Permalänk
Medlem

Vidare befodra Trådlöst Nätverk

Hej,

Jag har en trödlös router som står i ena hörnet av huset och en brorsa med laptop i andra, min dator är ungefär i mitten. Saken är den att när min brorsa sitter på sitt rum så kan han inte ansluta till routern så när han ska ut på nätet så får han sitta på andra sidan. Ibland när vi lanar kör vi ad-hoc mellan oss. Det funkar utmärkt.

Så jag undrar om jag på något sätt kan vidare befodra en trådlös signal via mitt nätverkskort( DWL-G520+) till hans. Detta kommer inte vara en konstant lösning utan bara ibland när han har läcor etc. så systemresurser är inget problem

Tack på förhand ^^

//Nizze

Permalänk
Medlem

Varför inte bara sätta accesspunkten i mitten av huset?

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Varför inte bara sätta accesspunkten i mitten av huset?

INte möjligt pga. att modemet och en inneboende tyvärr, detta var självklart min första tanke...

Permalänk

Starkare/bättre antenner?

Permalänk
Medlem

Kort och gott, nej du kan inte använda ditt nätverkskort för att vidarebefodra det trådlösa nätverket, iaf inte om du vill kunna använda det själv också. Det kan gå om du inte använder det själv, men det beror då på operativsystem och chipset på ditt kort.

Det lättaste om du ska utöka räckvidden är att antingen skaffa en bättre antenn eller att använda WDS.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Kort och gott, nej du kan inte använda ditt nätverkskort för att vidarebefodra det trådlösa nätverket, iaf inte om du vill kunna använda det själv också. Det kan gå om du inte använder det själv, men det beror då på operativsystem och chipset på ditt kort.

Det lättaste om du ska utöka räckvidden är att antingen skaffa en bättre antenn eller att använda WDS.

Det var synd, har du någon länk eller någon annan info om jhur man vidarebefordrar(då utan att använda sj)?

Tack tack