skaffa nintendo DS eller PSP

Permalänk
Medlem

skaffa nintendo DS eller PSP

Tjena alla gamers där ute, är såååå sugen på att ha någonting att spela på förutom mitt 360 o pc då. Funderar väldigt hårt på Nintendo DS, fast även lite på PSP men eftersom jag inte vill ge mer än 2000kr för enheten plus några spel så lutar de åt DS.

Så, jag tänkte höra vilken ni tycker är bäst och har roligast spel till. Lirar mycke actionspel och sportspel, men kan tänka mig anything. Bring it on typ.
Jag är tacksam för alla svar jag får.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

hade jag valt så hade det blivit en ds lite

Permalänk
Medlem

Säger DS Lite jag med. Tycker det verkar vara roligare spel till DS:en.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Avstängd

Japp DS Lite säger jag också. Är dock väldigt sugen på Loco Roco och det nya MGS till PSP så jag kommer nog skaffa en sån när den är lite billigare.

Permalänk
Medlem

beror på vad du gillar för spel, psp är bättre på alla sätt enligt mig.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Skulle också välja DS Lite. Har tom redan valt DS Lite. Blir nog en vit sån någon gång under Juli tillsammans med ett Supercard3, en M3 mini och ett Kingston SD-mini 1gb.. ~3300:-, men det får det vara värt. (hoppas jag)

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Jag skulle valt en Ds Lite då den är billigare och mindre än PSP dessutom har den bättre spel.
PSP har i stort sett bara två spel som jag vill ha.

Permalänk
Medlem

beror på vad du är för person, vill du ha spel som du har till vanlig tv-konsoll.
eller spel som du tvär spelar med toutch screenen på bussen till beachen

jag valde Ds,

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

DS Lite ftw.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Avstängd

PSP om du får tag i en 1.5:a

Finns massor av bra spel. Om du gillar sport så är Virtua Tennis grymt, Fight Night 3 är också schysst har spelat det så mycket att jag fått en blåsa på vänstra tummen :(!!! Action, Syphon Filter är coolt, sen ska ju det komma ett riktigt Metal Gear .. (Metal Gear Acid är tråkigt som fan)

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

får nog bli ds då. är helt fast för pekskärmen. tycker PSP ser lite ful ut me, så kantig o allt. eller om de får bli en ds lite. jo spelen ja ska ha verkar just nu bli 1 mario spel, garanterat. sen får ja se.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Absolut, som de flesta andra redan sagt, DS Lite!

Edit: Kan verkligen rekommendera New Super Mario Bros. Skitbra spel från början till slut. Även Mario Kart är jättebra.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuer_frei
får nog bli ds då. är helt fast för pekskärmen. tycker PSP ser lite ful ut me, så kantig o allt. eller om de får bli en ds lite. jo spelen ja ska ha verkar just nu bli 1 mario spel, garanterat. sen får ja se.

Vänta definitivt på DS Lite och köp, bara 3 dar kvar till release

Visa signatur

Intel Pentium 4 2.80 GHz, 512 MB DDR ram, ATI Radeon 9700 pro 128 MB, Maxtor 200GB HD, Creative SB Audigy 2

Permalänk
Medlem

en till röst på DS Lite.
Bra spel: Mariokart, New super mario bros, Castlevania D.O.S.

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Medlem

fattar inte hur folk kan tycka om nintendo spel jag är helt seriös :S
men alla har olika smak så jag antar att jag svarar på min egen fråga.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Röstar på en DS Lite jag också. Om du är osäker på vilket system du ska lägga pengar på så ta en titt på spelen. Vilket system har spelen du tycker om?

För mig är det helt klar en DS. PSP har Locco Rocco som verkar rätt så kul men inte värt att skaffa en PSP för det. Jag har 8 spel till min DS och spelar alla spelen fortfarande.

Lite spellistor:

DS:
http://www.gamespot.com/games.html?type=top_rated&platform=10...
PSP:
http://www.gamespot.com/games.html?type=top_rated&platform=10...

Permalänk
Medlem

Nintendo DS Lite

Permalänk
Medlem

Funderar på samma sak jag med, ska man köpa en vit psp eller en vit ds lite..

Är mest sugen på ds men jag kan inte riktigt motivera mig till att köpa den pga spelen. Om man kollar lite framåt så verkar det mest komma en massa gulliga rpg:n.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Re: skaffa nintendo DS eller PSP

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuer_frei
Tjena alla gamers där ute, är såååå sugen på att ha någonting att spela på förutom mitt 360 o pc då. Funderar väldigt hårt på Nintendo DS, fast även lite på PSP men eftersom jag inte vill ge mer än 2000kr för enheten plus några spel så lutar de åt DS.

Så, jag tänkte höra vilken ni tycker är bäst och har roligast spel till. Lirar mycke actionspel och sportspel, men kan tänka mig anything. Bring it on typ.
Jag är tacksam för alla svar jag får.

vilket som är bra om du har budgetbegränsning, PSP är dyrar men har inte lika många måstespel, DS är billigare och har fler vettiga spel ännu. PSP är en roligare maskin, men inget man alltid kan ha i fickan riktigt, DS smiter lätt med men har inga kul funktioner utöver spelen. (fast det finns ju filmspelar och sånt att köpa till DS med)

men med tanke på dina favoritgenres så låter ju PSP vettigast ändå för GTA och liknande. fast DS har lite action med, jag skaffade nyligen Metroid hunters som visar att den klarar av mer än man tror.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Vill du ha en portabel konsol med roliga och bra spel så är DS Lite det självklara valet.

Vill du ha en multimedia maskin som du kan kolla på film, spela roms etc på men som inte har några värda spel så skaffar du ett PSP.

Har båda så jag är icke ett fan boy

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Röstar på en DS Lite jag också. Om du är osäker på vilket system du ska lägga pengar på så ta en titt på spelen. Vilket system har spelen du tycker om?

För mig är det helt klar en DS. PSP har Locco Rocco som verkar rätt så kul men inte värt att skaffa en PSP för det. Jag har 8 spel till min DS och spelar alla spelen fortfarande.

Lite spellistor:

DS:
http://www.gamespot.com/games.html?type=top_rated&platform=10...
PSP:
http://www.gamespot.com/games.html?type=top_rated&platform=10...

En tredjedel av spelen var nintendo dogs vilket jag hoppas ingen spelar som är över 14+ spelar :S
Resten är Mario och annat gull gull fattar inte :S blir galen om ingen förklarar varför det är kul med sådana spel inget tjafs bara liten förklaring alla säger att grafik inte är viktigt men Mario har varken det eller story :S eller har kanske ingen med ds spelat gta, daxter, ratchet eller hört om kommande final fantasy 7 AC och killzone + många bra rpg spel?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
En tredjedel av spelen var nintendo dogs vilket jag hoppas ingen spelar som är över 14+ spelar :S

Resten är Mario och annat gull gull fattar inte :S blir galen om ingen förklarar varför det är kul med sådana spel inget tjafs bara liten förklaring alla säger att grafik inte är viktigt men Mario har varken det eller story :S

eller har kanske ingen med ds spelat gta, daxter, ratchet eller hört om kommande final fantasy 7 AC och killzone + många bra rpg spel?

tyst..

man kan hoppa på svampar ju.

jo.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

DS lite pga detta
- New Super Mario bros
- Star Fox Command
- Children Of Mana
- Magical Vacation 2
- Mario Kart
- Final Fantast III

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av szhred
DS lite pga detta
- New Super Mario bros
- Star Fox Command
- Children Of Mana
- Magical Vacation 2
- Mario Kart
- Final Fantast III

ända bra på listan är ff3 och det kan man spela på psp med.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Om jag ska förklara vad det är som är så bra med exempelvis Mario & Luigi Partners in Time. Det är följande, det är en bra story, det är ett humoristiskt spel, det är färglatt (vilket iaf gör mig glad), det finns många roliga karaktärer, det finns roliga inslag i spelet, tex. när man ska göra de sk. "Border Jumpsen" i spelet men framförallt så har spelet ett jäkligt bra fightingsystem.

