Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Är du mactaliban eller
(lite OT och nerdigt, men ändå )

Förvisso, men jag ser inte vad det hade med ordet Bam! att göra?

Om inte annat syns väl det på min avatar och signatur

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
För att ta ett exempel som jag läste, nån hade råkat ställa Xboxen på en sladd, och tog undan den sladden i drift. Bam! Repad skiva.

hehe, jo, var bara lite ironisk.

sen äre ju lite rolig att läsa om "någon" :D, skulle vilja se flera som gjort så lite o fått samma problem, finns det nått forum med massa trådar?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Förvisso, men jag ser inte vad det hade med ordet Bam! att göra?

Borde väl varit Boom egentligen

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
För att ta ett exempel som jag läste, nån hade råkat ställa Xboxen på en sladd, och tog undan den sladden i drift. Bam! Repad skiva.

Just det. Om man tycker att det är konsumentens fel då så vet jag inte hur man blev funtad. Antagligen är man på väg att bli advokat

Seriöst, fatta att det idag händer att man kanske ställer den på en sladd, och vill flytta på den lite. Och idag så är det ganska bra om skivorna INTE går sönder så fort man petar på konsolen, och då man inte ens kan göra säkerhetskopior och spara några tusen spänn på att fanskapet drar sönder KOPIORNA för 20kr istället för ORIGINALEN som är värda 500 spänn så är det jävlarimig sjukt.

jens: Ja, om man tar bort din ironi så har du rätt. Hur fan kan man sälja nåt som inte går att flytta på? Den här produkten ska inte kunna gå igenom kvalitetskontroller egentligen.
Men nu vet jag att microsoft kommer att förlora, för det lär bli ett jävla liv.

(Sen tycker jag att microsoft kan lägga sig ner och dö. Vilket annat företag som helst hade gjort det om dom gjort så många fel som MS.)

Håller med, man borde väl förstå att man inte är meningen att man ska flytta en 360.

"Är ju lite skillnad på en 360 och en cd-läsare (som utan minsta problem klarar av skakningar)."

Det är ingen skillnad alls. Tänk dig att din DVD-spelare står under tv:n. Den flyttas inte på särskilt mycket, men du ska sätta i en skiva. Men då står den under en kant så du inte riktigt når, och du drar fram en en halv centimeter och KABABABAAAAMMMM, DVD-skivan far åt helvete.

Den enda skillnaden mellan dom är att man inte kan säkerhetskopiera skivor till xbox och att enheten i 360 tydligen suger hästpung (vilket inte min 15 år gamla, icke portabla CD-grej gör.)

Det är helt enkelt så att det finns inte en person som inte NÅN liten gång måste flytta på den lite.

Permalänk
Medlem

Tänk på att en DVD-skiva i en Xbox 360 lär snurra en aning fortare än en CD-skiva gör i din 15 år gamla CD-spelare. Men även om man bortser från det så tycker jag nog att de hade kunnat göra en bättre konstruktion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triplea
Tänk på att en DVD-skiva i en Xbox 360 lär snurra en aning fortare än en CD-skiva gör

Är det inte typ 3 ggr så fort?
Äts ju upp av att DVD är 8x och CD 24x som exempel, och då är ju det inte heller någon ursäkt...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

Jag har hört att det räcker med små vibrationer så den repar skivan. Så smälla i dörrar eller stampa i golvet är inga tips...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Står i ju i manualen att man inte ska flytta enheten under drift.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MALmen
Står i ju i manualen att man inte ska flytta enheten under drift.

Bara för att det står i manualen så innebär inte det att det är ett rimligt krav.

Ett rimligt krav är att man skall kunna flytta den under drift.

Om det stod i manualen till ditt tangentbord att du inte får flytta det under drift, skulle du då tycka det var ett rimligt krav?

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Bara för att det står i manualen så innebär inte det att det är ett rimligt krav.

Ett rimligt krav är att man skall kunna flytta den under drift.

Om det stod i manualen till ditt tangentbord att du inte får flytta det under drift, skulle du då tycka det var ett rimligt krav?

Förklara för mig varför du MÅSTE flytta runt konsollen när du spelar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MALmen
Förklara för mig varför du MÅSTE flytta runt konsollen när du spelar.

Kan finnas alla möjliga anledningar. Ex kan en förälder eller liknande få för sig att dammsuga under just xboxet. Då kan det vara rimligt att denne flyttar på det.

Man kanske har en katt eller liknande som råkar springa på xboxet.

Grannen i lägenheten ovanför kanske hoppar omkring eller liknande så ditt xbox skakar sönder spelet.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

En annan anledning är om man har core-versionen kanske man drar på kontrollen för mycket att sladden flyttar enheten. Detta har hänt mig med mitt PS2. Det har förmodligen hänt många andra med andra konsoller med.

