HL2 - Ett rent skitspel! ***SPOILER***

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E-dwarf
Kan ju säja att jag inte tyckte storyn och gameplayet i doom3 var tiptop heller för den delen, men doomserien har alltid varit en typ av kötta kötta rakt igenom, men inte fan var hl2 bra för den delen, Hl1 var lixsom, revulotionerande och hade en story som fängslade mej, därför hoppades jag på att Hl2 skulle vara i samma stil, men så var det ju inte direkt, allt jag gillade i Hl1 var ett minne blått i Hl2, så jag tycker faktiskt båda spelen var floppar, men moddbasen till Hl2 har ju lite större potential om man säjer så, därför spelar jag spel som baseras på source motorn än idag, och Doom3 har jag inte spelat på över ett år, just därför anser jag att pengarna jag la ner på Hl2 var väl spenderade pengar ändå, jag hade nog inte sagt samma sak om cs;s och Dod;s inte hade släppts.

Ehm... som en fan av allt som har med Half-Life att göra....

Så måste jag fråga dig, vilken story i ettan? Storyn i HL2 är lättare att förstå än den i HL, HL är MER som ett "jag måste upp ur denna jävla hålan" och när man är uppe "fan varför stannade jag inte nere?"

Mycket mer utan en "doom" klon, DOCK med många pussel och en hel del tänkande.

Permalänk
Medlem

Tyckte mer om spelsättet i Hl1, mer klurande och täkande, men då var jag 11 år också, så det kändes mer utmanande, hl2 tyckte jag kändes för simpelt, och lätt, och så fastnade jag aldrig riktigt för storyn, men, så linjärt som alla försöker få det att framstå tyckte jag aldrig att det var, man kunde lösa alla problem på lite olika sätt ändå, jag kanske skriver om föregående inlägg imorrn när jag är lite piggare.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E-dwarf
Tyckte mer om spelsättet i Hl1, mer klurande och täkande, men då var jag 11 år också, så det kändes mer utmanande, hl2 tyckte jag kändes för simpelt, och lätt, och så fastnade jag aldrig riktigt för storyn, men, så linjärt som alla försöker få det att framstå tyckte jag aldrig att det var, man kunde lösa alla problem på lite olika sätt ändå, jag kanske skriver om föregående inlägg imorrn när jag är lite piggare.

Just så upplever jag det också

Permalänk
Avstängd

Är det inte underbart med människor som känner sig dumma för att de inte förstår och tar ut det på spelet/filmen/boken?

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth
Är det inte underbart med människor som känner sig dumma för att de inte förstår och tar ut det på spelet/filmen/boken istället?

Ja för alla som inte gillade HL2 är ju dumma. Durr.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Ja för alla som inte gillade HL2 är ju dumma. Durr.

Det sa jag inte heller.

Suck.

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem

Är det inte underbart med massa idiotiska cs-kids som tycker att allt Valve gör är gudomligt och kan inte bli fel?

Ta slumpmässigt spel, tex Doom3, det är ingen som helst konst att efterkonstruera en story som täcker med bra mycket mer än vad som ges av spelet bara genom att bygga vidare på smådetaljer, tex någon PDA logg i D3. HL2 känns framstressat, storyn hänger inte med. Detta är inte heller helt orimligt då de blev tagna på sängen en gång och det visade sig att de i stort sett inte kommit någonvart med spelet.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XCan
Är det inte underbart med massa idiotiska cs-kids som tycker att allt Valve gör är gudomligt och kan inte bli fel?

Ta slumpmässigt spel, tex Doom3, det är ingen som helst konst att efterkonstruera en story som täcker med bra mycket mer än vad som ges av spelet bara genom att bygga vidare på smådetaljer, tex någon PDA logg i D3. HL2 känns framstressat, storyn hänger inte med. Detta är inte heller helt orimligt då de blev tagna på sängen en gång och det visade sig att de i stort sett inte kommit någonvart med spelet.

Självklart fanns det brister i Half-Life 2, men som redan har sagts i tråden är det inte ett skitspel för att storyn inte kommer serverad på silverfat. Vill man kalla spelet ett skitspel får man motivera det på ett bättre sätt.

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem

Hela den här diskussionen är onödig då folk kommer tycka olika vilka otrevligheter ni än kastar på varandra..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Hela den här diskussionen är onödig då folk kommer tycka olika vilka otrevligheter ni än kastar på varandra..

Är det inte så i ganska många diskussioner?

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem

Men är faktiskt såhär enkelt ..

alla gillar inte storys när man får klura själv och pussla ihop vad som hände under kriget osv. . lite som filmer (memento, maskinisten osv)

Men andra (som jag) älskar storys när man inte får allt serverat och pratbubblor eller texter (fear) mellan uppdragen.

Summering!

Alla har olika smak

Men man måste inte kalla ett spel för uppenbarligen finns det ju folk som gillar storyn

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth
Är det inte så i ganska många diskussioner?

Ja. Vilket gör den här forumsdelen, i min mening, oläslig.

/me flyr tillbaka till programmering- och unixdelarna.