Permalänk
Medlem

Mig33?

Tjena, sitter här på en k800i o kollade runt lite, märkte att de fanns en variant till MSN eller nått, MIG33.

Kan någon förklara mer för mej vad detta är och vad det eventuellt kostar? Har kollat på sidan och sånt men vill ha en svensk som förklarar, då jag är trött och inte orkar läsa engelska.

Skulle vara tacksamt!

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem

Programmet i sig är helt gratis, endast dataöverförings kostnaden på meddelandena du skickar kostar.

Användert man Mig33 flitigt får man en kostnad på ca 20-30 kr per månad.

Riktigt bra program

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

men kan jag logga in på min msn, eller är det ett program som är som msn, men ändå inte, allså måste man få vännerna att fixa programmet med eller?

lite trött, ska förenkla

Är det msn klienten, allså så man kan använda befintligt konto, eller är det en liknande klient där man måste regga sej igen och även regga sina kompisar för att kunna snacka me dom?

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Inaktiv

fan får nåt connection error :S Har en 6288 och Comiq Kompis abb

Permalänk
Hedersmedlem

kolla så att du har gprs inställningarna

Permalänk
Inaktiv

Allt går fint.. surfa på nätet.. streama webbradio, skicka mms? kan det vara nåt annat som är fel, så att mig33 inte fungerar?

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara för mej vad MIG33 egentligen är?

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem

De har faktiskt en sida.

www.mig33.com

Citat:

mig33 allows you to make cheap calls, send inexpensive SMS messages and chat online with people, all using your mobile phone. But more than anything, mig33 is a mobile community that's connecting people from all over the globe, and helping users save on their phone bills.

mig33 already reaches over 200 countries and is getting bigger all the time. Every day, we deliver millions of messages and tens of thousands of phone calls to satisfied users all over the world. And mig33 just keeps getting better.

Our global network currently extends across many continents to countries including the UK, Europe, Asia, Australia and the USA. We are constantly expanding to make sure we're able to keep providing you with the best service and rates.

To become part of this community and start saving on your call costs today, all you need to do is take a few minutes to install mig33 on your phone and register as a user, and you'll be off and away!

Dina kompisar kan sitta framför datorn och msna med dig, de behöver inte ha Mig33.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

Testa andra inställningar eller port, hmm 91 någonting

Permalänk

mig33

Hm ja har laddat ner mi33 men när ja ska logga in på msn så säger den fel användarnamn lr lösen. fast de e rätt...

Permalänk
Medlem

Re: mig33

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _skuggan86_
Hm ja har laddat ner mi33 men när ja ska logga in på msn så säger den fel användarnamn lr lösen. fast de e rätt...

samma skit för mej;/ orkade inte med det och raderade skiten bara:(

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem

Om man inte tycker att engelska på mobilen är någon fara, så finns det ett ypperligt alternativ till mig33.

gå in på www.mess.be och sök på "Mobile".

Du bör få upp svar som

Windows Live Messenger for Mobiles (380)
Windows Live Messenger for Mobiles (382)
Windows Live Messenger for Mobiles (384)
Windows Live Messenger for Mobiles (386)
Windows Live Messenger for Mobiles (387)
Windows Live Messenger for Mobiles (543)
Windows Live Messenger for Mobiles (544)

Windows Live Messenger for Mobiles (384) är till för k800i och några andra k-modeller.

Jag är jävligt nöjd

Permalänk

Re: Re: mig33

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
samma skit för mej;/ orkade inte med det och raderade skiten bara:(

Är det inte användarnamnet från mig33 man använder och inte msn adressen.

Permalänk
Medlem

Den stora fördelen med Mig33 är att du t.ex. kan ha flera konversationer samtidigt, siffernavigation och lite annat smått och gått (som inte eMSN har). Du måste regga en Mig33-användare innan du kan börja använda programmet vilket tar en sisådär två minuter.
Orkar du inte det så har jag svårt att förstå hur du kommer trivas med att skriva alla meddelanden med T9

Permalänk
Inaktiv

Kan inte ansluta.. säger typ att telefonen har blockat det, jag har en 6288 och comviq, någon som har tips?

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Kan inte ansluta.. säger typ att telefonen har blockat det, jag har en 6288 och comviq, någon som har tips?

Du måste troligtvis godkänna att programmet ska få ansluta till internet, kolla om du kan ändra några egenskaper för programmet eller så kanske det finns inställningar för program vid övriga GPRS-inställningar.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Inaktiv

Den frågar varje gång man startar.. och då tillåter jag den, och jag kan surfa och så, men inte om jag använder opera mini, för det fungerar inte heller.. är väl ån inställning.. orka

Permalänk
Medlem

Jag testade den från mess.be på en Nokia N73 (versionen som ska passa till den). Men då jag försöker logga in så får jag detta meddelande:
"Sorry, this service is not available yet outside of China mainland, Hongkong and Taiwan. For more information, please go to mclient.msn.com.cn."
Någon annan som har råkat ut för samma? Eller är det kanske bara den som passar till Nokia N73 (den som det står 544 efter) som har det problemet?

Jag har en Sony Ericsson K550i som jag förhoppningsvis har fungerande GPRS på måndag, ska kanske testa på den då.

Permalänk
Medlem

Kan ni använda touchskärmen i mig33 med w960i ? funkar inte för mig, och hur går man tillbaka till msn listan när man är i ett chatroom med någon:S.

Visa signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 4870 512 DDR 5 | 320gig HHD | 4 gig 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred