Placering av alla sina konsoler?

Permalänk
Medlem

Placering av alla sina konsoler?

Halloj
Nu är det så att det råder platsbrist med alla mina enheter under tv:n, och försöker nu få tag i något vettigt att ha dom på

Jag har följande konsoler (i nuläget):
X360
PS2
Saturn
Dreamcast
+ förstärkare

Så, ni som har en uppsjö av massa konsoler, hur har ni dom placerade?

Som grädden på moset ska jag tillägga att det råder ganska stor platsbrist i min sketna 1:a, så rymliga möbler är ett +!

/Mats

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

Kan du inte skaffa en tv-hylla? du vet, med hyllor och skåp osv... brukar finnas rymliga sådana, och inte för en stor penning hos bla ikea.

Visa signatur

->Can you still feel the butterflies?<-
Jimmy Eat World | Fall Out Boy

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deepsilent
Kan du inte skaffa en tv-hylla? du vet, med hyllor och skåp osv... brukar finnas rymliga sådana, och inte för en stor penning hos bla ikea.

jag tycker att du ska sälja dem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deepsilent
Kan du inte skaffa en tv-hylla? du vet, med hyllor och skåp osv... brukar finnas rymliga sådana, och inte för en stor penning hos bla ikea.

mja det blir lite klumpigt för min del tyvärr

edit, eller menar du bara ett vanligt under tv:n? för såna som jag sett har bara haft 4 st "fack" , vilket inte räcker :/

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

Oppli tv-bänk är bra och rymlig om du vill få plats med mycket

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

vart finns den? måste mäta längd

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
vart finns den? måste mäta längd

Den är länkad från Ikea så jag antar att den finns där.

Edit: var någon sekund sen där. ^_^

Permalänk
Medlem

äsch, den var för bred 140 är maxbredd så ni vet det nu

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

bygg egen? väldigt enkelt faktiskt

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-k0rf
bygg egen? väldigt enkelt faktiskt

blev faktiskt lite inspirerad av den där tråden på modifikations-delen, men eftersom jag är så lat och inte har tillgång till en vettig verkstad så skiter det sig

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Det är ju bara att ta några plankor från skroten och någon flyttkartong under

Bygg själv, du behöver inte någon superverkstad, bara du har några elverktyg och andra saker. Då kan du anpassa hyllan för dig, och det brukar bli billigare.

Själv har jag mina konsoller i hyllan brevid tvn, fast mitt Saturn står på tv-bänken.

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Förresten, det finns ingen schysst stereobänk med flera hyllfack? nu när jag tänker efter var det längesen man såg till sådana möbler...

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaWey
Det är ju bara att ta några plankor från skroten och någon flyttkartong under

Bygg själv, du behöver inte någon superverkstad, bara du har några elverktyg och andra saker. Då kan du anpassa hyllan för dig, och det brukar bli billigare.

Själv har jag mina konsoller i hyllan brevid tvn, fast mitt Saturn står på tv-bänken.

haha ta plankor från skrot o flyttkartong äkta luffarstil

Permalänk
Medlem

I-8, vadådå? Om folk kan ta såna där stenblock (glömt vad dem heter) så då kan väl han ta flyttkartonger?

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaWey
I-8, vadådå? Om folk kan ta såna där stenblock (glömt vad dem heter) så då kan väl han ta flyttkartonger?

haha jo, bra ekonomiskt sätt & om man verkligen int skäms för vem man är och vad man gör, men om man har en modern o fin lägenhet så är det nog bäst att köpa nåt som "passar in"

Permalänk
Medlem

Inte för att va gnällig, men ligger den här tråden rätt? =D

Permalänk
Medlem

Taket är ett väldigt underskattat utrymme. Ett starkt lim, så är du på god väg...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av curl
Inte för att va gnällig, men ligger den här tråden rätt? =D

såvitt jag vet finns det ingen möbel-del i detta forum men jag tyckte att den passa bäst här, då det troligen finns många spelgalningar som på något sätt har någon lösning på alla sina konsoler

Fredag: jag har 2,5m högt i tak, ska jag verkligen behöva gå upp på stege varje gång jag ska byta spel / sätta på enheten?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

hmm bild på din hörna?

annars så öppna upp konsollerna och sätt en spik i plasten och sätt de mitt på väggen jämte tv´n sen så är de jätt o byta spel o så får du fixa en kabelkanal för att gömma sladdarna

elelr så köp en lack hylla borra ett hål inevid väggen och en kabelkanal ner bakom tv´n och sen sätter du alla konsoller på hyllan obs kanske du ska ha någon spik/list framför så man ej drar ner de..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

MatZon sälj dem istället

Permalänk
Medlem

Hej! Sitter själv med xbox, snes, gamecube och dvd, och denna funkar utmärkt och bredd 95 cm
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?...

Visa signatur

Skylt i fönstret hos en japansk kemtvätt:
Ladies, leave your clothes here and spend the rest of the day having a good time!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I-8
MatZon sälj dem istället

vad vill du köpa?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Jag har mina konsoller placerade i en bokhylla vilket funkar ganska ok dock får man borra hål på baksidan för att komma igenom med sladdarna, nackdelen är bara att det blir ganska stora hål.

I-8: Jag tror inte han kommer att sälja dom hur mycket du änn skriver det och man får vara bra dum om man säljer dom.

EDIT: Hehe kanske hade fel men jag står fasst vid att man får vara bra dum om man säljer dom. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Jag har mina konsoller placerade i en bokhylla vilket funkar ganska ok dock får man borra hål på baksidan för att komma igenom med sladdarna, nackdelen är bara att det blir ganska stora hål.

I-8: Jag tror inte han kommer att sälja dom hur mycket du änn skriver det och man får vara bra dum om man säljer dom.

EDIT: Hehe kanske hade fel men jag står fasst vid att man får vara bra dum om man säljer dom. (:

självklart ska jag inte sälja nånting, om det nu inte kommer upp ett högt bud funderar på någon typ av hylla, men vettefan om det finns tillräckligt breda :/

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

Vill du ha ett gott tips så skit i att ha dem ikopplade hela tiden och ha en ikopplad i taget, resten av dem får stå i något skåp.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk

Sälj konsollerna och köp ett gäng med Nintendo-märket istället. De VILL du ha liggande framme.

Permalänk

Tycker att bokhyllan lät som ett bra tips.
Något som denna kanske?

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?...

Permalänk
Medlem

I-lands problem

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalmanusa
Vill du ha ett gott tips så skit i att ha dem ikopplade hela tiden och ha en ikopplad i taget, resten av dem får stå i något skåp.

Boooring
Förresten så fungerar inte den lösningen för min del, då det känns som jag spelar på alla nästan lika mycket.
Dessvärre så har jag nu på sista tiden blivit otroligt nostalgisk och känner ett väldigt stort "ha" begär av ännu mer konsoler

IKEA hyllan såg vettig ut, men kan nu nämna att jag enbart är intresserad av hyll-lösningar

100mbit: klart, vi har våra svåra problem också

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"