FAQ: Foobar2000 / Visa din Foobar2000 layout

Permalänk
Medlem

FAQ: Foobar2000 / Visa din Foobar2000 layout

FAQ till musikspelaren Foobar2000 / Hur du ändrar utseéndet på din layout.

OBS! Detta är en gammal FAQ. Mycket av infon nedan fungerar inte längre.

Användbara länkar:
Ladda ner den senaste Foobar2000 - http://www.foobar2000.org/
Foobar2000 Wiki (Engelsk) - http://wiki.hydrogenaudio.org/index.php?title=Foobar2000:Foob...
Columns UI Wiki (Engelsk) - http://music.morbo.org/wiki/columns_ui:columns_ui

Vad är Foobar2000?
Foobar2000 är en musikspelare som man kan jämföra med Firefox en hel del. Du bygger på funktionalitet med en massa plugins.

Jag har laddat ner ett plugin, vart lägger jag det?
Lägg .dll filen i Foobar2000/Components/ -mappen.

Jag får ett felmeddelande efter jag laddat in ett plugin. Vad är felet?
Du har antagligen fått en gammal version av ett plugin som inte fungerar med den versionen av Foobar2000 du har. Det kan också hända att du behöver något extra library/runtime för att få det att fungera. Läs noga igenom "Requirements" där du laddade ner pluginet.

Jag vill ändra utseéndet på Foobar2000, hur gör jag?
Det finns massvis med saker man kan göra. Men för att förklara det så enkelt som möjligt så kan du ladda ner dessa populära plugins till att börja med.

Columns UI - Gör så att du kan bygga upp utseéndet med kolumner. Denna krävs för att få många andra "uie-plugins" till att fungera. Aktivera den som standard när du startar Foobar2000. Kräver att du har libpng och zlib i din Foobar2000-mapp. (Album list-panel och libpng+zlib finns på samma sida.)

Panels UI
Detta pluginet fungerar nästan som en enda stor Track Info Mod panel, fasst för allt istället (den kräver columns ui). Längst ner i wikin finns länkar till nerladdning och exempel. Fungerar också med glass effects om du har Vista. OBS!!! Detta pluginet fungerar inte med senare verisioner av foobar2000. Vill man använda den så måste man använda foobar2000 0.9.5.2.

Tänk på att foo_ui_panels kräver att du har .NET Framework installerat.

Jag vill byta knappar, hur gör jag?
Om du har laddat ner en .fcb fil så är det bara att högerklicka på knapparna i Foobar2000 och välja Customize. Klicka sen på Tools > Load from file och välj filen du laddat ner.

Om du har gjort egna knappar så måste du spara varje enskild knapp var för sig. I Customize buttons så kan du sen markera något under "Current buttons". Nedanför så finns det två flikar som heter Normal image och Hot image. Hot image är bilden som visas när du har musen över knappen. När du är klar så kan du klicka på Tools och välja Save to file för att slippa göra om det i framtiden.

Om du ska använda dig av PNG bilder så krävs det att har libpng och zlib i din Foobar2000 mapp.
http://music.morbo.org/components.php

Columns UI och tillhörande plugins

Jag har fått tag på en .fcs -fil, hur använder jag den?
File > Preferences > Columns UI. Välj fliken Main och tryck på Import.

Hjälp, jag har råkat ta bort menyn i Columns UI. Hur kommer jag in i inställningarna?
CTRL+P. Gå till Columns UI > Main och klicka i Show Toolbars.

Jag vill lägga in fler paneler, som Track info och Album art till exempel, hur gör jag?
File > Preferences > Columns UI. Välj fliken Layout, högerklicka på den vita rutan och välj vilken sorts splitter du vill ha. Det finns vertikal eller horizontel. Högerklicka på splittern och välj Insert panel, välj sedan vilken sorts panel du vill lägga till.

Hur ändrar jag utseéndet i Track info?
Om du har fått tag på en kod så kan du högerklicka på Track info panelen och klistra in koden där.
Ett par Example Setups i wikin.