Permalänk

Inte alla 360 repar skivorna, bara de med läsare ifrån HL.
Mitt 360 har inte repat någon skiva, och den har ramlat ner två gånger (visserligen är det ungefär max 10 cm till golvet från där den ligger) på golvet och dessutom har jag själv prövat att vrida och vända på den, inklusive att när den står, lägga den ner och sen ta upp den, och ändå ingen repa. Prövade nyss att lägga i en DVD-skiva och sen skaka den när den läste, och skivan repades inte, utan den läste bara på.

Så nu tar jag det igen, Inte alla Xbox 360 repar skivorna!
Playstation 2 hade exakt samma problem när den först lanserades, men skillnaden vara att det vara bara japanerna som drabbades, nu var det alla för att MS släppte 360n samtidigt överallt.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halligalli
Inte alla 360 repar skivorna, bara de med läsare ifrån HL.
Mitt 360 har inte repat någon skiva, och den har ramlat ner två gånger (visserligen är det ungefär max 10 cm till golvet från där den ligger) på golvet och dessutom har jag själv prövat att vrida och vända på den, inklusive att när den står, lägga den ner och sen ta upp den, och ändå ingen repa. Prövade nyss att lägga i en DVD-skiva och sen skaka den när den läste, och skivan repades inte, utan den läste bara på.

Så nu tar jag det igen, Inte alla Xbox 360 repar skivorna!
Playstation 2 hade exakt samma problem när den först lanserades, men skillnaden vara att det vara bara japanerna som drabbades, nu var det alla för att MS släppte 360n samtidigt överallt.

Och att sony gav dig ett nytt spel om du skickade det trasiga till dem.....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Och att sony gav dig ett nytt spel om du skickade det trasiga till dem.....

Varför skulle Sony ge mig ett nytt spel om jag skulle skicka in en trasig skiva?

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halligalli
Varför skulle Sony ge mig ett nytt spel om jag skulle skicka in en trasig skiva?

Du missuppfattar. Sony ersatte skivor som blev repade pga PS2an. Något som Microsoft inte gör med spel repade av Xbox 360.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Vilken jävla miss.
Och eftersom det stog i manualen att man inte fick flytta på konsollen med skiva i, så visste Microsoft självklart om att skivan kunde repas.

Och om inte ens konsollen behöer vara på, för att repa skivan, tycker jag att det är så jävla dåligt som det kan bli.

Jag kan slå vad om att det finns folk som tar med Xbox:en till sommarstugan, vännerna m.m och har glömt att ta bort skivan som finns i Xbox:en.

Nej, jag tycker det verkar vara jävligt konstigt faktiskt.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

nes och n64 klarade av att man drog de i golvet isf.. dock så var/är det ju inte snurr.. men ps2 klarar ju en del fylttningra.. men menar folk att skrivan kan gå sönder även att boxen inte är igång ?? eller att man typ bara peprat på den.. vet en kompis ps2 som hoppade ca 1.5m ner till golvet gta vc klarade av det iaf..lagade bara till lite sen gick det fint.. sen när den har namnet 360 så fan ska den klara det då..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Mycket kommentarer angående MS och hur odugliga dom är

Frågan är ju varför vissa ö.h.t. köper xbox om dom tycker att konsolen
och Microsoft i fråga är så jäkla dåliga. Tycker man att en produkt är
skit så får man väl skylla sig själv om man går och köper den.

Angående problemet med den repade skivan som Aftonblaskan tagit
upp, så brukar dom ju kunna fila till de mest fantastiska historierna.
Visst, jag misstror inte att det kan ske skador av xboxen, men den
stackare man skriver om i sin artikel kanske inte ens existerar. Och
vad händelseförloppet anbelangar så kanske han inte "bara" la undan
sladden och ställde ner boxen.. Möjligen lyfte, drog undan sladden och
sen råkade slinta och tappa burken?? Och blev sedan grymt besviken
när butiken vägrade byta skiva?

Eller är xboxen så lättretad att den inte ens klarar jordens rotation??
Man måste vara lite kritiskt granskande till våra kära journalister.

Hur som helst, de som är drabbade kan väl alltid (som i artikeln beskrivet)
kräva återköp och lämna tillbaka konsolen. Om Microsoft skulle ändra sig
så ska ni ju vara glada. Man har ju känt till problemet men av någon
anledning hellre valt att varna för det i instruktionerna, än att rätta till
det så kallade problemet.

