Hur starta gammalt nätaggregat?

Permalänk

Hur starta gammalt nätaggregat?

Hej! Nu är det så att jag skulle vilja ha lite liv i mitt gamla nätaggregat som jag ska använda i mitt nästa projekt. Jag skulle nu vilja veta hur man tjuvkopplar detta gamla nätaggregat. Det kommer från en Fujutsi dator om jag minns rätt. Slänger upp lite bilder:

Hela aggregatet

Under aggregatet

En "Okänd" sladd

En annan Okänd sladd, tror det är denna man startar med, men vet inte hur :/

Bild som visar färgerna bättre

Molexarna jag vill använda!

Ursäkta för dåliga bilder, borde verkligen sätta mig ner och lära mig mer om kameran

Visa signatur

| Ryzen 5900X | 32GB DDR4-3200 | Asus RTX3080 OC | Samsung M2 1TB | 750W 80+Platinum

Permalänk

[IMG] [/IMG ] utan space då=)

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

gammalt compaq agg är de.. tror inte det är någon större vikt att lägga ner tid på de

den lilla första okända sladden är isf en AT sladd tror jag den kallas.. helt onödig i dagens datorer..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Men jag vill ha startat det! spelar ingen roll hur mycket tid jag lägger ner på det. Faktiskt, det var ett Compag agg.

Visa signatur

| Ryzen 5900X | 32GB DDR4-3200 | Asus RTX3080 OC | Samsung M2 1TB | 750W 80+Platinum

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Nästan, men det är inte ett vanligt ATX aggregat, vet att det är grön sladd+svart sladd på ATX agg, men det här är annorlunda. Vågar man chansa på att kortsluta Svart+Grön på detta måntro?

Visa signatur

| Ryzen 5900X | 32GB DDR4-3200 | Asus RTX3080 OC | Samsung M2 1TB | 750W 80+Platinum

Permalänk
Medlem

det är inte trevliga saker att leka med nätagg... jag tror inte du ska chansa iaf

Permalänk
Hedersmedlem

Det AT-agg jag har sett startar man genom att sluta 230V-sladden. Dvs knappen som sitter i fronten har varit direkt kopplad till elnätet. Totalt livsfarligt om du frågar mig.

Mycket möjligt att det var någon konstig lösning, men så var det iaf.