Permalänk
Medlem

Sandisk Sansa e2xx - ipodalternativ?

Hejsan gott folk!

Jag har letat efter något annat än iPod i flashspelarväg ett bra tag. Jo, iPods är trevliga, men jag vill ha något annat än alla andra på jobbet har. Dessutom ogillar jag skarpt att man inte kan flytta låtar som man vill fram och tillbaka från spelaren.

Den spelare jag fastnat för är Sandisk's Sansa e2xx-serie:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=56013

Dessa finns i storklekarna 2, 4 och 6GB samt har expansionskortplats för micro-SD och radio. Dessutom inbyggt batteri, vilket är ett krav för mig. Har läst en massa recensioner på nätet, och det är överväldigande positiva.

Finns det någon här som har en och har några synpunkter på produkten?

Och när man tittar i pricerunner's lista verkar det som det är slut på den i alla affärer - finns det någon som vet en butik som har dem i lager?

Tack på förhand,
Hans

Permalänk
Medlem

Jag är också intresserad av Sandisk:en, är dessutom nyfiken på om den verkligen kommer ha radio här i Sverige, tycker det står olika på olika färsäjarställen..

Permalänk
Medlem

Jag skulle valt sandisken före ipoden.
Varför? Därför den kan spela upp film, större display, mycket snyggare, kan göra minnet större med ms-kort, bättre batteritid, repas inte (vilket alla vet att nanon gör. nanon ser ju heltförskräkligt ut efter nån vecka i ficken.)
Kan dock inte säga om ljudkvaliten är sämre eller bättre har bara lyssnat på en nano och det ljudet är inte så mycket att ha om man jäför med andra märken.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Sso: alla utländska recensioner på nätet säger att den har radio. Kan knappast tro att de skulle ta fram en version utan bara för oss

Men givet responsen här förefaller det som om det är tämligen ovanliga spelare. Bra. Kul att skilja sig från mängden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosslo Snah
Sso: alla utländska recensioner på nätet säger att den har radio. Kan knappast tro att de skulle ta fram en version utan bara för oss

Hej!

Jo, det är inte alls omöjligt. Det finns klara skäl till att vissa varumärken inte har radio i vissa modeller. Det är nämligen dyrare att ta in en MP3-spelare med radiomottagare i Europa än med en utan. I vissa fall kan det bli rätt många kronor extra i tullavgifter etc. Prisjämförelsesidor ska man också ta med en nypa salt då de faktiskt har fel ganska ofta på många uppgifter.

FYI bara...

Permalänk
Medlem

Tänkte inte på det, som det heter på TV.

Men jag har läst såväl franska som tyska recensioner som hävdar att spelarna har radio. Eftersom jag antar att de tillverkas i Kina som allt annat borde det ju rimligtvis innebära att de skeppar radiovarianten till EU.

Inte för att det spelar så stor roll. Radio var livsnödvändigt på de gamla spelarna med lite minne, men med åtskilliga gig att leka med borde man kunna klara sig en eller två dagar.

Förresten - har iriver något iPod-nano eller eSansa 2xx-liknande på gång? Flash, tunn monolitform och minst 2 GB, typ? Tittade på U10, men tycker den är för bred i förhållande till hur hög den är (djupet är ok). Jag är ointresserad av att betala för en stor skärm också - jag vill ha en ljudspealre inte en multimediaanlägging.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosslo Snah
Men jag har läst såväl franska som tyska recensioner som hävdar att spelarna har radio. Eftersom jag antar att de tillverkas i Kina som allt annat borde det ju rimligtvis innebära att de skeppar radiovarianten till EU.

Inte för att det spelar så stor roll. Radio var livsnödvändigt på de gamla spelarna med lite minne, men med åtskilliga gig att leka med borde man kunna klara sig en eller två dagar.

Förresten - har iriver något iPod-nano eller eSansa 2xx-liknande på gång? Flash, tunn monolitform och minst 2 GB, typ? Tittade på U10, men tycker den är för bred i förhållande till hur hög den är (djupet är ok). Jag är ointresserad av att betala för en stor skärm också - jag vill ha en ljudspealre inte en multimediaanlägging.