Album art hittar visar inte omslaget, vad är felet?
De senare versionerna av Ablum art letar enbart efter bilder med namnet folder.jpg eller folder.png.
För att fixa detta så kan man lägga in två extra sources. Högerklicka på Album art och välj preferences. Välj fliken Sources och tryck på Add. Skriv in:

$replace(%path%,%filename_ext%,)*.jpg

Flytta den längst upp på listan.

-$replace(%path%,%filename_ext%,)*.png

Flytta näst längst upp på listan.

Kan man skapa playlists efter genre genom att söka igenom id-taggarna?
I Album list-panelen eller Library > Album list. Efter du har scannat in ditt Media library i Preferences så kan du välja att sortera efter genre. Sen är det bara att högerklicka på genren och välja Send to new playlist.

Mer avancerade funktioner till Panels UI och liknande.

Jag vill ha knappar i Panels UI - Track info mod. Hur skriver jag?

$puts(imagedir,'C:\Program Files\foobar2000\images\mappen med dina bilder\') // Byts ut mot den rätta genvägen till mappen där du har dina bilder // Förra låten $button(110,8,0,0,43,17,$get(imagedir)prev.png,$get(imagedir)prevh.png,previous,) // Spela & Pausa $button(160,8,0,0,43,17, $if($or(%ispaused%,$not(%isplaying%)),$get(imagedir)play.png,$get(imagedir)pause.png), $if($or(%ispaused%,$not(%isplaying%)),$get(imagedir)playh.png,$get(imagedir)pauseh.png), $if($or(%ispaused%,$not(%isplaying%)),play,pause) ,) // Nästa låt $button(210,8,0,0,43,17,$get(imagedir)next.png,$get(imagedir)nexth.png,next,) // Stoppa $button(260,8,0,0,43,17,$get(imagedir)stop.png,$get(imagedir)stoph.png,stop,) // Lägg till musik $button(310,8,0,0,43,17,$get(imagedir)open.png,$get(imagedir)openh.png,Add Files...,)

Om nu knapparna skulle heta nåt annat än prev.png osv vidare så är det bara att ändra på det. Positionen på knapparna kan också ändras om det skulle behövas. Ändra då. (110,8,0,0,43,17,) osv. (prevh.png osv är bilderna då muspekaren är över dom.)

---

Om du har ett par frågor så kan du ju passa på att ställa dom nu. Finns det något du vill lägga till i FAQ:en så är det bara att skriva det i denna tråden.

Tänkte också att vi kunde visa våra Foobar2000 layouts.
Börjar med denna. Jag förklarar också hur jag gjort så att det kan fungera som ett exempel.

PanelsUI Layout

Ladda ner: http://lassekongo83.deviantart.com/art/Foo-LTTM-Listen-To-The...

Packa upp filerna i /foobar2000/PanelsUI/

Plugins som behövs till denna är:
- foo_ui_columns.dll (Se länk ovan)
- foo_ui_panels.dll (Se länk ovan)
- foo_cwb_hooks.dll
- foo_playcount_mod.dll
- foo_uie_powerpanels.dll (För att kunna trycka på seekbaren.)

Gå till PanelsUI i preferences och klicka ner rullisten till Layout. Välj lttm.pui.

Vill du ta bort fönster-ramen så kan du klicka på Edit Layout och lägga till detta under // Background

$windowstyle(hidetitlebar[,])

Gammal layout till ColumnsUI

Citat:

Först playlist fliken.
http://www.geting.se/image.php/4556-fb2k_setup4-1.png

Jag gillar färger.

Information fliken.
http://www.geting.se/image.php/4557-fb2k_setup4-2.png

Man behöver ju självklart Columns UI.
Andra tillägg man behöver är:
foo_uie_trackinfo.dll
foo_uie_albumart.dll
foo_uie_albumlist.dll
foo_uie_tabs.dll
+de senaste libpng och zlib. http://music.morbo.org/components.php

Gör sedan en layout som ser ut så här i Columns UI.
http://www.home.no/lassekongo83/temp/foobarlayout.png

Importera sedan denna .fcs fil i columns ui.
http://www.home.no/lassekongo83/simpler2_mod.fcs

För att byta knappar så högerklickar ni på dom > customize > tools > load from file.
Ladda denna .fcb filen. http://www.home.no/lassekongo83/foobarknappar.fcb

Visa signatur
Permalänk
Medlem

bra bra att denna kommer upp

sätt klister på denna tråd nu bara

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Slänger upp min nuvarande med då. Gjort för eget bruk, som alltid går funktion före designen.

