6800 Ultra visar 6800GT

Permalänk
Medlem

6800 Ultra visar 6800GT

Har precis satt i ett Gainward 6800GT Ultra 2400 i min dator. Har installerat Expert Tools m.m. Kan däremot inte köra VGA Bios Update(heter nått liknande).

Både under Information på Expert Tools, och på Grafikinställningar visas kortet som 6800 GT.

Core körs i 400 och memory i 1100.

Undrar dessutom om det finns något rekommenderat sätt att kontrollera om grafikkortet får tillräckligt med ström?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Ditt kort Är ett GT. Gainwards Ultra har inget att göra med nVidias Ultra.

Sorry mate.

Visa signatur

#1 AMD A64 3700+ KAB2E 2,8 GHz, 7950GT 512MB @ 600/1600, Abit KN8-Ultra, 1GB PC3200, Audigy SE, 160 GB, Hiper Type-M 530W.
#2 AMD A64 3500+ LEBBE 2,6 GHz, 6800LE @ 16,5 400/900. MSI K8N Neo2 Platinum, 512 MB PC3200, 80 GB, 300 Watt Suntek

Permalänk
Medlem

Gainward luras. De flesta av deras kort heter Ultra fast det bara är vanliga kort. Man får kolla i produktspecen på deras hemsida, där står det om det är Gt eller ultra chipset.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Hedersmedlem

Men dom går ofta i Ultra fart så det är inte så illa.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Är inte 400/1100 standard Ultra hastigheter i vilket fall?

Permalänk
Medlem

Mjo, kortet presterar nästintill som ett ultra ändå så det spelar ingen roll. Tack för svaren.

Permalänk

jag har ett 6800gs men det står att det är ett 6800gt :s

Permalänk
Hedersmedlem

Beror nog på vilken drivrutin man kör med då det nästan är samma kort.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Även om det går att klocka till Ultra hastigheter så är det rätt ruttet att sälja korten som Ultra. Tänk på att hade det varit ett riktigt Ultra så hade det troligtvis gått att klocka ÄNNU högre.

Jag gick på den här bluffen för nåt år sen när jag köpte ett 5600 "Ultra". Fan vad det sög.
Fast jag köper gärna Gainward ändå, de har rätt bra kort. Men kollar alltid noga vad det är för nåt jag köper.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

sen kan de va likadant och man voltmoddar ett Gkort ex, du voltmoddar ett 7900Gt så står det GTX fast med 256DDr

det är ju inte alla som har

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fireworks_91
jag har ett 6800gs men det står att det är ett 6800gt :s

Det är ju bara bra=P