Bara för att det skeppas från Kina betyder det ändå inte att de är exakt liknande modeller. Det går att plocka bort radiomottagaren och skeppa dem speciellt. Här i Skandinavien där vi har ett mycket väl utbyggt radionät är det dock ofta trevligt att ha radio i spelaren, men det är ju en smaksak.

Det är inte för inte som U10 har blivit vald som "Bästa produkt" här på Sweclockers, och tro mig, det har inte bara med skärmen att göra. Det har med ljudet, funktionerna och annat att göra också.

Sen kanske iriver har något i sin kortärm, man vet aldrig. Den som lever får se.

Permalänk
Medlem

Enligt mig spelar inte U10 i samma liga sean, den behöver gå på en hård diet!

Vet inte om du kommer ihåg mig, men jag hade problem med spelaren för ett tag sen. Den nya spelaren som jag fick i utbyte fungerar klockrent nu iallafall!
(För er som tänkt köpa iRiver här på forumet så kan jag inte säga något ont om kundservicen på irivernordic iaf! Med Sean i laget är de bättre än någonsin! :] )

Du har för övrigt ingen U10 att skänka bort sean? :S Är så himla sugen på en. Mest för att köpa en docka och använda den som en grymming-väckarklocka Jag vet att det finns visningsexemplar som butikskedjor använder med bara några mb i minne och bara ett antal funktioner, kan man inte få tag på en sån på nåt vis och använda med docka?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norris
Enligt mig spelar inte U10 i samma liga sean, den behöver gå på en hård diet!

Vet inte om du kommer ihåg mig, men jag hade problem med spelaren för ett tag sen. Den nya spelaren som jag fick i utbyte fungerar klockrent nu iallafall!
(För er som tänkt köpa iRiver här på forumet så kan jag inte säga något ont om kundservicen på irivernordic iaf! Med Sean i laget är de bättre än någonsin! :] )

Du har för övrigt ingen U10 att skänka bort sean? :S Är så himla sugen på en. Mest för att köpa en docka och använda den som en grymming-väckarklocka Jag vet att det finns visningsexemplar som butikskedjor använder med bara några mb i minne och bara ett antal funktioner, kan man inte få tag på en sån på nåt vis och använda med docka?

hehe!

Hej norris, visst kommer jag ihåg dig.

Jag bugar och bockar inför det svaret i alla fall! Vad snackar du om förresten, diet? Jaja, får väl mata U10:an jag kör med hemma med morötter då.

Alltså, de demoex som butikerna har är ju 512 MB. Har du tur, och är riktigt snäll, så kanske du får köpa deras demoexemplar (inklusive docka) för en billig summa, men det får du ta med dem (och jag har ingen aning om vem det nu skulle kunna vara). Vi har som sagt bara 1 GB och 2 GB att sälja normalt sett.

Ha en riktigt trevlig påsk nu!

PS. Nosslo Snah, om du inte har sett U10 live i en butik så rekommenderar jag dig att ta en titt innan du gör ditt slutgiltiga val, använder en livlina eller ringer en vän.

Permalänk
Medlem
Citat:

PS. Nosslo Snah, om du inte har sett U10 live i en butik så rekommenderar jag dig att ta en titt innan du gör ditt slutgiltiga val, använder en livlina eller ringer en vän.

Jo, jag har sett den. Det är en bra produkt, inget snack om saken. Men inte för mig - dels är passformen fel; jag har min spelare i innerfickan på en kavaj, och den är så pass bred att det putar ut lite, jag har provat. Dels gör den stora skärmen att den är dyrare. Och eftersom det inte skulle falla mig in att titta på film på den sortens skärm i vilket fall känner jag inte för att lägga ut pengarna.

Nano:n har perfekt passform, och Sansa:n verkar ha bra dimensioner också. Det är synd att det inte finns en motsvarande spelare från iriver, eftersom märket har bra rykte i övrigt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosslo Snah
Det är synd att det inte finns en motsvarande spelare från iriver, eftersom märket har bra rykte i övrigt.

Kan det här vara något?

http://www.misticriver.net/showthread.php?t=40207

Något som komma skall alltså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
Kan det här vara något?

http://www.misticriver.net/showthread.php?t=40207

Något som komma skall alltså.

Tycker den ser lite plastig och billig ut personligen. Men den siktar väl också in sig på att vara just billig. Finns det livebilder? De brukar säga mer.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|