Playlist Switcher:

$if($strcmp(%size%,0),$tab()$rgb(255,255,255,255,255,255) $upper(%title%),$rgb(100,100,100,255,255,255) o %title% $tab()'('%size%')')

Layout:

Track Info
Knappar
FCB

Plugins:
*Tabbed Panel (Mod)
*Album Art Panel
*Columns UI
*Track Info Panel
*Queue Manager Panel

Hoppas jag fick med allt nu?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

@ lassekongo

Får något error som säger: "Media library is not available. Please configure media library before using album list panel."

Men vad ska jag confa där?

*edit*

Strunt i det... Nytt problem.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Tror att jag enbart kör med columns + albumlist, men inte helt säker. Smidigt och cleant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
@ lassekongo

Får något error som säger: "Media library is not available. Please configure media library before using album list panel."

Men vad ska jag confa där?

*edit*

Strunt i det... Nytt problem.

http://www.geting.se/image.php/8147-ffefefefafwfef.jpg

1. För att ladda Media library så går man in i Preferences och trycker på Add för att lägga in den mappen man har sin musik i.

2. Lägg in en Vertical splitter inuti Tabbed panel stack mod först. I Vertical splittern så kan du sedan lägga in en Menu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
1. För att ladda Media library så går man in i Preferences och trycker på Add för att lägga in den mappen man har sin musik i.

2. Lägg in en Vertical splitter inuti Tabbed panel stack mod först. I Vertical splittern så kan du sedan lägga in en Menu.

Då blir det väl en Vertical splitter för mycket?

Alltså, Playlist switcher och Album list hamnar, enligt din bild, på helt fel ställen för mig, även fast jag lägger de under rätt kategori, vet inte hur jag ska göra för att få det att funka. Försökte förklara för prästen, men han fattade ingenting (och skyller på sömn, bah)

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Då blir det väl en Vertical splitter för mycket?

Alltså, Playlist switcher och Album list hamnar, enligt din bild, på helt fel ställen för mig, även fast jag lägger de under rätt kategori, vet inte hur jag ska göra för att få det att funka. Försökte förklara för prästen, men han fattade ingenting (och skyller på sömn, bah)

Lägg dom då i samma Vertical splitter som du har menyn i. Du har ju lagt dom direkt i Tabbed panel stack mod.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har också ett litet problem, om jag lyssnar på ett album så syns ju omslaget för det albumet men om jag klickar på ett annat album så visas ju det omslaget istället för det jag lyssnar på. hur fixar man detta? sen så har jag ett annat problem, det kan komma upp helt fel bilder ibland när jag lyssnar på ett album, tex om jag lyssnar på children of bodom så kommer ett kent albumomslag upp :S . någon som vet hur man kan fixa detta också? ni får ursäkta om jag skriver lite klottrigt och tätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BuruZ
Jag har också ett litet problem, om jag lyssnar på ett album så syns ju omslaget för det albumet men om jag klickar på ett annat album så visas ju det omslaget istället för det jag lyssnar på. hur fixar man detta? sen så har jag ett annat problem, det kan komma upp helt fel bilder ibland när jag lyssnar på ett album, tex om jag lyssnar på children of bodom så kommer ett kent albumomslag upp :S . någon som vet hur man kan fixa detta också? ni får ursäkta om jag skriver lite klottrigt och tätt.

Det kan hända ibland att när du klickar på en låt (när du lyssnar på nån annan) så visas albumets omslag för den låten du har markerad och inte den du lyssnar på. Vet inte varför det är så, möjligt att det fixas i nån kommande version av Album art.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Det kan hända ibland att när du klickar på en låt (när du lyssnar på nån annan) så visas albumets omslag för den låten du har markerad och inte den du lyssnar på. Vet inte varför det är så, möjligt att det fixas i nån kommande version av Album art.