Vi kan ta Mario Kart:
Det är ett racingspel som verkligen inte försöker vara en simulator, den vill definera sin egen genre helt enkelt. Det är frutkansvärt välutvecklad spelmekanik i Mario Kart som gör att man känner att man har full kontroll på spelet hela tiden. Det finns bra inslag med vapen i spelet som även bidrar till en viss strategi när man spelar. Det finns nåt som är så orealistiskt som "Slide Boost" som ytterligare skiljer nybörjarna från proffsen. Och som vanligt med Nintendos spel så är grafiken trevlig.

Det hela handlar om att det är spel som är djupa i sin spelmekanik och oftast (notera att jag säger oftast) har humor och med igenkänneliga karaktärer som man lärt sig att gilla under de nästan 20 år man spelat TV-spel. Men att spelen är mera inriktade på ickevåld och barnvänlighet är i mina ögon inget negativt. Men för den sakens skull så säger jag inte att jag inte uppskattar ett och annat blodstänk i nåt spel, men då ska det vara motiverat av spelet och inte vara där bara för att man har nån övertygelse om att "blod är häftigt, det är manligt och då känner man sig mogen när man spelar det. För att vara en hårig apa med jäkla schysst stil vid namn Kong är mycket tråkigare än att vara en riktig muskelknutte som äter bebisar till frukost och skiter dödskallar samtidigt som man räddar världen från onda monster från sjunde lagret av helvetet för 43:e gången".

Så jag hoppas att jag fått igenom lite av mina egna åsikter om huruvida Nintendos spel endast är för 3-åringar och upp till 10 år. För det finns nästan en hel spelvärld där ute som säger motsatsen.

Och förresten, jag har en Xbox 360 och en PS2, så jag är ingen fanboy.
Nejfan, där ljög jag, jag har ingen Xbox eller PS2, men nog fan har jag en Gamecube som går varm här hemma. Fanboy? Det är ett så hårt ord, jag föredrar att kalla mig själv för "upplyst".

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Det finns nåt som är så orealistiskt som "Slide Boost" som ytterligare skiljer nybörjarna från proffsen.

samt sabbar hela onlinedelen för många när snejkande fåntrattar gång på gång väljer ovalbanan för att så snabbt som möjligt nå tusen vunna lopp, eller vad deras mål och mening nu kan vara.. (för att ha kul kan det ju fan inte vara)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
samt sabbar hela onlinedelen för många när snejkande fåntrattar gång på gång väljer ovalbanan för att så snabbt som möjligt nå tusen vunna lopp, eller vad deras mål och mening nu kan vara.. (för att ha kul kan det ju fan inte vara)

Där satte du mig allt på pottkanten. Jag hade helt förträngt just det där. Du har så rätt, den banan är jäkligt trist online, det är nog faktiskt den sämsta banan i Mario Karts historia. Baby Park, uäck! Nej tacka vet jag Wario Stadium på N64 versionen, där man alltid sparade på blixten tills ens polare var precis vid hoppet, uj, uj, uj så sadistisk man var när man var 13

Men som den sanna Nintendofil som jag är så kunde jag inte låta bli att visa följande två spel:

Final Fanasy X till PS2
och
Paper Mario till N64

Notera att dessa två spel har många skillnader. Bl.a. är det ena spelet gjort av det hyllade (helt obarnsliga) företaget Square-Enix, medans det andra är gjort av det mycket barnsliga, värdelösa företaget Nintendo (i sammarbete med Intelligent Systems). En annan skillnad är att spelen är från två olika konsolgenerationer, således är den grafiska skillnaden väldigt stor mellan spelen.
Men det finns även likheter mellan dessa spel. Det är att båda kom ut under samma år. En annan likhet är att Gamespot gav båda spelen våldigt bra poäng, 9.3 respektive 9.5 till Paper Marios fördel. Det som är det intressanta här är att det inte borde vara möjligt att Gamespot gett Paper Mario så bra poäng, det är ju ett barnspel. Och om man läser recensionen så inser man ju snabbt att ingen 8-åring har skrivit den texten.

