En gång för alla: Vilken spelmus är bäst?

Permalänk
Geeks
SweClockers

En gång för alla: Vilken spelmus är bäst?

Frågan lyder: Vilken spelmus, med hänsyn till pris, prestanda och kvalitet, tycker du är bäst?

För att ditt svar skall vara till någon hjälp krävs det att musen du väljer (om annan) fortfarande finns i handeln.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jag lägger min röst på Razer Copperhead eftersom jag har en sån och är nöjd med den.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

En sådan här tråd kommer inte att ge någon bra bild, problemet är nämligen att de flesta antagligen har köpt en mus och är nöjd med den och tycker att just deras mus är bäst.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

jag vill ha med microsofts 1.0 mus, använde jag för några år sen innan den dog, fortfarande den bästa spelmus jag använt!

Visa signatur

Intel Core i5-3570K (Corsair H60) | ASUS P8Z77-V | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB | ASUS 680 DCUII TOP | Corsair HX 850W 80+ | Samsung SSD Basic 830-Series 256GB, Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Låter min avatar tala för sig själv.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Logitech MX518 är den mest prisvärda musen för tillfället. Jag baserar min åsikt på ESRealitys stora mustest. Varför väljer jag att inte basera mitt påstående på en recension istället för min egen smak? Därför att recensionen är mycket mer objektiv än min smak. Dessutom så var recenten(Sujoy) en av de första proffessionella spelarna i Storbrittanien och i dagsläget så håller han på att bygga flera stora IT-kaffeér i Storbrittanien. Jag antar att han är mer kvalifierad att bedöma vilken mus som är bäst.

Visa signatur

“It’s not that you can’t speak. It’s that other people can hear you. And they’re telling you what you’re saying is crazy.” -Elizabeth Gumport

Permalänk
Inaktiv

Intellmouse Explorer 3.0

Nyligen köpt den och det är den bästa mus jag haft

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
En sådan här tråd kommer inte att ge någon bra bild, problemet är nämligen att de flesta antagligen har köpt en mus och är nöjd med den och tycker att just deras mus är bäst.

Det är inget man kan komma undan. Men vi får hoppas att de som röstar på sin mus köpt den av en god orsak.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Razer DeathAdder? Vad har jag missat?

Permalänk
Medlem

välkomnar denna tråd då kanske "vilken mus ska jag ta" trådarna minskar lite, kan man ju hoppas
jag röstade på MX518 då jag har en själv... fick jag inte ta den så vore en Intellmouse 3.0 det givna valet för mig

Permalänk
Medlem

tycker även jag att mx518 är bäst. sitter på en själv, jämfört med en polares diamondback så är min mycket skönare. mysigare för handen och perfekt att kunna ändra kännsligheten direkt på musen. dock inte riktigt tyckt om programväljarknappen, men det är en småsak eftersom den sitter så pass långt upp att man sällan trycker på den av misstag

Permalänk
Medlem

mx518 och nya intelli 3.0 imo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Det är inget man kan komma undan. Men vi får hoppas att de som röstar på sin mus köpt den av en god orsak.

Jag röstade på G5 för att jag har haft den i ca 1 år och den goda orsaken till att jag köpte den är för att den kostade 99 kr helt ny i affär
Det där med vikter i musen är lite överdrivet men när det gäller att använda knapparna att ändra sin DPI så är det superskönt att snabbt ändra sesitivity i spelet t.ex. när man åker i en pansarvagn i Battlefield 2 så vill man snurra runt snabbt och när man går ut från pansarvagen så ändrar jag tillbaka sensen till "normal".

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sWe. Titus^
den kostade 99 kr helt ny i affär

99kr? tur? kostar ju inte det för konsumenterna direkt iaf...

Permalänk
Avstängd

jag lägger min röst på mx518, den har allt man behöver,
jag tycker inte att g5 verkar vara så mycket bättre,

vad det gäller Razer så har jag ingen erfarenhet

Visa signatur

c2d e6600@3200 mhz (tuniq tower), msi g7900gto och asus p5b deluxe, och 2 gig corsair xms2 5-5-5-12 800mhz, nzxt lexan och antec he 500w

Permalänk
Medlem

har båda mx518 och g5 och jag tycker g5 är skönare o bättre fast det är ingen stoor skillnad

Permalänk
Avstängd

Intellimouse Explorer 3.0 Last Edition.

Den som jag kör med nu:-)

Konstigt att folk inte förstår efter så många år:-))))))))))))))))))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
99kr? tur? kostar ju inte det för konsumenterna direkt iaf...

Jag köpte den när en affär i Sthlm hade öppningserbjudande första dagen så dem sålde ut G5: or för 99 kr och man kan säga att det var ett bra klipp.
Dem hade totallt 50 st G5: or och dem gick som kranvatten. Slut på 5 min.

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

VX revolution, inte för att den kanske är bäst i fps, utan mest för att jag får plats med den i väskan när jag åker hem så med andra ord så gör den att jag kan spela över huvud taget!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Intellimouse Explorer 3.0 Last Edition.

Den som jag kör med nu:-)

Konstigt att folk inte förstår efter så många år:-))))))))))))))))))

Är det skillnad som märks mot den gamla?

Permalänk
Medlem

Jag kör på MX518 och tycker den funkar skit bra:)

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Har själv en Logitec G5 men jag tyckte inte den var värt priset och ångrar att jag inte köpte en MX518 som min röst faller på.

Permalänk
Medlem

Logitech G1, gillar inte att spela med ergonomiska möss

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

MxRev alltid pga dess 10 knappar (inkusive klickhjulet och sido scroll) allt som krävas är att patcha setpoint med Überoptions

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Microsoft Habu undebar mus

Permalänk
Medlem

Har erfarenhet av 2 spelmöss... Kan bara säga att jag var hur ***** nöjd som helst med min mx518, tills den gick sönder =/... köpte mig en raptor M2.. impulsköp pga att jag skulle på lan dagen efter att min mus gick sönder (PANIK)... och kan bara säga.... fy***! sämsta musen jag någonsin ägt! se min lilla mini "recension" av den i den här tråden:
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=65103...

REKOMMENDERAS INTE: Raptor M2... (dock är M1 rätt skön )

EDIT: hopps, sry för svärord... censurerar för känsliga (a)

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem

Microsoft trackball optical.
kanske inte den mus som ger dig flest headshots men i närstrider är den helt underbar.
går man nära sin moståndare och springer runt honom så hinner inte en spelare med vanlig mus med, jag behöver bara flytta lite på tummen.

tar lite tid att verkligen lära sig hantera en trackball men när man väl lärt sig så äger man i närstrider.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evertwes
Är det skillnad som märks mot den gamla?

Mycket snabbare respons (tycker jag) och kanon med senseknappen som någon skrev här ovan,man drar ner sensen när man skjuter på avstånd och släpper den när man kör närstrid:-)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Hmm, har både en Habu och mx518! Habun är nog den skönaste musen att hålla i som finns just nu! Mx518 har sköna rörelser!

Min röst går till Habun!

Visa signatur

BF2-Player!

Permalänk

Man ser ju vilken mus som äger i omröstningen:)
Mx518 är den bästa musen jag har haft i min ägo:D