Okej Tack så mycket ändå hoppas på en ny version snart ;D ganska irriterande problem faktiskt :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BuruZ
Okej Tack så mycket ändå hoppas på en ny version snart ;D ganska irriterande problem faktiskt :/

Jag kör med Foo_Uie_Albumart_0.2.1, den fungerar klockrent för mig iaf.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Inaktiv

Bra initiativ !

Jag hade nån guide på foobar när jag började använda det... men lyckas inte hitta den igen :/

Permalänk
Medlem

Tänkte visa hur man kan göra en liten layout med bakgrundsbilder. (Baserat på denna setupen.)

Jag kör med:
-Columns UI
-Single Columns Playlist
-Track Info Mod
(De 2 senare kräver att du har .NET Framework installerat.)

Börja med att ladda ner de små bilderna jag gjort.
http://home.no/lassekongo83/fb2k/bilder.zip

Lägg dom i:
Foobar2000/Images/

I Columns UI preferences > Layout så kan du börja med att skapa en Vertical splitter. I den placerar du Track info mod, Single columns playlist och en Horizental splitter. I H-Splittern så kan du lägga in Buttons och Seekbar.

Högerklicka på Track info mod-panelen och välj Settings. Skriv in detta:

$drawrect(0,0,,,brushcolor-228-233-240 pencolor-null) $imageabs(0,0,images\track_bg.png,) $if(%_isplaying%, $padding(10,4)$align(left,top)$font(Lucida Sans Unicode,8,,68-68-68) [$meta(artist)]$if($meta_test(artist,title),' - ')%title% $padding(0,)$align(right,top) [%album%] $padding(0,-1)$align(left,bottom)$font(Lucida Sans Unicode,7,,97-97-97) $puts(filetype,$upper($ext(%filename_ext%))) $puts(codec, $if($strcmp($get(filetype),WAV),[%codec% ]WAVE, $if($strcmp($get(filetype),OGG),Ogg[ %codec%], $info(codec)))) %bitrate% Kb/s %samplerate% Hz [$caps(%__mp3_stereo_mode%) ]$get(codec) $padding(0,)$align(right,bottom) $div(%_filesize%,1048576).$num($div($mul($mod(%_filesize%,1048576),100),1048576),2) MB)

Sätt Minimum height till 40.

Högerklicka på Playlisten och välj Settings.
Sätt Row height till 16 och Group height till 3.

I Item Display så klistrar du in detta.

// ----------------------------------------------------------------------------------------- // visar en liten nota när sången spelas // ----------------------------------------------------------------------------------------- $if(%isplaying%,$imageabs(,,\images\nota.png,)$font(Lucida Sans Unicode,8,,10-35-85),$imageabs(,,\inget.png,)$font(,8,,80-80-80)) // ----------------------------------------------------------------------------------------- // item padding & alignment, kan vara bra att ändra på om du vill ha större // typsnitt och sådant // ----------------------------------------------------------------------------------------- $padding(24,-3)$align(left,top) // ----------------------------------------------------------------------------------------- // what to display, in this case title with first letter capitalized // ----------------------------------------------------------------------------------------- $caps2(%title%) // ----------------------------------------------------------------------------------------- // låtens längd med nedräkning // ----------------------------------------------------------------------------------------- $align(right,top) $if(%_isplaying%, %playback_time_remaining%$if(%_ispaused%,'.'), %length%)

I Group Display så skriver du in detta.

// ----------------------------------------------------------------------------------------- // den mörka bakgrundsbilden // ----------------------------------------------------------------------------------------- $imageabs(,,\images\album_bg.png,) // ----------------------------------------------------------------------------------------- // padding för texten, fungerar så här $padding(horizontal, vertical) // ----------------------------------------------------------------------------------------- $padding(16,12) // ----------------------------------------------------------------------------------------- // typsnitt med "glow" effekt // ----------------------------------------------------------------------------------------- $font(Lucida Sans Unicode,9, glow- glowexpand-0 glowalpha-125,255-255-255) // ----------------------------------------------------------------------------------------- // alignment, and what to display. this checks if the %ALBUM ARTIST% tag is available // useful for various artists albums, if it is then it uses it, otherwise it uses %ARTIST% // ----------------------------------------------------------------------------------------- $align(left,top)$caps2($if(%album artist%,%album artist%,%artist%)) // ----------------------------------------------------------------------------------------- // ska egentligen visa året albumet är ifrån, men jag tog bort det för att spara plats // ----------------------------------------------------------------------------------------- $align(right,top)$caps2(%album%)

