Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Scythe Infinity / Thermalright Ultra-120

Permalänk
Medlem

Scythe Infinity / Thermalright Ultra-120

Har span på nån av dessa och har läst och läst recensioner hit och dit, verkligen kollat information överallt och format mej en uppfattning om vilken som är lättast att montera, bäst enligt dom osv.

Det skulle vara intressant att än gång för alla få höra vad SWEC grabbarna verkligen tycker och varför vissa säger att Scythe Ninjan skulle vara bättre än Infinity 1000?

Har ett Asus P5B Deluxe moderkort och en E6600 (likabra man nämner det)

Jag har riktigt svårt att bestämma mej vilken jag ska köpa, priset är inte det som riktigt gör mej osäker utan saker som att jag t.e.x på Thermalright måste in på baksidan av moderkortet eller att jag på Infinity kommer få jäklas med att få fast den riktigt osv, annars verkar ju dom enligt tabeller vara likvärdiga värmeavledare.

Jag har kommit på att statistik bara övertygar en viss långt, det är ju ändå bara siffror, Så vad tycker ni? Vilken hade ni valt och gärna varför?
Uppskattar alla svar, tankar och åsikter om detta

Stort tack på förhand,
Fidde

Permalänk
Medlem

dom recensationer jag läst säger att ultra-120 skulle vara snäppet bättre iaf. sen har jag även läst mig till att ninjan e bättre än infinity på låga varvtal på fläkten iaf.. så man gör ju som man vill

Permalänk
Medlem

Några personliga erfarenheter eller bara samma som jag lyckats läsa mej till? Vet aldrig om man kan lita på allt man läser sig till, litar då mer på omdömen från människor man lättare kan relatera till. (kan iof inte relatera på samma sätt som om jag var lika duktig som er men känns ändå som jag lättare kan relatera till folks åsikter här än när jag läser recensioner).

Permalänk
Medlem

Vilken som är bäst beror lite på tur, då det är rätt stor variantion mellan exemplaren tydligen.

SPCR har fått en Ninja som ger Infinityn däng på allt mellan 500-1000RPM. Ultra 120 visade sig dock vara bättre än båda två, speciellt vid lite högre flöde (runt 1000RPM).

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

Beror på vilket chassi man kör. Ninjan är bäst i Antec P180 eftersom det passar bra in med chassifläktarna.

Permalänk
Medlem

Ah ok.
Ja men jag kör en CoolerMaster Stacker 830, har vid tillfället 3x 120mm papst fläktar i sidan som blåser på mobot (ifall det kanske är bra att veta).

@ Ackelind
Men är inte Ultra 120 jätteknas att montera?
Tycker sånt bara känns jobbigt jag...

tack på förhand,
fidde

Permalänk
Medlem

Jag har sett vairerande testresultat på internet, men enligt vad jag räknat ut så var Infinity o Ultra-120 de enda valen, och det blev Infinity för mig, skitbra prestanda även med fläkten på det lägsta..... men den är så jäkl stooooor o ganska tung, så har du planer på ha massa extra saker i burken o springa omkring med burken ofta, då bör du glömma Infinity'n.

Visa signatur

All those moments will be lost in time..... like tears in the rain.

Permalänk
Medlem

Kommer nog inte flytta omkring lådan speciellt mycket om inte det blir nåt enstaka lan i framtiden. Händer väl att man skuttar iväg på nåt lan hos nån polare kanske en gång om år eller så (kvalificerar sig väl inte som ofta antar jag iaf).

Hur var Infinityn att montera jämnfört med orginalgrejen?
Och är Infinityn större än Ultra 120:n? fått intrycket av att dom är typ lika stora men kan ju verkligen ha fel...?

Tack,
Fidde

Permalänk
Medlem

Infinity är väl ca 2x större, och därmed mycket svårare att få plats med. Det blir allt lite trångt och flänsarna kan ta i minnena om du har otur, eller ta i nordbryggan. Ärligt talat, jag tyckte när jag packade upp den att den var helt enkelt löjligt stor, och kändes mer som ett skämt eller nåt.... men var enkel att klämma på cpu'n, men bökigt att fin in allt i datorn igen, o den ser fortfarande för stor ut, även om jag gillar kylaren så ser det nästan lite löjligt ut :/

Visa signatur

All those moments will be lost in time..... like tears in the rain.

Permalänk

Jag ber om ursäkt för att jag stjäl tråden men jag undrar hur Tuniq Tower 120 står sig jämfört med de nämda kylarna?

Har ett Sonata 2 chassi.

Visa signatur

Burk 1 Pentium II @ 400 MHz || Voodoo 2 SLI || 256 MiB PC-100 || ASUS P2B (Avställd)
Burk 2 Core 2 Duo X6800 E || 7950 GX2 Quad-SLI || 4096 MiB DDR II 800 || ABIT FP-IN9 SLI (I delar och används ej mer)
Burk 3 Core I5 2500K || GTX 295 Quad-SLI || 8126 MiB DDR III || Asus P8Z68 (Gammal, Orkar inte uppdatera... :P)

Permalänk
Medlem

Isåfall siktar jag nog på Ultra 120:n hehe... tack för tipset