Hjälp med Vampire TM Bloodlines

Permalänk

Jag har för mig att i World of Darkness (där Bloodlines utspelar sig) så har "moder natur" skapat varulvar specifikt för att ta död på otäckheter som vampyrer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skrivkramp
Jag har för mig att i World of Darkness (där Bloodlines utspelar sig) så har "moder natur" skapat varulvar specifikt för att ta död på otäckheter som vampyrer.

Beror väl på om det är Apocolypse eller Forsaken man pratar om. Dom hatar vampyrer i båda men i Apocolypse är meningen med deras liv att skydda naturen och dess balans, tror jag. I Forsaken ska de vara lite mer individualistiska och bara slakta vampyrer om de stöter på någon.

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Avstängd

Nää, dom dödar inte Vampyrer "On sight". Det står ju en kille (som jag till 100% vet är en Varulv) i Hollywood som inte direkt dödar en. Dom blir ju bara lite kinkiga i slutet i parken där, av naturliga orsaker.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Nää, dom dödar inte Vampyrer "On sight". Det står ju en kille (som jag till 100% vet är en Varulv) i Hollywood som inte direkt dödar en. Dom blir ju bara lite kinkiga i slutet i parken där, av naturliga orsaker.

Varulv i Hollywood? Vem är det? Måste jag missat totalt! Men det är sant som resten säger, Becket är ingen varulv. Han är vampyr.

Önskar man kunde spela som varulv i spelet...

Permalänk
Medlem

Ok, tack för alla tips, men spoila inte spelet för mig nu

SKall testa imorgon då jag är på ledigheten (sitter på jobbet igen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Varulv i Hollywood? Vem är det? Måste jag missat totalt! Men det är sant som resten säger, Becket är ingen varulv. Han är vampyr.

Önskar man kunde spela som varulv i spelet...

Och jag önskar att de kunde göra ett spel där de kombinerar Vampire the Requiem med Werewolf the Forsaken och Mage the Awakening. Roligt att spela i World of darkness och välja om man vill vara vampyr, varulv elle magiker. Tror dock inte att någon utvecklare skulle vilja göra ett sådant singelplayer spel, men kanske ett MMO?

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk

troika som har gjort vampie serien på PC har ju stängt portarna så jag gissa på att rättigheterna till spelet är till salu så vem som helst kan väl göra ett nytt spel eller ett ihop plock spel...

"Det står ju en kille (som jag till 100% vet är en Varulv) i Hollywood som inte direkt dödar en"
MEN NEEEEEJJJJJJ HAN ÄR INTE VARULV!!! varulvar är skit stora om du har kommit en bit in i spelet han är nog också en gangrel

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
troika som har gjort vampie serien på PC har ju stängt portarna så jag gissa på att rättigheterna till spelet är till salu så vem som helst kan väl göra ett nytt spel eller ett ihop plock spel...

"Det står ju en kille (som jag till 100% vet är en Varulv) i Hollywood som inte direkt dödar en"
MEN NEEEEEJJJJJJ HAN ÄR INTE VARULV!!! varulvar är skit stora om du har kommit en bit in i spelet han är nog också en gangrel

Vet du vem jag syftar på? För han är tamejfa-an varulv x) Nu var det ju ett tag sen jag spelade igenom spelet iofs. Men han är rätt stor också vill jag minnas, som Sheriffen typ. Fast människa då.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Vet du vem jag syftar på? För han är tamejfa-an varulv x) Nu var det ju ett tag sen jag spelade igenom spelet iofs. Men han är rätt stor också vill jag minnas, som Sheriffen typ. Fast människa då.

Men vem är det då? Jag måste missat denna figuren totalt. Såvida du inte menar Gargoylen inne i det övergivna hotellet?

Iallafall kollade Beckets dialog. Han är inte varulv, men han säger inte vilken vampyrklan han är. Så ja, om han är Gangrel eller ej... Vem vet.

Permalänk

dom enda questen där det finns eller hänvisar till en varulv är i slutet och när man ska hämta varulv blodet... dom gubbarna som är stora i hollywood är han som bygger flesh-demons och gargoylen i kines teatern. annars kan ni gärna berätta var varulven finns så jag kan lägga mig ner... men om ni snackar om han på skroten så är det en vampyr för det säger han själv plus att han förvandlar sig på samma sätt som en gangrel gör samt dör som en vampyr inte som en varulv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Men vem är det då? Jag måste missat denna figuren totalt. Såvida du inte menar Gargoylen inne i det övergivna hotellet?

