byta grafik vs byta grafik + mk

Permalänk

byta grafik vs byta grafik + mk

Kört combon modekort/cpu/ram/vga i ungefär ett år och det funkar klockrent. Grafikkortet hänger inte riktigt med ibland och jag har nån som vill köpa det därför tänkte jag uppgradera.

Ska jag skaffa ett moderkort med PCI-Express och ett X1950XT 256Mb eller behålla min stabila combo, spara lite pengar och köpa ett X1950pro agp?

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog faktiskt skaffa ett x1950Pro agp nu när det faktiskt finns, själv skaffade jag ett pci-e moderkort och grafikkort nyligen så det blev lite anti när dom bekräftade att x1950pro skulle komma till agp :/

Aja, tycker du borde behålla moderkortet för den extra kostnaden för ett nytt är inte värt priskillnaden mellan pci-/agp om man ska ha ett bra moderkort.

MVH

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

skulle satsat på ett demo mobo och ett 7900gto pci-e ca:2700 för båda

Visa signatur

amd 6000+ 4gb corsair value 800mhz x1950xtx

Permalänk

hur länge tänker du ha datorn? tills även detta grafikkortet blivit utdaterat eller en till omgång med dx10-kort?

Permalänk

Planen är väl att ha burken tills CPU'n blir för långsam, för då lär man ju få byta ut minnen och hela rasket. 1-2 år till.

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Medlem

X1950XT = 48 pixel pipelines
X1950Pro = 36 pixel pipelines

Sitter och funderar på exakt samma sak och för min del lutar det åt nytt moderkort med CrossFire och ett X1950XT medans dom är billiga.
Min processor (finns i sign) pallar ju hänga med ett bra tag till..

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk

hm, med det resonemanget borde jag väl då skaffa ett XT? Jag har ju dubbelt upp av vad du har

Visa signatur

Min data är bättre än din data.