Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Hur länge brukar återbetalning ta? Fick en kreditnota som säger att komplett ska betala, när kan jag förvänta mig att pengarna är inne på kontot?

Permalänk
Skrivet av Faulisto:

Hur länge brukar återbetalning ta? Fick en kreditnota som säger att komplett ska betala, när kan jag förvänta mig att pengarna är inne på kontot?

Vem har du betalt till? Komplett bank? Kolla med dom, har ingenting med Komplett att göra. Förutom samarbetet.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Vem har du betalt till? Komplett bank? Kolla med dom, har ingenting med Komplett att göra. Förutom samarbetet.

Betalade med kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

Hur länge brukar återbetalning ta? Fick en kreditnota som säger att komplett ska betala, när kan jag förvänta mig att pengarna är inne på kontot?

För mig tog det 5 månader lol

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

@Faulisto: Komplett verkar ha problem i dagsläget, jag har väntat i två veckor på en återbetalning och det är inte ett litet belopp.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

Hur länge brukar återbetalning ta? Fick en kreditnota som säger att komplett ska betala, när kan jag förvänta mig att pengarna är inne på kontot?

Tog 3 dagar för mig att få tillbaka pengarna häromveckan.

Permalänk
Medlem

Kan ni ge ett ETA på 10900k?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Komplett.se

@rinosaur: Finns inget fast datum än, men förhoppningsvis innan slutet på månaden. Inget vi kan garantera dock.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hur går det med lagersaldo på iphone SE?

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av noob:

Hur går det med lagersaldo på iphone SE?

Du kan se aktuellt lagersaldo på varje produktsida. Om produkten inte finns inne kan förväntat lagerdatum vara preliminärt (gulmarkerat) eller bekräftat (gul- och grönmarkerat). Förväntade lagerdatum kommer som regel direkt från leverantören och vi har ytterst sällan någon annan information att tillgå än dessa datum.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Du kan se aktuellt lagersaldo på varje produktsida. Om produkten inte finns inne kan förväntat lagerdatum vara preliminärt (gulmarkerat) eller bekräftat (gul- och grönmarkerat). Förväntade lagerdatum kommer som regel direkt från leverantören och vi har ytterst sällan någon annan information att tillgå än dessa datum.

Vad är skillnaden på bekräftat och preliminärt ?
Denna NUC är bekräftat 8e maj:
https://www.komplett.se/product/1154261/datorutrustning/dator...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman:

Vad är skillnaden på bekräftat och preliminärt ?
Denna NUC är bekräftat 8e maj:
https://www.komplett.se/product/1154261/datorutrustning/dator...

Preliminärt = vi tror
Bekräftat = vi vet

Typ

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Preliminärt = vi tror
Bekräftat = vi vet

Typ

Lär ju inte vara så "Bekräftad" om dem fortfarande inte har den 10 dagar efter sitt bekräftat datum

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Lär ju inte vara så "Bekräftad" om dem fortfarande inte har den 10 dagar efter sitt bekräftat datum

Som komplett skrev ett par inlägg upp, dom får ett datum från sin leverantör som sedan hamnar på websidan. Om leverantören sedan inte håller sig till det blir det ett problem, men det ändrar inte det faktum att datumet var bekräftat.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Som komplett skrev ett par inlägg upp, dom får ett datum från sin leverantör som sedan hamnar på websidan. Om leverantören sedan inte håller sig till det blir det ett problem, men det ändrar inte det faktum att datumet var bekräftat.

Om man inte vet så borde man säga det, utgångna bekräftade datum är inte mycket värda 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Preliminärt = vi tror
Bekräftat = vi tror vi vet

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Komplett.se

Heh, ja, det finns saker som man vet att man vet och saker som man tror att man vet.

Nä, men som grizzly666 är inne på så är preliminära datum obekräftade från leverantören. Det betyder att leverantören har sagt "vi har tagit emot er order och vi räknar med att leverera dessa i Vecka X". Vårt system uppdaterar då produkten med ett datum i Vecka X.

