Permalänk
Medlem

Video-in funderingar.

Hejsan å tack för att ni tar er tid för att bidra med lite hjälp.

Jag sitter på ett GF7900GT ( https://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318608&view=detailed )

Som har TV IN (De är samma sak som 'Video in', right???)

Vad behöver jag för drivrutiner (vad är WDM?) och vilket program kan ni rekommendera, när jag kommer använda en S-video kabel för jobbet.

Har ännu inte testat själv, men kommer ta mig an problemet efter helgen.

Tusen tack för alla tips å råd.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Eh, jo visst. Vilken rekommenderar du??

Permalänk

Vad är det exakt du ska göra, om jag förstått det rätt så ska du koppla in tv`n och titta på film från datan. Vad menar du med video in, kortet har väl video ut?? Om du har en HDTV så kan du använda DVI kabel annars så är det en s-video som gäller. WDM kommer jag inte ihåg vad det är men ska du titta på film är det bara att koppla in s-video kabeln och köra med T.ex WMP. Rätta mig gärna om jag har fel

Visa signatur

Gigabyte DS3 Rev 3.3. . C2D 1.86Ghz@2.8Ghz. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 .Radeon 1900GT. Samsung 250Gb. HP L1925

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Nja, eftersom jag är ny inom området så är jag inte riktigt säker på hur det går till.

Men jag vill använda S-Video kontakten på grafikkortet för att kunna ta emot signaler (film/tvspel) för att kunna se dem direkt på min skärm.

Alltså är det Video-in, eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mabec
Nja, eftersom jag är ny inom området så är jag inte riktigt säker på hur det går till.

Men jag vill använda S-Video kontakten på grafikkortet för att kunna ta emot signaler (film/tvspel) för att kunna se dem direkt på min skärm.

Alltså är det Video-in, eller?

Alltså nu e jag lost. E de på dataskärmen du vill kunna titta på film?? Och isåfall vartifrån vill du ta signalerna, är det från en vanlig antenn eller??.
Apropå WDM så finns det nog i Nvidias drivisar så är det iallafall för ATI.

Visa signatur

Gigabyte DS3 Rev 3.3. . C2D 1.86Ghz@2.8Ghz. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 .Radeon 1900GT. Samsung 250Gb. HP L1925

Permalänk
Medlem

WDM drivrutinerna ska du ha då de är till för just det du menar.

Jag antar att han vill koppla in sitt tv-spel till skrämen eller nått. (alla har ju inte TV). och det ska gå utmärkt med video in. Program som jag vet fungerar för detta är dscaler, virtualdub och MedaPlayerClassic.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Ja får Error Code 10, när ja försöker installera WDM-drivrutinerna, ett vanligt fel visar Google.