FX-60 blir för varm! Ny kylare behövs!

Permalänk
Medlem

jonbass och mx

Jag ska pröva mej fram och kolla tempraturerna när jag lappar processorn precis som ni säger.

Pudeln

Fint då blir det nog en Mcube X-series fläkt för mej!
Jag vet att ninjan inte tjänar så mycket på att ha snabba fläktar men jag tänkte testa mej fram lite och i värsta fall så sätter jag på en fanmate på den och kör den i låga varv för jämnan.

Tack så mycket till alla som har svarat i tråden, nu har jag tillräkligt mycke informasion för att få bukt med mina tempratur problem tror jag annars återkommer jag!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus
ja kör så för att vara på säkra sidan..
ninja bakplattan hamnar rakt över minnes lödningarna som blir varma och sen smälter..
har hänt flera st på dfisteet.
alternativetär att såga av dena hörnet på plattan i så fall.
fast dfis gula e lättare att få dit.

Precis så har jag gjort, funkar utmärkt!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man räknar ut den nya watten (överklockad) och hur bra fläkt man behöver för att kyla processorn, hur många (CFM)?

En annan sak är rätt konstig, jag och min bror köpte 4800, 4400 samtidigt och har lika moderkort och kylare men på 2600MHz så blir 4800 nästan 10C varmare än 4400.

Permalänk
Medlem

Kanske inte bidrar så mycket men.. Varför köpa en FX60 när det finns en viss intel processor som kostar 1/4 men ändå spöar?

Permalänk
Medlem

Håller helt med Moodhoods.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Kanske inte bidrar så mycket men.. Varför köpa en FX60 när det finns en viss intel processor som kostar 1/4 men ändå spöar?

Därför att jag ville uppgradera processorn och ville ha kvar mitt nuvarande moderkort och minnen, jag vet att det var onödigt med en fx60 men den är välldigt rolig att klocka (upplåst multipper).

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]