Ett bekräftat datum innebär att leverantören har sagt "vi har tagit emot er order och en transport är inbokad. Lastbilen kommer vara på ert lager Dag X". Vårt system uppdaterar då produkten med Dag X(+1/2). I nio av tio fall kommer produkten som är bekräftad in till oss på det bokade datumet, men ibland sker tyvärr förseningar. Det kan handla om allt från lastbilar som missar färjetransporter, problem med förtullning, inregistrerade varor som visar sig vara skadade etc etc.

Generellt kan vi inte påverka de datum som finns på websidan då informationen kommer direkt från leverantören. Bekräftade datum som passerat försöker vi dock alltid följa upp och se till att de blir korrigerade.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman:

Om man inte vet så borde man säga det, utgångna bekräftade datum är inte mycket värda 😉

Absolut, men vem är det som håller på informationen, Komplett eller deras leverantör? The plot thickens...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Aldric T:

Absolut, men vem är det som håller på informationen, Komplett eller deras leverantör? The plot thickens...

I nästan alla fall är det leverantören. Många gånger får vi informationen direkt från dem utan möjligheter att påverka.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

I nästan alla fall är det leverantören. Många gånger får vi informationen direkt från dem utan möjligheter att påverka.

Ja, jag vet, vi har samma situation som er på jobbet. Var ute efter att skoja till det lite

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Hur fungerar egentligen prislöftet? Saxat från er hemsida:

Prislöfte – Du mottar ett presentkort (giltigt i 6 månader) från Komplett på den aktuella mellanskillnaden. Erbjudandet gäller endast för privatkunder.
Prislöftet kan tillämpas på priser hos andra fysiska butiker i Sverige eller nätbutiker registrerade i Sverige och gäller försäljningspriset exkl. eventuella fraktkostnader.
Prislöftet gäller också för köp som är gjorda hos Komplett.se – upp till 60 dagar efter köp. Detta inkluderar även varor som Komplett.se är ensamma om att sälja-
För att motta presentkortet på mellanskillnaden kontaktar du vår kundservice. Du behöver kunna uppvisa vart och att du funnit varan billigare, t.ex. genom att hänvisa till en annons eller liknande.
Varan måste finnas tillgänglig i lager hos konkurrenten
Prislöftet gäller inte på kampanjvaror eller erbjudanden hos konkurrenter med ett begränsat antal exemplar.
För att nyttja Prislöftet behöver det vara en identisk produkt, något som du i regel kan kontrollera genom att jämföra tillverkarens egna artikelnummer.

Jag köpte nyss en skärm för 6890Kr men ser att den finns hos en annan seriös aktör för 6400Kr. Innebär detta att jag då kan få ett presentkort på 490Kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Hur fungerar egentligen prislöftet? Saxat från er hemsida:

Prislöfte – Du mottar ett presentkort (giltigt i 6 månader) från Komplett på den aktuella mellanskillnaden. Erbjudandet gäller endast för privatkunder.
Prislöftet kan tillämpas på priser hos andra fysiska butiker i Sverige eller nätbutiker registrerade i Sverige och gäller försäljningspriset exkl. eventuella fraktkostnader.
Prislöftet gäller också för köp som är gjorda hos Komplett.se – upp till 60 dagar efter köp. Detta inkluderar även varor som Komplett.se är ensamma om att sälja-
För att motta presentkortet på mellanskillnaden kontaktar du vår kundservice. Du behöver kunna uppvisa vart och att du funnit varan billigare, t.ex. genom att hänvisa till en annons eller liknande.
Varan måste finnas tillgänglig i lager hos konkurrenten
Prislöftet gäller inte på kampanjvaror eller erbjudanden hos konkurrenter med ett begränsat antal exemplar.
För att nyttja Prislöftet behöver det vara en identisk produkt, något som du i regel kan kontrollera genom att jämföra tillverkarens egna artikelnummer.

Jag köpte nyss en skärm för 6890Kr men ser att den finns hos en annan seriös aktör för 6400Kr. Innebär detta att jag då kan få ett presentkort på 490Kr?

Är det inte lättare och snabbare att kontakta komplett's kundtjänst och ansöka om presentkort och länka till den andra butiken? Då får du ju svart på vitt om det fungerar som du tror eller inte? Antingen så får du ju ett presentkort eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

Är det inte lättare och snabbare att kontakta komplett's kundtjänst och ansöka om presentkort och länka till den andra butiken? Då får du ju svart på vitt om det fungerar som du tror eller inte? Antingen så får du ju ett presentkort eller inte.

Det kan man säga om alla frågor här?

Absolut men om dom svarar här så är det ju fler som ser det och komplett slipper några framtida mejl om det.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Baxtex:

Hur fungerar egentligen prislöftet?

Jag köpte nyss en skärm för 6890Kr men ser att den finns hos en annan seriös aktör för 6400Kr. Innebär detta att jag då kan få ett presentkort på 490Kr?

Ja, det stämmer. Undantaget är om det är ett kampanjpris hus konkurenten (markerat med före/efter i priset etc) eller om det är en utländskregistrerad butik.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Intressant reklamkampanj från komplett idag.

"Vad är uppdateringsfrekvensen?
En bildskärms uppdateringsfrekvens anger hur många enstaka bildrutor din skärm levererar per sekund. En 60 Hz-bildskärm visar dig en ny bild var 16:e minut. En 144Hz-panel ger emellertid en ny bild var 7 ms".

En ny bildruta var 16:e minut låter verkligen inte alls särskilt snabbt. Glad att jag uppgraderade förra året

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Ja, det stämmer. Undantaget är om det är ett kampanjpris hus konkurenten (markerat med före/efter i priset etc) eller om det är en utländskregistrerad butik.

Detta är väl dock ändrat numera iom era nya villkor för Prismatchningen?

"Produkter som ska prismatchas måste finnas i lager hos konkurrenten. För att få prismatch, måste du kontakta vår kundservice vid köptillfället, antigen via telefon, mail eller chatt, med konkurrentens pris dokumenterat. Vi kommer därefter att lägga den rabatterade produkten i din kundvagn och du kan sedan fullfölja köpet som vanligt. Vi prismatchar inte efter att köpet är slutfört."

https://www.komplett.se/kundservice/prismatch/

Permalänk
Inaktiv

Varför är komplett alltid så seg med att skicka saker från sitt lager?

Tex beställer man kl 06 på morgonen så skickas det oftast dagen efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Varför är komplett alltid så seg med att skicka saker från sitt lager?

Tex beställer man kl 06 på morgonen så skickas det oftast dagen efter.

Kan man fråga sig. p.g.a detta så missade de igår en beställning av en 3900x som inet fick istället. Så idag så har jag min 3900x och kör på den men med komplett så skulle den väl inte ens ha lämnat lagret idag.

Permalänk
Medlem

@anon300311: Kan bero på att de skickar allt från Norge... Fick precis reda på att serviceverkstaden de haft i Göteborg är stängd sedan ca 1 månad tillbaka... Så skulle man nu behöva service är det skicka till Norge som gäller, vilket vanligtvis tar några dagar extra.

Visa signatur

En såndär datormaskin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jox:

@rstolpe: Kan bero på att de skickar allt från Norge... Fick precis reda på att serviceverkstaden de haft i Göteborg är stängd sedan ca 1 månad tillbaka... Så skulle man nu behöva service är det skicka till Norge som gäller, vilket vanligtvis tar några dagar extra.

Jag noterade att min reklamation gått vidare från Ljungby till Oslo. Förklarar saken, var lite fundersam över detta. Verkar ta mer än bara några dagar extra. Min dator hämtades upp för en vecka sedan och har varit i oslo sen den 4e. När jag skrev den 5e och frågade om datorn kommit fram fick jag ett nej som svar. Så vad datorn hittar på i Oslo återstå att se. Kanske tar den en sightseeing. Who knows.