Om man känner till problemet, vet att det står i manualen, men ändå
väljer att inte returnera produkten. Ja, då är det tyvärr så krasst att man
som konsument accepterar bristen. Microsoft har ju inte direkt försökt
dölja problemet, eftersom det finns beskrivet i manualen.

Visa signatur

Teknikkonsult inom el, fiber, nätverk, antenn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MALmen
Står i ju i manualen att man inte ska flytta enheten under drift.

Samma sak står det i min bmws manual

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas Epradius
Mycket kommentarer angående MS och hur odugliga dom är

Frågan är ju varför vissa ö.h.t. köper xbox om dom tycker att konsolen
och Microsoft i fråga är så jäkla dåliga. Tycker man att en produkt är
skit så får man väl skylla sig själv om man går och köper den.

Angående problemet med den repade skivan som Aftonblaskan tagit
upp, så brukar dom ju kunna fila till de mest fantastiska historierna.
Visst, jag misstror inte att det kan ske skador av xboxen, men den
stackare man skriver om i sin artikel kanske inte ens existerar. Och
vad händelseförloppet anbelangar så kanske han inte "bara" la undan
sladden och ställde ner boxen.. Möjligen lyfte, drog undan sladden och
sen råkade slinta och tappa burken?? Och blev sedan grymt besviken
när butiken vägrade byta skiva?

Eller är xboxen så lättretad att den inte ens klarar jordens rotation??
Man måste vara lite kritiskt granskande till våra kära journalister.

Hur som helst, de som är drabbade kan väl alltid (som i artikeln beskrivet)
kräva återköp och lämna tillbaka konsolen. Om Microsoft skulle ändra sig
så ska ni ju vara glada. Man har ju känt till problemet men av någon
anledning hellre valt att varna för det i instruktionerna, än att rätta till
det så kallade problemet.

Om man känner till problemet, vet att det står i manualen, men ändå
väljer att inte returnera produkten. Ja, då är det tyvärr så krasst att man
som konsument accepterar bristen. Microsoft har ju inte direkt försökt
dölja problemet, eftersom det finns beskrivet i manualen.

hehe, precis va ja tänkte men inte skrev. klart man säger att man "bara" skulle lyfta lite på konsollen, även om man toktappade den. man vill ju inte att det ska vara tveksamt om man har rätt till nytt spel

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

ar precis läst en artikel i Aftonbladet som säger att en del människor har fått sina spel sönderbrända pga av att Xbox 360 får INTE flyttas om det finns en skiva i den ! Microsoft vägrar ersätta dom drabbade. Sjukt tycker jag, vad tycker du själv ?

Xbox 360 kan förstöra spel för gott | Pryl | Aftonbladet

har redan hänt mig glömde ta ut skivan när jag skulle till ett lan bara knorrade lite sen öppnade jag dvdläsaren och skivan var helt sönderrepig undertill

Permalänk
Medlem

Säg, hur luktade det när du precis hade grävt upp liket?

Permalänk
Medlem

Jag är också fundersam. Under 4 och ett halvt år hinner det hända saker!

Visa signatur

Main: ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | GIGABYTE GTX1070 Windforce | Samsung 830 256 GB & 2,5 TB HDDs | 8 GB RAM
Laptop: Lenovo Yoga 2 Pro
Server: HP ProLiant MicroServer Gen 8 | G1610T | 120GB SSD | 2x3TB HDD | 4GB RAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cylon:

Sönderskrapade blir de tydligen om man flyttar maskinen när den är igång.

http://www.spelfeber.se/2005/11/xbox_360_kan_re.html

...men det är ju Microsoft, vad kan man vänta sig?

*flamesuit på*

Vem flyttar sin konsoll när den är igång? :S Bär du omkring din dator som ett PSP?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daniel:

Kan finnas alla möjliga anledningar. Ex kan en förälder eller liknande få för sig att dammsuga under just xboxet. Då kan det vara rimligt att denne flyttar på det.

Man kanske har en katt eller liknande som råkar springa på xboxet.

Grannen i lägenheten ovanför kanske hoppar omkring eller liknande så ditt xbox skakar sönder spelet.

Då måste grannen väga minst 600Kg om det ska ge sådana vibrationer i lägenheten xD

Dåliga argument du gav om du frågar mig

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddeman:

Då måste grannen väga minst 600Kg om det ska ge sådana vibrationer i lägenheten xD

Dåliga argument du gav om du frågar mig

Det finns faktist folk som bor i gamla träkåkar... när wannabe-huligangrannen hade 20 man i sin etta hoppandes upp och ner så kändes det som om stället skulle ramla isär.

var det verkligen nödvändigt att gräva upp detta gamla lik?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------