Permalänk
Medlem

Frågor ang Chieftec Mesh

Jag fundrar på att köpa en Chieftec Mesh och undrar om man får plats med en Scythe Ninja i den?
Sen undrar jag också om man får plats med ett Geforce 8800GTX i den det ser ut så men vill vara säker.

God Jul på er alla också!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Om du köper fulltowern så får du plats för det mesta. Riktigt stort.

Permalänk
Medlem

Kvittar vilken han tjackar så är dom rymliga.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jo då det är ett fulltower jag tänkte mej närmare bestämt det här: http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010082652

Jag hade planer på att köpa upp mej på ett dyrare fulltower från silverstone men dom planerna gick i kras kl 00:10 när mitt ena minne gav upp.
Fick över 20 000 fel på under 30sek i memtest86+.

Så därför vill jag bara vara säker på att jag får plats med det jag vill ha i den.

Men ni tror då att det inte blir några problem med en Ninja och ett 8800GTX?

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Minsta modellen & det känns & är rymligt med sina 54cm i djup..

Edit: Tog ett foto på hur mycket plats ett 7800GTX kort + AC Freezer 64 Pro tar .. så har du något att gå på.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Tusen tack skruvis det där ser kanonbra ut det ska inte vara några problem att få in ett 8800GTX kort där och en ska inte vara några problem heller.

Tack för fotot också!

Edit/ Blev nu ännu mera sugen på miditower versionen istället så det blir en sån till mej också. /Edit

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

extended ATX moderkort. Dubbla dualcore opterons, dubbla zalman 7700 kylare.
7900GTX.

Så ne knappst nåt problem å få in det mästa man kan önska. Är en mesh midi. Rekocmenderar inte high tower såvida du inte värkligen behöver 15st diskar eller mer annars är platsen över ntäaget mäst bara i vägen. Tex får jag itne in min under skrivbordet utan å ta bort fötterna på lådan. Så satans hög. är en matrix visserligen men fysiska måtten är typ samma.

Permalänk
Medlem

Japp, som ni ser så är mesh chassina som rejäla kvinnor.. sväljer det mesta.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Japp, som ni ser så är mesh chassina som rejäla kvinnor.. sväljer det mesta.

Hahaha....

Permalänk
Medlem

Hur är det med resonans från exempelvis hårddiskarna? Har hört att det är ett problem...
Någon som fick med nätaggregat? Var det något att ha?

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för hjälpen skruvis och pa1983 nu har jag beställt ett miditower från dustin home some borde komma i mellandagarna.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snapdragon
Hur är det med resonans från exempelvis hårddiskarna? Har hört att det är ett problem...
Någon som fick med nätaggregat? Var det något att ha?

Resonans från hårddiskarna förekommer, men jag satte ett gummiband mellan stiften på HDD hållarna så försvann det problemet.. men samsungs diskar är inte att rekomendera till detta chassi då dom verakr vibrera mer än andra.. seagate är bra tycker jag..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Kör en Rapptor 74Gb och en Seagateh cheetha 15000rpm SCSI disk och resonans från diskarna? Ne aldrig hört någon och jag har full hörsel sisst jag kollade. Sitter 30cm med örat från burken då den står på skrivbordet gämte mig här. Ända jag hör är min 92mm fläkt som ligger på 1350rpm på 12V men den körs på 7V vill jag minnas så för att höra den får befina sig ungifär 20cm i från fläkten med örat mitt utför annars hörs det typ iget. Ända jag hör från diskarna är lite knatter men det är allt. Får man räkna med från SCSI diskar.

Så antigen har jag fått ett satans bra ex eller så gör ni anndra nåt skumt för nån resonans har jag ALDRIG haft i denna lådan.

Permalänk

Hur är fläkten i nätagget man får till? Högljudd?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dannequito
Hur är fläkten i nätagget man får till? Högljudd?

Fick iget agg med min. Får du agge med så vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Jag har Mesh Fulltower. Helt himmelskt att bygga i. Gott om utrymme. Mycket fläktplatser. Lite smart kabeldragning och du har en fin fin luftgenomströmning. Mitt 8800GTX får plats och har god bit kvar.