Permalänk
Medlem

bra fancontrollers

Kan någon ge några bra förslag på fancontrollers?
Ska gå att ställa både manuellt och automatiskt.
Gärna andra "häftiga" funktioner.
Skall helst finnas i svart.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=SUNCW-B

Den har jag och är helnöjd

Går att ställa in 7 olika fläktar.
Du får 3 temp mätare med som du kan placera var du vill.
Du kan ställa in vid vilken temp de 3 mätarna ska säga att de är för varmt, då går alla fläktar automatisk på full kraft.
Visar datum och klocka, när man ligger i sängen tex =b
Och den är svart

Enda negativa är att om du har LED fläktar och skruvar ner hastigheten så börjar LEDsen att blinka snabbt, detta tror jag gäller för alla fläktkontrollers men är osäker.

Visa signatur

C2D E6300@3Ghz|BFG 8800 GTS|Gigabyte DS4|3GB corsair 6400| 860 GB |550W Citera Mig

Permalänk
Medlem

okej..

Kan man ställa in varven på fläktarna manuellt också?

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Jag behöver en för 3.5-slot. Bryr mig inte så mycket om snärtiga flashiga funktioner. Den ska bara kunna reglera fläktarna väl. Om den ska ha någon färg så är silver bra.

Permalänk
Medlem

T-balancer.

Syns inte alls, och sköter sig helt själv efter konfigurering.
Väldigt flexibel.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Men jag skulle vilja den på automatiskt på dagarna å på ultra tyst på nätterna

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

T-balancern styrs helt automatiskt efter temp, så nattetid när burken arbetar lite, är den automatiskt som tystast. det är bara att justera fläktarna så att önskad ljudnivå uppnås... Så länge tempen inte stiger bibehålls den.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wyver
okej..

Kan man ställa in varven på fläktarna manuellt också?

Absolut du ser hur många rpm fläktarna snörrar i, så när du höjer eller sänker volten ser du ändringen i rpm. Dock kan den inte köras helt "automatiskt"

Visa signatur

C2D E6300@3Ghz|BFG 8800 GTS|Gigabyte DS4|3GB corsair 6400| 860 GB |550W Citera Mig

Permalänk
Medlem

Hur långa är kablarna som kommer med T-balancern? fläkt kablarna m.m.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Ingen aning faktiskt.
Har för mig det var 3-4 st, 25-30cm långa förlängningar, men jag vågar inte svära på det. Sladdarna är förvillande lika de som är till temp sensorerna.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

okej

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad