Permalänk

Virus.. =/ kunnig hjälp

Tjena, har nu lyckas få ett virus som jag aldrig fått tidigare på min dator =/ det började med att jag läste nån fps guide som det stog att man skulle stänga av vissa av f-secures processer för att fpsen skulle vara stabilare xD

självklart tog jag bort dem ur autostarten och var nöjd .... en tid. Efter en tid börja datorn sega och jag kunde inte mera scanna med F-secure, nu finns inte ens det alternativet kvar på F-secure för viruset tycks ha tagit över det.. då jag inte ens kan uninstallera F-secure.

Jag har testat att boota med windows cd, vilket tydligen inte går då det säger att nån fil saknas på CD'n vilket det inte gör (dvs det är något som viruset har ådstadkommit) och in i felsäkertläge lyckas jag inte heller komma för explorer.exe vägrar starta och startar jag det manuellt så går processen upp i 100% och stängs sedan av igen...

har även försökt med systemåterställning vilket inte HELLER funkar då viruset verkar ha blockerat att använda det...

Undrar nu alltså vilka alternativ som finns kvar... för att då installera om / formatera hårskivan

/MVH

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk

boota med en startdiskett och formatera från dos?