Permalänk
Medlem

X700 Pro Problem

Innan hade jag ett 9800 Pro, men det pajjade så jag skickade tillbaka det och fick ett X700 Pro istället eftersom 9800 Pro inte tillverkas längre. Körde Driver Cleaner osv (eftersom jag har använt ett Nvidia kort under tiden det var inskickat) sen installerat drivisar men allt flyter mkt sämre än innan! X700 Pro ska väl va bättre ? Jag får runt 14-15k i 3DMark01 och runt 5k i 3DMark03, betydligt sämre än innan...

Jag har kollat runt lite och sett att flera verkar få problem om de har bytt från Nvidia till X700... om ingen har ngn lösning får jag testa att formatera senare ikväll.

Permalänk
Medlem

X700Pro är sämre än 9800Pro

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Jaså, kan ngn annan bekräfta ? Vissa säger att det är bättre, och jag borde iaf få bättre score om man kollar på ORB statistiken.

Permalänk
Medlem

Nja här http://www.tomshardware.se/grafikkort/20050705/grafikkortslis...
är 6600GT mycket bättre än ett 9800Pro som ju ska vara tämligen likvärdiga i prestanda medans det här http://www.tomshardware.se/grafikkort/20051201/grafikkortslis... knappt skiljer något alls i prestanda mellan dom två korten.

Låt gå för att det i det andra fallet är PCI-E kort men tendensen är vad jag kan se att X700 pro är bättre än vad ett 9800 Pro är iaf i 3DMark05.

Permalänk
Medlem

Tänkte väl det... Men som sagt, alla spel flyter mkt sämre och mkt lägre 3DMark score, ingen som kan hjälpa ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CeLL
Tänkte väl det... Men som sagt, alla spel flyter mkt sämre och mkt lägre 3DMark score, ingen som kan hjälpa ?

Tvärr men kör en format är nog det som gäller isf du börjar "trasha" din lev av 9800 Pro kortet.

Permalänk
Medlem

Har formaterat nu.

Får se om det hjälper, återkommer med edit.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det hjälpte inte...

Och nu är en sak till skum, de enda drivisarna som funkar är omegas, inga andra vare sig med eller utan CCC fungerar. Om jag installerar några andra måste jag starta i felsäkert läge och ta bort dem.

Men huvudproblemet kvarstår som sagt: inget flyter alls lika bra som innan.

Permalänk
Medlem

installera .NET framework ifrån WU så funkar nog drivrutinen med CCC. Kolla även om det finns nyare bios till ditt moderkort som kanske löser ditt problem?

Permalänk
Medlem

Har redan testat det. Inget som hjälper, fattar ingenting.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Okej, tack ändå

Ingen annan som kan hjälpa mig ? :'(