Permalänk
Medlem

Trådlös mus med bra räckvidd?

Jag håller på att plocka ihop delar till en HTPC och har kommit till möss. Trådlöst är ju en självklarhet men sedan då? Verkar som att Bluetooth är det bästa ifall man behöver räckvidd.
Hittade dock Logitech MX610 som använder 2.4GHz-bandet, men jag läste i någon review att det kunde bli problem med störningar. Har kollat på Logitech MediaPlay men tyvärr verkar den bara klara av runt 3 meter.

Finns det någon bra mus (eller alternativt paket med mus/tangentbord) som fungerar fint till en HTPC och har bra räckvidd?

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk

tja enda mus jag vet e g7, den kan du säkert spela 10 - 15 metar från datorn. lite dyr e den ju dock men iaf.

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Inaktiv

Paketet Logitech ultraX cordless kostar ca 500 kr, fungerar utmärkt kan stå ca 5 meter från datorn utan problem. Har alldrig lyckats störa det, och jag anväder det till att spela med. Det enda negativa e att musen inte riktigt hänger med om man rycker den fort åt nått håll..

Permalänk
Medlem

Ja, G7 pallar minst 10 meter iaf.

Permalänk
Medlem

Har kollat lite på G7 men tyvärr går den modellen bort på grund av enbart en tumknapp (varför i h-vete Logitech tog bort den övergår mitt förstånd, och motiveringen att folk trycker fel håller inte, den målgrupp som G7 inriktar sig mot borde ju ha någorlunda koordination och precision).

Vad gäller UltraX har jag hört att musen ska vara ganska usel jämfört med andra trådlösa möss som Logitech har (med tanke på prislappen är det också ganska förståeligt).

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop