Permalänk
Medlem

MySQL-problem i debian.

Jao, jag verkar inte riktigt få till det där..
http://gibbon.no-ip.org/phpmyadmin/
Där kan ni se själva vad jag får för fel.
Jag vet inte vad mer som behövs för att kunna hjälpa, men det är bara säga till så letar jag upp mer info om det..
Tack tack på förhand!
//Gibbon

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

apt-get install mysql5 ?

Permalänk
Medlem

Har redan installerat php4-mysql, duger inte det?

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

haha nej... php4-mysql är php4's modul för att ansluta till mysql servern. Du måste liksom installera själva mysql-servern oxå

Permalänk

Jag vågar inte uttala mig om vad som är felet, för det vet jag inte, men passar på att påpeka att när du väl fått igång allting sen så är det nog bäst om du begränsar så att det inte PHPMyAdmin är tillgänglig ut mot det publika internet. Bara ifall du inte tänkt på det

W

Permalänk
Medlem

Ok then, försökte installera men mysql5, men "E: Kunde inte hitta paketet mysql5"

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk

apt-get install mysql-server

MySQL5 finns inte i Debian stable afaik.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Well then, nu funkar det ju.
Bara kvar att se till så att inte ni når den då. Någon som har lust att hjälpa med det med tro?

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

ja kommer inte in på din länk iaf

Permalänk
Medlem

Sant, stängde av apache så länge.. Inte för att jag har nå data att vara rädd om där än men.. Man vet aldrig vad folk får för sig att göra. ^^

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell