Permalänk
Medlem

Prob med nokia 6111

Hey
Köpte en Nokia 6111 idag och har märkt att ljudet brusar när man snackar med folk som har sonyericsson telefoner (Låter som den är sprängd). Samma problem även om jag sänker ljudet.

Vad kan detta bero på? Någon som har samma problem?
Ljudet är dock bra när jag snackar med folk som har andra mäken än SonyEricsson.

Edit: med handsfree så låter alla samtal normala. Hmm.. kan det vara att högtalaren inte klarar av sonyericssons högljuda mik ?

Mvh
Kiddy

Permalänk

Det måste bero på deras telefoner. För vilket märke/modell telefonen är (informationen om det) skickas inte till telefonen som motagger samtalet, däremot ksickas ju nummer (om det itne är dolt).

Visa signatur

hp Pavilion zv6243 AMD 64 3200+, 512mb DDR, ATI Mobility Radeon x200 128mb, 60gb, 15.4'' widescreen, DVD-RW...
Stationär Dator: AMD 64 3200+, 1024mb DDR, ATI x300se (tmp), 360gb, 2x 19'' CRT, DVD-RW...
Mobilt: nu: Nokia N70, fd: hp iPAQ 1930, Asus MyPal 620bt, hp iPAQ rx3715, hp iPAQ 5455, Qtek 2020i

Permalänk
Medlem

kvarstår ovanstående problem fortfarande?

läser man på recensionerna från pricerunner så är det många som ger denna väldig dåliga betyg.

1. Att den inte håller vid låga eller för höga temperaturer, för att den kan bli fuktskadad, sant eller falskt?

2. Dålig batteritid

3. Plastig

osvosv...

Vad tycker du personligen?

Är det fler problem som har uppstått med denna mobbe?

Hoppas att Ni kan dela med er för att tjejen funderar på att ha en sådan...

Permalänk
Medlem

Hej
Jag har fått mobilen utbytt mot en ny med senaste firmware. Tyvär uppstår exakt samma problem.
Har en kompis som också har samma mobil och han han samma problem som mig.

Ett problem till som vi har är att täckningen dör ca 1-2ggr i timmen. Så samtalen avbryts ifall man är mitt i ett samtal. (Är inte Operatörens fel då vi har 2 olika operatörer)

Själv rekommenderar jag inte telefonen men om du "måste" ha den så vänta åtminstånde till en ny firmware kommer ut, så kanske dessa problemen försvinner.

Mvh Kiddy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiddy
Hej
Jag har fått mobilen utbytt mot en ny med senaste firmware. Tyvär uppstår exakt samma problem.
Har en kompis som också har samma mobil och han han samma problem som mig.

Ett problem till som vi har är att täckningen dör ca 1-2ggr i timmen. Så samtalen avbryts ifall man är mitt i ett samtal. (Är inte Operatörens fel då vi har 2 olika operatörer)

Själv rekommenderar jag inte telefonen men om du "måste" ha den så vänta åtminstånde till en ny firmware kommer ut, så kanske dessa problemen försvinner.

Mvh Kiddy

Vart köpte du din mobil?

Har nokia inte kommit med nån lösning ännu? Läste nyligen¨på Nokias hemsida... och där står ju att man får 2 års garanti på mobilen? Men vad händer nu med din mobil när detta problem fortf. uppstår?

Permalänk
Medlem

tjejen har en 6111 och har haft den iallafall 3-4 månader. Har själv en SE-lur och upplever inget brus vad jag vet.

Var rädd att den skulle vara lite plastig och bräcklig men de har klarat sig bra. Hon är ju som alla andra tjejer och slänger ner allt i väskan med nycklar, mp3 och annat som kan repa och förstöra men tycker den funkar ypperligt. Ett tips är ju att köpa displayskydd på ebay för några tior.

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anno
tjejen har en 6111 och har haft den iallafall 3-4 månader. Har själv en SE-lur och upplever inget brus vad jag vet.

Var rädd att den skulle vara lite plastig och bräcklig men de har klarat sig bra. Hon är ju som alla andra tjejer och slänger ner allt i väskan med nycklar, mp3 och annat som kan repa och förstöra men tycker den funkar ypperligt. Ett tips är ju att köpa displayskydd på ebay för några tior.

Det med bruset måste du fråga din flickvän om... för att det e bruset hon hör från sin mobbe och inte från din.

Läste en recension från pricerunner.. och det var en användare som klagade på att den inte tål låga temperatur som under vintern, komponenterna i mobilen fukskadades på nått konstigt vis. När han skickade in den till service sa nokia att den har blivit fuktskadad och det står de inte för.

Man blir ju lite orolig när man nu funderar på att köpa den. Ska jag våga göra ett försök?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dangson
Det med bruset måste du fråga din flickvän om... för att det e bruset hon hör från sin mobbe och inte från din.

menade självklart att hon inte upplevt något brus när hon pratat med mig eller andra SE-mobiler.

Finns ju helt klart bättre mobiler för samma pengar, men vill man ha en liten "slide"-mobil i rosa finns inte många val

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

nån tjej mobil ni kan rekommendera?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dangson
nån tjej mobil ni kan rekommendera?

nokia 6131??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
nokia 6131??

Det verkar som att många hör dåligt med Nokia-mobiler? Det är nästan d jag värderar högst på en mobil. Att man kan ringa med den samt att man kan höra bra.