Plastpluppar till Sony MDR-EX71

Permalänk
Medlem

Plastpluppar till Sony MDR-EX71

Jo, jag vet. Ni tror att Nosslo har fallit till föga för Sony. Inte än. Sony är fortfarande ondare än tio mellanösterndikatorer tillsammans!

Men min expertis har satts på prov. En vän som av någon outgrunderlig anledning har Sony MDR-EX71-lurar har tappat bort sina plaspluppar till lurarna och vill köpa nya. Jag rådde honom förstås att passa på och köpa riktiga lurar som t.ex. Creative EP-380 istället, men rackaren verkar gilla sina, smaklös som han är. Så jag bollar frågan vidare till expertisen här på Swec: var tusan köper man nya plastpluppar till Sonys in-ear-lurar någonstans?

Permalänk
Medlem

Finns att köpa hos www.directman.com

De Cresyn-pluppar som de säljer fungerar för Sonys lurar också.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Och Sony har lyckats skapa _något_ som går att använda med någotning från en annan tillverkare? Undrens tid är uppenbarligen inte förbi.

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

det e ju helt galet att behöva betala 100 kr för en liten plastplupp!!! måste finnas nåt billigare ställe.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Du kan få de gratis @ Sony Center!

Permalänk
Medlem

Herregud, lika bra att köpa Creative Ep 630 istället för nya plastpluppar, som kostar 100 (!) kr för ett par!

Ge din kompis en bitchslap och säg till han att köpa nya lurar istället.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Med tanke på att tråden är över en månad gammal så har nog plupparna redan fixats?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Med tanke på att tråden är över en månad gammal så har nog plupparna redan fixats?

Oj då, såg inte det Red Beaver kände för sig att bumpa denna tråden.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Jo, han köpte nya pluppar. De passade. Och jag tyckte det var rätt åt honom, som använder Sony.

Permalänk
Medlem

Jag använder också Sony lurarna, tycker ljudet är bra i dem, kanske lite för hög diskant men det fixas lätt om man har en bra mp3 spelare med bra EQ.

Fast när mina lurar går isönder ska jag köpa Ep 630, har hört att de ska vara bättre.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parse
Du kan få de gratis @ Sony Center!

Precis vad jag ville höra

Umhh... vad är Sony center?

Googlar på det sålänge

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Precis vad jag ville höra

Umhh... vad är Sony center?

Googlar på det sålänge

Finns i Sundsvall

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

De är inte alls gratis på Sony Center, jag var dit nyss, kostade 79:- per plupp (!)
Kom hem jättebesviken.

Visa signatur

Antec SLK3000B ·|· MSI K8N Neo Platinum ·|· AMD Athlon 64 3200+ ·|· 1024 MB DDR ·|· nVidia Quadro2 ·|· FSP 400W ·|· 690 GB disk ·|· Logitech UltraX flat ·|· Gentoo linux

Permalänk
Medlem

daVani vart fasen hittar man ett par Creative Ep 630 för en hundralapp då?

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gling
daVani vart fasen hittar man ett par Creative Ep 630 för en hundralapp då?

Nej menar inte så. Men ärligt talat, ett par pluppar för 100 kr, eller splitternya hörlurar för 300 kr? Vad är mest värt?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FRiDG3
De är inte alls gratis på Sony Center, jag var dit nyss, kostade 79:- per plupp (!)
Kom hem jättebesviken.

Jag har ringt dem, de sa att det är gratis. I stockholm iallafall. Ber om ursäkt annars.

Permalänk
Medlem

Om man vill ha nya pluppar till creative ep-630 så är det bara att mejla creative så byter de hela lurarna eftersom de inte lagerför plupparna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parse
Jag har ringt dem, de sa att det är gratis. I stockholm iallafall. Ber om ursäkt annars.

Skumt, när jag var dit i fredags så stod det bara en otrevlig grabb i disken med backslick och skulle ha 79:- för den, fast han kanske var prao eller något.

Visa signatur

Antec SLK3000B ·|· MSI K8N Neo Platinum ·|· AMD Athlon 64 3200+ ·|· 1024 MB DDR ·|· nVidia Quadro2 ·|· FSP 400W ·|· 690 GB disk ·|· Logitech UltraX flat ·|· Gentoo linux

Permalänk
Medlem

Sånt ska företagen ge gratis.. Allt annat är bara pinsamt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adolph
Sånt ska företagen ge gratis.. Allt annat är bara pinsamt.

Jo jag håller med, känns som ett hån mot mig som kund att han ska ha 79:- för den.

Visa signatur

Antec SLK3000B ·|· MSI K8N Neo Platinum ·|· AMD Athlon 64 3200+ ·|· 1024 MB DDR ·|· nVidia Quadro2 ·|· FSP 400W ·|· 690 GB disk ·|· Logitech UltraX flat ·|· Gentoo linux

Permalänk
Medlem

KiRnEh låter tveksamt.. Kanske om de hade vart fel på dem, men tror du ärligt att jag skulle få ett par nya lurar om jag mailar och säger att jag behöver nya öronproppar?

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FRiDG3
Jo jag håller med, känns som ett hån mot mig som kund att han ska ha 79:- för den.

Mejlade dom, svar: 79kr. Helt sjukt dyrt. 5kr hade varit ett acceptabelt pris!

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gling
KiRnEh låter tveksamt.. Kanske om de hade vart fel på dem, men tror du ärligt att jag skulle få ett par nya lurar om jag mailar och säger att jag behöver nya öronproppar?

Med tanke på att jag själv fick mina lurar utbytta för en vecka sedan så ja det är väldigt rimligt. De kräver givetvis att du skickar/lämmnar in dina gamla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FRiDG3
Skumt, när jag var dit i fredags så stod det bara en otrevlig grabb i disken med backslick och skulle ha 79:- för den, fast han kanske var prao eller något.

När jag pratade sa en tjej att de var gratis, jag frågade ifall de kunde skicka. Hon sa nej för att de måste de hålla på med frakt och sånt. Kom bara in fick jag som svar.