Fallout: brotherhood of steel (xbox / ps2)

Permalänk
Medlem

Fallout: brotherhood of steel (xbox / ps2)

Är det värt att lägga 200kr på brotherhood of steel till ps2? Har bara lirat fallout 2 och älskar det något otroligt mycket. Så undrar hur detta spel är, verkar ju skilja sig en del, tex så är det ju inte striderna turbaserade utan alla kan slå hej villt hela tiden. Det får mig att tveka lite bland annat.

Övertyga mig om varför jag borde köpa detta eller inte köpa detta spel.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Snubben,

Bra fråga. Det är ett bra spel, i min mening, men det skiljer sig rejält mellan åsikterna.

Beroende på din ekonomsiska situation så kan det vara värt att skaffa spelet, men detta är ett spel du antingen hatar eller älskar, det kan alltså slå tillbaka. Mitt tips är dock att köpa spelet, det är hyffsat OK.

Permalänk
Medlem

det är ett väldigt bra spel enligt mej, men det har inget eller mycket lite med dom gamla fallout att göra..

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

Det är INTE värt 5kr enligt mig. Jag testade fallout till PC och det var shysst medn fyfan vad brotherhood of steel suger!

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog säga att det är värt det. Mycket roligt att spela co-op! Men det är ingentnig eller mycket lite som de andra fallout spelen.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ALEX-GTR
Det är INTE värt 5kr enligt mig. Jag testade fallout till PC och det var shysst medn fyfan vad brotherhood of steel suger!

får man fråga vad det var som sög så förskräkligt? det har en hyffsad story, helt ok grafik, mycket taktik och action samt en rejäl dos fallout-humor!

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk

Älskar du Fallout och Fallout 2 kommer du hata Brotherhood of Steel

Permalänk

Nej, det beror som sagt på personen i fråga, jag älskar ALLA Fallout, och Brotherhood of steel är en av dem!

Permalänk
Medlem

Det är fullständigt värdelöst som ett Fallout-spel. Som ett vanligt hjärndött håll-in-fire-tills-alla-är-döda-spel är det halvtaskigt. Lägg pengarna på något roligare.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk

Det kallas populärt Fallout: PoS..
Samma spelmotor som i Baldurs Gate: Dark Alliance 1/2. Utvecklarna tog bara den och smäckade på lite fallout-referenser för locka köpare.
Är du ute efter ett skjut-slå-spel i framtidsmiljö med coop-stöd så kan det vara värt kolla in. Är man däremot ute efter återuppliva gamla Fallout-minnen så undvik.
För fan-baserade åsikter om spelet kolla in forumet på den största Fallout-siten "No Mutants Allowed" - http://nma-fallout.com .

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]