vad du behöver för att komma in i det hela. Ge det en vecka eller två

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Om du gillar PvP så är Lineage 2 nått du bör testa... det tar lååååång tid att spela det men då du pvp'ar glömmer du allt det för det är spelets höjdpunkt.

Permalänk
Medlem

Lineage 2 såg onekligen intressant ut, blir nog att testa det efter trialen till EVE.

hmm efter ett tags spelande så börjar detta spel bli riktigt intressant!

Permalänk
Medlem

Även om det ej släppts ännu så kommer Warhammer Online vara riktigt grymt vad gäller PVP. Detta kallas dock RVR i spelet men betyder i princip samma sak. Hela spelet skall gå att spela helt utan att köra någon pve alls så jag tror det är något liknande du letar efter. Tyvärr släppts det ej föräns i höst men du har något att längta efter iaf

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Avstängd

WAR (warhammer online) bygger på samma Realm VS Realm som Doac hade, kommer nog bli bra när det nu släpps runt julen 07.

Permalänk
Medlem

EVE är det spel som jag tycker har det överlägset bästa pvp momentet idag.

Anlednng till det är;
*Att RL skill om spelet är lika avgörade som Skillpoints i spelet.
Jag har spöat massor av spelare som är dubbelt så gamla som jag i EVE världen och även fått stryk av yngre spelare för att de helt enkelt överlistat mig.

* Det kostar at dö, ditt skepp exploderar du förlorar dina dyra moduler och har du otur även dina implants som kostar skjortan. Det är Hard core pvp! Inget fjompande där man förlorar lite guld när man dör. Det SKA svida att dö annars blir det inge kul att vinna.

* Spelet är så otroligt stort att man alltid kan hitta nya vägar och det uppstår nya problem att lösa. CCP utvecklar helat iden spelet med ny moduler, skepp, skills så det blir aldrig monotomt.

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svenke
EVE är det spel som jag tycker har det överlägset bästa pvp momentet idag.

Anlednng till det är;
*Att RL skill om spelet är lika avgörade som Skillpoints i spelet.
Jag har spöat massor av spelare som är dubbelt så gamla som jag i EVE världen och även fått stryk av yngre spelare för att de helt enkelt överlistat mig.

* Det kostar at dö, ditt skepp exploderar du förlorar dina dyra moduler och har du otur även dina implants som kostar skjortan. Det är Hard core pvp! Inget fjompande där man förlorar lite guld när man dör. Det SKA svida att dö annars blir det inge kul att vinna.

* Spelet är så otroligt stort att man alltid kan hitta nya vägar och det uppstår nya problem att lösa. CCP utvecklar helat iden spelet med ny moduler, skepp, skills så det blir aldrig monotomt.

+ Oftast pvpar man inte bara för pvps skull utan för makt, territorium, resurser, pengar och många gånger sitt företag/allians överlevnad.

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ettis
+ Oftast pvpar man inte bara för pvps skull utan för makt, territorium, resurser, pengar och många gånger sitt företag/allians överlevnad.

Om man inte e stenhård pirat=)

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Äh, ge EVE ett riktigt försök. Jag känner inte till någon som varit missnöjd när de spelat klart hela tutorialen.

Jag körde klart hela tutorialen, skaffade typ 1,5 milj skillpoints efter jag hade betalat för en månad o sedan tröttnade jag efter att ha varit med i massor med corps som lovat en massa men sedan händer ingenting. Kanske jag som hade otur.

Permalänk
Medlem

Testa en corp som opererar i 0.0 rymd.

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

UO? Private servers då eftersom den riktiga är förstörd (nej det är inte olagligt)

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Det är oligligt att använda uo klienten på privata server vad du än säger. Så länge klienten är copyrighted och dess material den använder så är dte inte "lagligt".

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Det är oligligt att använda uo klienten på privata server vad du än säger. Så länge klienten är copyrighted och dess material den använder så är dte inte "lagligt".

Det är olagligt att förändra klienten men inte att använda den i sitt urspungliga skick.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Har spelat både WoW till lvl 60, Gw, o ett gäng andra mmorpgs, inget av dom kan jämföras med pvpn i eve enlight mitt tycke, Om man flyger med duktiga spelare kan man verkligen andvända huvudet för å vinna o inte - o ja är lvl 60 o du är lvl 14 du dog direkt, utan i eve så kan det vara o jag är lvl 14 o du är lvl 60 o du din lvl 60 dog direkt :=). "finns inga lvl i eve, men en jämförse"

Tyvärr har jag tröttnat på eve, för dom har ett jätte problem med att folk loggar av o överlever :/ Efter ha spelat eve sedan betan o sprängt det mesta som går at spränga så är detta väldigt frusterande, Ojag har tappat suget. Men bästa pvp i dag är i mitt tycke så klart EVE online.

Därimot så ser två st mmorpg som komma skall väldigt bra ut, o det är age of conan, Är jag riktigt sugen på. Och något till som var något med rommar tiden, kommer inte ihåg namnet, men är soe spel så vet e fan ang det.

Så om du inte kan vänta o vill testa ut något väldigt komplext, hårt men grymt roligt pvp mmo spel så är det eve som gäller. kan du vänta lite, o gillar spel som typ wow o gw mer, så tror jag aoc kan bli grymt

Permalänk
Medlem

Tycker GW har den bästa Pvp där är det inget tjafs om armor,vapen eller nått sånt där är det pure skills och bra teamwork för alla är beronde av varandra sköter inte den ena sig så kan det hända att alla åker dit på det.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Vad kan vara roligare än Arena i WoW? 3v3 är riktigt jäkla roligt faktiskt

Grymt kul med ladder-systemet och allt.

Visa signatur
Permalänk

PVP:n i RYL är rätt fett tycker jag Gunner äger allt.

Permalänk
Medlem

Om man är intresserad endast av PvP så skulle jag säga att Guild Wars är bäst. Man kan skapa PvP karaktärer och på så sätt spela med bästa armorn och högsta leveln direkt. Alla spelar på så sätt på lika vilkor!

Jag är inte helt opartisk i mitt svar då jag inte har prövat så många andra spel, och då jag spelat på väldigt väldigt hög nivå i just GW och fortfarande gör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
UO? Private servers då eftersom den riktiga är förstörd (nej det är inte olagligt)

Mmm.... U.O. var roligast i början innan dom delade upp i Trammel/Felucca..... förvisso var många kvar o körde i Felucca ett par år... men nu är det ju stendött i Felucca, allt det roliga som gick att göra är borta

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••