Då finns där bara tre alternativ:
1) Det har blivit fel i poängsättningen för Paper Mario
2) Nån har betalt dyra pengar för att Paper Mario ska få en lite bättre recension än den förtjänar
3) Nintendo har lyckats göra ett spel som saknar grafiska förutsättningar, videoklipp och pampig orkestermusik till ett superbra spel genom att man lägger tonvikt på en intressant (dock ej särskilt tung) story, bra karaktärer och inte minst ett sjujäkla roligt, intressant och inte minst spelarkrävande fightingsystem. Och som grädde på moset så kan man ju låta ungarna dö i spelet när man inte orkar med dem, bara stick kontrollen i handen på den så håller de tyst.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Avstängd

Eller så är det helt enkelt en amerikansk version av dig som recenserade det

Permalänk
Medlem

DS Lite, utan tvekan.

Mest underhållande spel, både spelen i sig och till antalet. Och mindre "Vill du vara häftig och cool"-attityd.
PSP är ok, mångsidig och allt, men den är väldigt fattig på underhållningsfronten imo, precis om vanliga PS är idag. Känns enligt mina erfarenheter mer som en såndär pryl som kan göra allt, men inte är bäst på någonting. Den har ett par spel att dra med, men sen finns det liksom ingenting mer till den.

DS däremot har fler spel, och framför allt fler underhållande spel, då de precis som med rev verkar ha slängt en del av de gammla koncepten genom fönstret och mest satsat på det gammla hederliga "ha kul" mer än någonting. Även om sen både maskin och spel är lite nördiga och corny så har man kul med den, vilket när man talar om spelmaskiner i min bok vinner mest poäng.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Jag är rädd för att jag är en fanboy, då jag äger inte mindre än 8 av nintendos bärbara konsoller, (två st GB, GBC, GBA, GBA SP, NDS, NDS Lite (Mörkblå import) och en GBM), så jag vet inte hur mycket min röst är värd.

Jag använder och är otroligt nöjd med:
Nintendo DS Lite
Passcard 3 (Tillåter användning av hemmagjorda spel, vilket förlänger värdet avsevärt enligt mig, med 100tals gratisspel att lagligt ladda ner)
M3 SD Mini adapter (Då de andra Adaptersen, CF och SD sticker ut från GBA Cartridgen, så är den enda som inte sticker ut särskillt mycket från GBA Cartridgen MiniSD versionen)
2GB miniSD kort

Jag väntade som tur var väldigt länge med å köpa en M3, vilket gav mig möjligheten att köpa de som enlig mig är ultimat, allt jag vill ska funka funkar. Jag slapp hålla på och ändra firmwire så att min garanti skulle försvinna.

Jag äger ett tiotal spel retail, däribland har jag importerat Ouendan och Jump Superstars, där jag tagit hjälp av engelska guider på internet.

Jag använder även min Gameboy Micro som mp3 spelare, då 2GB duger utmärkt för en tågresa på 2 timmar tur och retur. Och då har jag ju även möjligheten att spela lite Harvest Moon, om det mig behagar.

Så även om du nu skulle köpa ett NDS Lite på releasedagen och få ett bra erbjudande, kanske 1300kr för NDS Lite, och du köper ett retail spel till som intereserar dig, så kan jag verkligen rekommendera att åtminstone titta på M3s produkt vid senare tillfälle.

www.m3adapter.com
www.theskeen.net
www.dualscene.net
www.dslinux.org
wiki.pocketheaven.com

MVH
Joul