Iallafall kollade Beckets dialog. Han är inte varulv, men han säger inte vilken vampyrklan han är. Så ja, om han är Gangrel eller ej... Vem vet.

Antingen Gangrel eller Tzimisce. Finns inga andra klaner som skulle kunna ha det utseendet. Och Becket är på tok trevlig för att vara en Tzimisce.

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk

http://www.white-wolf.com/Games/Pages/VampireHome.html
här står alla klaner så det är bara köra sten sax påse vilken man tycket låter mest likt Becket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
http://www.white-wolf.com/Games/Pages/VampireHome.html
här står alla klaner så det är bara köra sten sax påse vilken man tycket låter mest likt Becket

Assamite, Brujah, Giovanni, Followers of Set, Lasombra, Malkavian, Ravnos, Tremere eller Ventrue.
Nej, deras blod påverkar inte deras utseende.

Toreador.
Nej, de är vackra. Jag vet inte med er men jag tycker inte han är så vacker.

Nosferaru.
Nej, de är råfula. Ävan om han inte är vacker är han inte råful.

Tzimisce.
Nej. Om jag inte har fel säger Becket att han reser ganska mycket. Tzimisce är motsatsen till nomader och vill helst stanna i sina havens.

Återstår bara Gangrel då. Vem behöver sten sax påse när man har uteslutningsmetoden.:)

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Men vem är det då? Jag måste missat denna figuren totalt. Såvida du inte menar Gargoylen inne i det övergivna hotellet?

Nej, han står i någon av byggnaderna omgiven av människor. Han sliter en i stycken på typ ett slag om man går och snackar med honom tror jag. Och om inte han heller är varulv blir jag fan ledsen i ögat, för det vill jag FAKTISKT minnas att han är

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

en byggnad omgiven av människor som alla andra byggnader i spelet? är du säker på att det inte är i Redemption som denna varulv finns för i bloodlines finns det bara 1 varulv man kan träffa och det är i slutet av spelet

Permalänk
Medlem

Lånar tråden

Sitter fast i hollywood kloakerna när man ska leta reda på gargyolen (stavning?) Man har precis stängt av elen och pumpen och kan då hoppa ner i vattnet för att simma. Man kommer till 2 olika tankar men båda är tomma. Har ingen aning hur jag ska ta mig vidare

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

det du letar efter är en nosferatu inte en gargoyle btw... pumpen ska vara igång på något sett ska du stänga av fläkten i trumman och sen slå igång den och snabbt som attan simma igenom innan den går upp i för många rpm...

Permalänk
Medlem

Tack så hemskt mycket Det funkade men nu har jag fastnat igen :D:D:D Denna gång har man efter att sprungit i diverse tunnlar kommit fram till vad som ser ut som någon utgrävning O_o är något markerat på marken med "läktare" runt och sen lite längre bort en dator eller något men kommer inte åt den då man behöver en nyckel. Någon som vet vart detta kort/nyckel finns?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Den finns litet längre tillbaka i tunnelsystemet. Du vet att du kommit rätt när du ser en strid (eller resterna efter en) mellan en nosferatu och ett par sumomutanter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skrivkramp
Den finns litet längre tillbaka i tunnelsystemet. Du vet att du kommit rätt när du ser en strid (eller resterna efter en) mellan en nosferatu och ett par sumomutanter.

Jaaaaa den såg jag måste gått åt fel håll eller något får dra tillbaka och leta. Tack du med älskar er ^^

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

iställe för att vänta på ett svar kan man alltid gå in på gamefaqs.com men kom ihåg alla barn det är fusk att läsa hur man ska göra mycket roligare att pröva sig fram

Permalänk
Medlem

haha, hittade ett ganska roligt konsol kommando.

Gå till club confession, och titta på bartendern. Ta fram konsolen och skriv money 1.5 För lite roligt ögongodis. Man kan gå hur högt man vill med värdet. 1 är standard. Det funkar på de flesta npcs, men syns tydligast på den bartendern.

Konsolen tar man fram genom § knappen. Man måste ha -console i kommandoraden i genvägen.