Uppgraderingspaket - Klockning / Prestanda

Permalänk
Medlem

Uppgraderingspaket - Klockning / Prestanda

Jag har kikat runt nu i cirka två veckor på nätet. Uppdaterat mig på den senaste tekniken inom de olika komponenterna. Jag har därefter slängt ihop ett uppgraderingspaket som jag hade tänkt inhandla nästa månad. Men innan jag beställer så vill jag ändå lufta lite idéer och funderingar.

Tanken är att paketet ska vara klart för att köras i SLI. När priset på grafikkortet minskat en del så köper jag ett till. Funkar då detta system? Jag vill även kunna öka prestandan ytterligare genom att klocka processorn, minnet och även grafikkortet i framtiden. Jag tycker jag bara har plockat på mig delar som verkar relativt enkla att klocka, men ja måste ändå fråga.

Här nedan är komponenterna, moderkort, processor, minne, grafikkort samt nätaggregat.

Moderkort:
Asus P5W DH Deluxe,I975X,Socket-775 :: Mer info: här
Fråga: Jag har även kollat på moderkort med Nvidias nya krets nForce-680i SLI. Vad skiljer sig i stora drag mellan denna och Intel 975X Express / Intel ICH7R?

Processor:
Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz :: Mer info: här
Fråga: Vad ska jag välja för processorkylare? Funkar originalet bra? Vill kunna klocka upp den något utan problem med värme. Måste dock vara luftkyld och tyst.

Minne:
Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB :: Mer info: här

Grafikkort:
Leadtek WinFast GeForce 8800GTX :: Mer info: här

Nätaggregat:
Hiper Nätaggregat 670W :: Mer info: här
Fråga: Kommer denna kunna driva moderkort, processor, minnen, två 8800GTX, 3 hdd's samt cd-rom / dvd-rom, (samt lite klockning) stabilt och utan problem?

Är väldigt tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Väldigt likt det jag tänkte köpa så kom igen grabbar. Svara om ni kan