Hur mycket lättare är det att fyga i BF2 med youstick?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Haddock
Både jag och min bror kan intyga att flygplanen i BF2 (och DC för den delen) blir betydligt lättare med joystick. Helikoptern går dock alldeles utmärkt köra med mus + tangentbord.
Visst du kan klara dig utan joystick men då de har väldigt olika flygfysik, hastigheter, attack och försvarsmöjligheter så tjänar du på att anpassa styrningen därefter.
Kör med en Logitech Wingman Xtreme, det är lite sladdrig i fjädringen samt plastig så den skulle jag rekommendera.
Likt allt som har med ergonomi att göra kan det vara värt försöka testa den joystick du är intresserad av innan du köper. Eller i alla fall få på öppet köp.

Så Saitek Wireless Cyborg Evo för 399:- borde vara kanon då.... Går att ställa in i en massa lägen. Vet att det är enklare/bätre att flyga med joystick. Ska ta tillbaka en skuld så jag kan köpa Saitek Wireless Cyborg Evo....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Så Saitek Wireless Cyborg Evo för 399:- borde vara kanon då.... Går att ställa in i en massa lägen. Vet att det är enklare/bätre att flyga med joystick. Ska ta tillbaka en skuld så jag kan köpa Saitek Wireless Cyborg Evo....

Köp en till mig med när du ändå är i farten.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

Helikopter ska man absolut inte ha joystick till bara noobs som har det då de spelar lika dåligt med mus som med joystick. Till flygplan däremot är joystick ett måste. Jag vet.......

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RuUpeRt
Helikopter ska man absolut inte ha joystick till bara noobs som har det då de spelar lika dåligt med mus som med joystick. Till flygplan däremot är joystick ett måste. Jag vet.......

K, helicopter bryr jag mig inte så mycket om, kör hällre flygplan....;)

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Z0l!d
Jag har en saitek cyborg evo SÅÅÅÅ skönt när man flyger flygplan.
Därimot när jag kör helli kör jag endast tangentbord.
Kan varmt rekomendera joystick om du flyger mycket flygplan.

har en sådan också.
hur har du ställt in din?

vilka knappar till vad?

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
har en sådan också.
hur har du ställt in din?

vilka knappar till vad?

Har du en sån som jag tänkte köpa eller modellen med sladd?
Hur är den? Är den bra?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Har du en sån som jag tänkte köpa eller modellen med sladd?
Hur är den? Är den bra?

jag har den med sladd och den är riktigt skön. knapparna sitter perfekt så man når bomb, afterburn och heatpods med tummen, man kan också rolla med tummen. vanlig pistol med pekfinger och styrnngen med handleden.
att jag personligen suger på flygningen och tajmar svängar fel har inget med joysticken att göra

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaDaD
Saiteken. Logitechen är felkonstruerad, köp EJ!

Vadå felkonstruerad?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa igenom hela tråden vill bara påpeka att det går helt utmärkt att flyga i BF (alla versioner..) med mus. Har spelat på "hög nivå" i både bf1942 och bf2 och klarat mig finfint. Bara att maxa sens och binda upp/ner pitch till musknappar eller tangentbord vilket man nu föredrar och börja nöta. Detta är väl mest riktat till dem som påstår att joystick ska vara överlägset på något sätt vilket jag inte kan hålla med om

Givetvis kan man tycka att det är roligare att flyga med joystick för mer känsla eller liknande.

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X