HTPC grafikkort, OBS! Low Profile

Permalänk
Medlem

HTPC grafikkort, OBS! Low Profile

Går i tankarna att "slänga ut" min stationära dator och istället bygga mig en slimad HTPC.

Har just nu ett GeForce4 Ti4400 och vill gärna byta upp mig i grafikprestanda då jag nu byter dator.
Spelar lite grann, men håller på diverse andra grafik applicationer som jag vill kunna fortsätta använda, gärna med lite mer prestanda än vad jag har nu.

Har tittat på en låda från Aopen som är rätt liten, som bara tar "Low Profile" kort.

Så frågan lyder:
Vilket är det "bästa" lågprofils kort som går att få tag på idag?

Permalänk

nvidia 6200.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Har tittat runt lite granna nu, och har hittat ett Geforce 7300 GS och är lite intresserat av det.

Har letat runt lite granna om info om detta rätt nya kort, och tydligen så skall det ligga strax efter ett Geforce 6600 i prestanda.

Är det någon som har lite erfarenheter av detta kort?

Permalänk

Geforce 6600 har jag erfarenhet av, vad ska du använda det till?

Permalänk
Medlem

Spela en del Q3 baserade spel och en del andra OpenGL applicationer.
Så är ett 6600 kort bättre än ett GeForce4 så skall det nog inte vara något problem.
För det mesta flyter på rätt bra på den nuvarande datorn, saknar bara lite support för nyare DirectX och OpenGL.

(^ Nice avatar)

Permalänk

ATI ger bättre videobild, där ska du leta.

Inte partisk för jag kör själv GF.

Permalänk
Avstängd

beror på om han kör CRT TV eller Digitalt (LCD TV, Plasma, Projektor)

Måste du välja en låda med lowprofile... du begränsar dina möjligheter då.. finns slimmade chassin som inte är lowprofile tack vare AGP eller PCI-E risers..

http://silverstonetek.com/products-lc11m.htm

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas brandin
ATI ger bättre videobild, där ska du leta.

Inte partisk för jag kör själv GF.

Vill gärna ha ett Nvidia på grund av kompabiliteten med Linux, dvs om jag får lust att lägga in Myth TV (som jag antagligen kommer att göra) så vill jag ha ett kort som fungerar hellre än ett som krånglar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
beror på om han kör CRT TV eller Digitalt (LCD TV, Plasma, Projektor)

Måste du välja en låda med lowprofile... du begränsar dina möjligheter då.. finns slimmade chassin som inte är lowprofile tack vare AGP eller PCI-E risers..

http://silverstonetek.com/products-lc11m.htm

Kommer att köra ut signalen på min CRT skärm tills vidare då jag ej för tillfället har någon TV.

Den lådan jag har tittat på är en av de mest intressanta jag har sett hittills och den går att köra stående, vilket jag även kommer att göra, och då kan man ej använda de flesta HTPC lådorna, såsom den du länkade till.

Sen är jag inte heller gjord av pengar (student) så jag försöker även hålla kostnaden nere till ett minimum.

Permalänk
Avstängd

du får leva på nudlar.. hehe.. jag är själv student (tar inge studielån)... man får priotera

Iof bor jag med tjejen så vi delar ju på hyra etc...

men jag skulle iaf inte köpt ett standard chassi för HTPC.. passar lixom inte i vardagsrummet...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bygg egen låda, då kan du få plats med vílket kort du vill

Permalänk
Medlem

Vill inte bara äta nudlar.

Är intresserad av denna lådan:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=54113
Tycker inte den ser så illa ut, stilren.

^ Har tyvärr inte tid att bygga en egen låda (hade gärna gjort det), håller på att bygga en Nano-satellit i skolan.