Permalänk
Medlem

Trådlöstnät via USB

Tja min fråga är. Är det dåligt att ha usb trådlöst nätverk? Har inte plats för ett pci kort i datorn.. har SLI och med nya fläktar så kommer mina pci platser att försvinna ^^ Har tänkt köpa mig en "D-LINK DGL-4300 SUPER G GAMING ROUTER"

Permalänk
Medlem

Viktigt att tänka på är att din USB-port är 2.0, så att hastigheten är högre än vad USB-port 1.1 klarar av (11 mbps).
Med USB-port 2.0 så är en WLAN USB sticka helt okey!

Permalänk
Medlem

Re: Trådlöstnät via USB

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3ddi3
Tja min fråga är. Är det dåligt att ha usb trådlöst nätverk? Har inte plats för ett pci kort i datorn.. har SLI och med nya fläktar så kommer mina pci platser att försvinna ^^ Har tänkt köpa mig en "D-LINK DGL-4300 SUPER G GAMING ROUTER"

Tänk bara på värmen med... hade en som gick sönder pga värmen...

Permalänk
Medlem

Re: Re: Trådlöstnät via USB

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ziadi
Tänk bara på värmen med... hade en som gick sönder pga värmen...

Det beror väl på tillverkaren, syrrans Netgear USB WLAN funkar finfint än idag.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Trådlöstnät via USB

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180
Det beror väl på tillverkaren, syrrans Netgear USB WLAN funkar finfint än idag.

Hehe, jag hade den iof på i 4 dagar isträck så...
Men det var faktiskt en D-Link så jag håller med om att det har med tillverkaren att göra.

Permalänk
Avstängd

Den ska väl klara dygnetruntjobb?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Trådlöstnät via USB

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ziadi
Hehe, jag hade den iof på i 4 dagar isträck så...
Men det var faktiskt en D-Link så jag håller med om att det har med tillverkaren att göra.

Men så kan det ju inte va.. jag kommer ju själv ha min igång hela dagarna och vissa nätter ^^ Jag får inte plats med ett kort till i datorn. Finns det med andra ord en risk att den blir för varm då ?