Liten jämförelse mellan datorbutiker

Permalänk
Medlem

Enligt prisjakts prisfight så "vinner" Multitronic.se över Dustin home med 1931 mot 183 på datorer & delar. Har inte kollat upp de absoluta skillnaderna samt postavgifterna etc etc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moka
Enligt prisjakts prisfight så "vinner" Multitronic.se över Dustin home med 1931 mot 183 på datorer & delar. Har inte kollat upp de absoluta skillnaderna samt postavgifterna etc etc

det är väl inte så konstigt om man speglar distributörernas priser och lagersaldo rakt upp och ner, med säg 2-4% marginal?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moka
Enligt prisjakts prisfight så "vinner" Multitronic.se över Dustin home med 1931 mot 183 på datorer & delar. Har inte kollat upp de absoluta skillnaderna samt postavgifterna etc etc

Så är det ju och så kommer det vara.. De stora (Dustin och Komplett tex.) kommer gererellt vara dyrare på produkterna än små webbutiker.
Dessa butiker jobbar med en helt annan affärsidé - De är billiga, men de har inga egna lager, dålig service och kan lika gärna ha konkat veckan efter man lagt sin order..

Dustin och Komplett har egna stora lager och har en mkt bättre service - självklart kostar det pengar..

I längden tjänar man pengar på att köpa hos en trygg ÅF som man vet kan hjälpa till om det behövs..

Visa signatur

//Scsi

Permalänk
Medlem

Re: Re: Liten jämförelse mellan datorbutiker

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doomguard
Inwarehouse e väl större
sen finns det andra kedjor som e större - rätt mig om jag har fel
Men visst dustin e stora

De största nätbutikerna i Sverige (räknat i omsättning) är netonnet, dustin och komplett.

Permalänk
Medlem

Kommer inom de närmsta dagarna göra en beställning på lite hårdvara för 10k.
Jämförde priserna mellan komplett, datorbutiken och Dustin Home.

Skillnaden mellan billigast/dyrast blev 118:-

Så i detta läget går ordern helt enkelt till den jag anser
har bästa kundservice, after sales.

Permalänk

SUMITOMO tack för jämförelsen, den speglar vad jag har upplevt genom åren. Nu för tiden så köper jag nästan allt från Dustinhome, lysande kundservice, bra priser snabb och fri frakt, underbar paketering och så strular det sig aldrig med garantiärenden, det är saker som gör en glad :). Däremot så tycker ajg lite synd om personalen, har ibland fått svar på mejl klockan 22 på lördagar och söndagar
En anledning till att de får iväg sakerna så fort är att de ligger brevid posten, så de lämnar saker mer eller mindre hela tiden. Sen ett litet tips, om du har hittat en sak hos någon annan återförsäljare som du vill köpa via Dustin istället, ring kundservice, i många fall har de hjälpt mig, ofta så säljer dom saken med minimumvist då med, vilket betyder billigt billigt

Permalänk
Medlem

Det där med fri frakt från Dustin är historia nu.