Permalänk
Medlem

Platt tangentbord

Jag letar efter ett bra platt tangentbord nu när mitt tidigare dött.
Logitech Ultra-X har jag läst mycket bra om, men jag behöver möjligheten att höjja/sänka volymen direkt på tangentbordet. Helst utan att behöva installera extra mjukvara alltså.
Någon som känner till nå bra alternativ i detta fall? Eller är det kanske bäst att helt enkelt acceptera den extra lilla mjukvara man behöver för att ändra snabbknapparnas funktioner?
Tack på förhand!
/gibbon

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk

köp ett vanligt tangentbord, det går att tweaka om knapparna så att du kan ändra volymen på knappar du ej använder tex + och - på numlocken . du kan tweaka knapparna med tex detta http://www.megagames.com/news/html/tweaks/keytweak.shtml

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem

Ett vanligt tangentbord som i ett icke-platt? Det skulle rubba mitt nästan ända krav.
Men det där lär väl funka för ävet ett platt tangentbord.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk

ops, ja mena du skulle köpa ett vanligt platt tangentbord, som inte har några media knappar o liknande...

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem

Oh.. Men de flesta (alla?) har ju någon typ av extraknappar. Och så länge de inte sitter ivägen eller är asfula kan de likaväl få sitta där om tangentbordet är bra. Vilket Logitech Ultra-X sägs vara. Seo, det får väl bli ett sånt ändå antar jag.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Tja Logitech Ultra-X Cordless Media har ju knappar för volym, paus, spela etc uppe i högra hörnet. Har ett själv och det är grymt skönt samt att musen som följer med inte är dum den heller. Men du kanske inte ville ha trådlöst?

Kika här annars: http://www.dustinhome.se/Dacsaportal/?ProdID=5010082524

Visa signatur

 MacBook 13" |  iMac 24" |  iPhone | PS3 | ... massa prylar är det..

Permalänk
Medlem

Jag var nyss till webhallen och köpte ett Ultra-X flat, det är hur skönt som helst, stilrent, you name it! Bästa tangentbordet jag nånsin haft. Satsa på ett sånt!

Visa signatur

Antec SLK3000B ·|· MSI K8N Neo Platinum ·|· AMD Athlon 64 3200+ ·|· 1024 MB DDR ·|· nVidia Quadro2 ·|· FSP 400W ·|· 690 GB disk ·|· Logitech UltraX flat ·|· Gentoo linux