Sen så ska det mesta vara klart. Tänk på att resultatet kan variera beroende på vilket Windows tema och typsnitt du har installerade.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prästen!
Jag kör med Foo_Uie_Albumart_0.2.1, den fungerar klockrent för mig iaf.

Behåller den mina inställningar om jag uppdaterar filen eller måste jag göra om allt?

Permalänk
Medlem

Bra initiativ lassekongo!

Min layout designad enbart för funktion och läsbarhet, har faktiskt använt ett av sweclockers tidigare färgteman.

Permalänk
Medlem

Fin tråd, har gjort en liten modifikation av den som LasseKongo83 senast postade.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk

med viss likhet till Xeefus variant ^^

Permalänk
Medlem

Om man kör med Single Columns Playlist, hur kan man då få det att sorteras från A - Ö ?
Som de är nu blir ordningen bara Typ
D
A
O
D
H
Helt randon, samma artist förekommer på flera olika ställen.

Edit:

Ett annat, beskymmer, såhär ser de ut för mig när jag gjort som du sa Lasse.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prästen!
Om man kör med Single Columns Playlist, hur kan man då få det att sorteras från A - Ö ?
Som de är nu blir ordningen bara Typ
D
A
O
D
H
Helt randon, samma artist förekommer på flera olika ställen.

Edit:

Ett annat, beskymmer, såhär ser de ut för mig när jag gjort som du sa Lasse.

http://img204.imageshack.us/img204/5458/namnlsid0.png

1. Du får helt enkelt lägga in albumen i bokstavsordning manuelt. Se också till så att alla låtarna i albumet har samma Album title i tagsen.

2. Har du laddat ner bilderna och lagt dom i foobar2000/images/ ?
Sen har du antagligen inte typsnittet Lucida Sans Unicode, så att det kan vara bra om du byter ut den mot någon annan i koden. Prova också med att ändra Item height och Group height för att visa texten helt och inte "halvt".

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
1. Du får helt enkelt lägga in albumen i bokstavsordning manuelt. Se också till så att alla låtarna i albumet har samma Album title i tagsen.

2. Har du laddat ner bilderna och lagt dom i foobar2000/images/ ?
Sen har du antagligen inte typsnittet Lucida Sans Unicode, så att det kan vara bra om du byter ut den mot någon annan i koden. Prova också med att ändra Item height och Group height för att visa texten helt och inte "halvt".

Det rör sig om tusentals album. De orkar jag inte.
Dom är korrekt taggade.
Lucida Sans Unicode har jag.
Item etc har ja ändrat lite i efterhand, så de är ju ordnat.
Jepp, bilderna ligger i C:\Program\foobar2000\images för att vara exakt.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga angående playlists, finns det någon funktion i foobar/program som kan skapa playlists efter genre genom att söka igenom id-taggarna? Tar ju för evigt att sitta och dona med det själv.

Permalänk
Medlem

Får inte heller bilderna att fungera och har gjort precis som det står :> eller ja, kanske gjort nåt fel, men detta va så pass simpelt att även jag borde klarat av det:P

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Hmm. Bilderna fungerar för några och inte för några andra... konstigt. Är ni 100% säkra på att bilderna ligger direkt i foobar2000/images/ och inte någon undermapp som /images/bilder/? Vissa program som WinRar tex brukar lägga saker i mappar när man väljer Extract to. Annars så är det möjligt att ni inte har den senaste versionen av något utav pluginen (plus libpng och zlib). Kör ni .NET Framework 1.1 eller .NET Framework 2.0? (jag har 2an) Något mer kan jag inte att komma att tänka på faktiskt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dx.
Jag har en fråga angående playlists, finns det någon funktion i foobar/program som kan skapa playlists efter genre genom att söka igenom id-taggarna? Tar ju för evigt att sitta och dona med det själv.

Jo då. I Album list-panelen eller Library > Album list. Efter du har scannat ditt Media library så kan du högerklicka på All music och sortera efter genre. Sen är det bara att högerklicka på genren och välja Send to new playlist.

@Prästen!:
Om du har väldigt mycket saker i din playlist så kanske du ska prova med att köra lite rensningar som man kan göra i Edit.
Edit > Remove Dublicates eller Remove Dead Items för att få bort sånt som redan finns i playlisten och sån musik du har tagit bort eller flyttat från hårddisken. Du kan ju också prova med att köra Edit > Sort > by album med mera. Finns ju också fiffiga saker man kan göra i album list.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Hmm. Bilderna fungerar för några och inte för några andra... konstigt. Är ni 100% säkra på att bilderna ligger direkt i foobar2000/images/ och inte någon undermapp som /images/bilder/? Vissa program som WinRar tex brukar lägga saker i mappar när man väljer Extract to. Annars så är det möjligt att ni inte har den senaste versionen av något utav pluginen (plus libpng och zlib). Kör ni .NET Framework 1.1 eller .NET Framework 2.0? (jag har 2an) Något mer kan jag inte att komma att tänka på faktiskt.

1. Ingen undermapp - Check

2. Vilket skulle det vara isf?

3. .NET Framework 2.0 - Check

:/

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
2. Vilket skulle det vara isf?

Track Info mod: http://users.bowie-cass.com/singa/foo_uie_trackinfo_mod.zip
Single Columns Playlist: http://users.bowie-cass.com/singa/foo_uie_single_column_playl...

Kolla också så att du har dessa i /foobar2000/ -mappen.
http://music.morbo.org/download/libpng128-zlib123.7z (Packas upp med 7-zip.)

Och du kör väl inte Windows 2000 hoppas jag?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Track Info mod: http://users.bowie-cass.com/singa/foo_uie_trackinfo_mod.zip
Single Columns Playlist: http://users.bowie-cass.com/singa/foo_uie_single_column_playl...

Kolla också så att du har dessa i /foobar2000/ -mappen.
http://music.morbo.org/download/libpng128-zlib123.7z (Packas upp med 7-zip.)

Och du kör väl inte Windows 2000 hoppas jag?

Prövade att lägga in alla de där grejorna från länkarna, inget funkade. Och jag kör WinXP :S

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Jo då. I Album list-panelen eller Library > Album list. Efter du har scannat ditt Media library så kan du högerklicka på All music och sortera efter genre. Sen är det bara att högerklicka på genren och välja Send to new playlist.

Tackar. Börjar få lite struktur på min foobar nu iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Prövade att lägga in alla de där grejorna från länkarna, inget funkade. Och jag kör WinXP :S

1. Kanske det kan vara så här att din webbläsare inte läste alla tecken i koden helt korrekt när du kopierade den. (Kan också bli fel om du kopierade över till notepad först.) Kolla så att din webbläsares teckenkodning sitter på automatiskt val. Om inte det fungerar så kan du ju prova med nån Unicode eller Western European.

2. Om du konverterar om bilderna till .gif och i koden till Single Columns Playlist ändrar så att alla /images/bild.png ändras till /images/bild.gif. Om det fungerar så har du antagligen nåt fel med vissa .png bilder. :/

Nu är jag tom, vet inte vad som är problemet om inget av det fungerar. :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prästen!
[B]Om man kör med Single Columns Playlist, hur kan man då få det att sorteras från A - Ö ?
Som de är nu blir ordningen bara Typ
D
A
O
D
H
Helt randon, samma artist förekommer på flera olika ställen.

Beror på hur du vill sortera, med utgångspunkten aristnamn A-Ö så min variant ut såhär

%album artist%
%date%
%album%
%__codec%
%disc%
$num(%tracknumber%.,2)
$if2(%title%,%_filename_ext%)

Här är en sträng för att sortera efter albumnamn A-Ö
%album%
%date%
*$ext(%_filename_ext%)*%_path%|$num(%_subsong%,9)