Permalänk
Medlem

P3-1GHz på Abit BH-6?

Jag håller på och letar efter ett moderkort till en P3-burk vars moderkort lade av nyligen.
En kompis till mig har ett Abit BH-6 liggande. Nån som vet ifall det klarar att köra en P3 1GHz med 133MHz FSB?

Jag vet att AGP'n då går i 89MHz men mitt GF3 klarar det. Samma med höga PCI-hastigheter.

Nån som har nåt annat socket370/slot-1 kort som klarar 133MHz FSB med AGP som ni vill bli av med?

Visa signatur

ASUS Rampage V Extreme, Intel Core i7-6900K, Corsair Vengeance 4x8GB 3200C17, Corsair 1000HX, ASUS RTX3080Ti STRIX OC, WD SN850 2TB SSD, Intel 730 256GB SSD x2 RAID-0

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel bör det gå alldeles utmärkt på det moderkortet. Det moderkortet tar i stort sett vad du än kastar på det, även Tulatin cpu'er via slot1 adaptor. Jag har ett liggandes med taskiga kondningar, som nångång ska fixas till bara för att det ska så vara.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.