Permalänk

Nytt skrivbord - höj och sänkbart

Vill ha tips på ergonomiska skrivbord, har börjat få lite ont i nacken och axel och tänkte beställa nytt skrivbord som är bekvämt att sitt vid längre perioder, en bra stol har jag redan.
Det bör inte kosta allt för mycket och det bör finnas lite utrymme för dator, högtalare och skrivare.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Re: Nytt skrivbord - höj och sänkbart

De är inte billiga kan jag lova, försök att få tag på ett begagnat typ nåt företag som säljer ut på blocket eller nåt annars här... http://www.rp.se/

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Ikea har ett skrivbord som har höj och sänkbara ben. tror det heter GALANT. Kolla det, tror inte att det kan vara så överdrivet dyrt då det är IKEA

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem

De bord som t.ex IKEA säljer kan bara ändras när man tömt hela bordet från prylar, och sedan kan man börja ställa om höjden. De som har "riktig" höj/sänk funktion kostar multum förmodligen några 10 tusingar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EleyT
De bord som t.ex IKEA säljer kan bara ändras när man tömt hela bordet från prylar, och sedan kan man börja ställa om höjden. De som har "riktig" höj/sänk funktion kostar multum förmodligen några 10 tusingar.

Det går utmärkt att höja och sänka IKEAs eldrivna skrivbord utan att tömma dem på prylar.

Dom ingår i serien Galant och kostar lite under 5000 kr.

Visa signatur

Laptop; Dell Inspiron 630m: Pentium M 750 1.86GHz | 512mb ram | 60gb hdd | 14,1" wxga TrueLife

Permalänk

JvS det var precis det jag menar. Har själv skrivbordet från deras Galant serie men inte med eldrivna ben. Tyvärr

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem

Oj då har jag varit blind/döv och ignorant som missat att de börjat med eldrivna sådana på IKEA my bad.

det var riktigt billigt också, hmm kanske man behöver ett nytt databord
Skrivbord sitt/stå GALANT 4 790,00 kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EleyT
De bord som t.ex IKEA säljer kan bara ändras när man tömt hela bordet från prylar, och sedan kan man börja ställa om höjden. De som har "riktig" höj/sänk funktion kostar multum förmodligen några 10 tusingar.

Nix pix, jag har ett av den äldre modellen & där behöver man inte flytta grejorna ifrån skrivbordet om dom inte väger mer än 60kg när man ska höja och sänka det.

Det finns en lite vev undertill i själva benställningen där du ställer in beroende på vad du har på ditt skrivbord.

Dom äldre modellerna kan du hitta på blocket för nån tusing, men tänk på att benställningen väger en hel del. Jag köpte mitt för 300:- på mitt gamla jobb när vi bytade lokaler, då var det ca 6mån gammalt

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem

Re: Nytt skrivbord - höj och sänkbart

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BerraJobb
Vill ha tips på ergonomiska skrivbord, har börjat få lite ont i nacken och axel och tänkte beställa nytt skrivbord som är bekvämt att sitt vid längre perioder, en bra stol har jag redan.
Det bör inte kosta allt för mycket och det bör finnas lite utrymme för dator, högtalare och skrivare.

Tänk också på att ett bra tangentbord är guld värt. Det är också viktigt att ställa monitorn rätt samt inte minst att sitta bra. Just att sitta bra är något man ofta slarvar med.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Sorry att jag bumpar en urgammal tråd, men är det någon som har koll på vad en det heter eller var man skaffar en sådan utskjutbar del till t.ex. höj-sänkbart skrivbord, där det är tänkt att man sätter tangentbord och mus? Tänkte skaffa ett höj-sänkbart men vill ha något sådant också så att jag inte hamnar så nära skrivbordet och skärmen.