BF2 för alla sweclockersmedlemmar.

Permalänk
Medlem

BF2 för alla sweclockersmedlemmar.

Jo, det var ju så att Geeken hade en server som folk lirade på, tyvärr så han inte jag vara md där innan det blev trubbel med hans server.

Har börjat lira BF2 mer nu och måste säga att det är ett av de roligaste spl jag spelat, sån skän kännsla i spelet. Skulle verkligen vilja lira lite med swecare så det blir lite teamwork och inte bara massa vel osv som det brukar vara på public =/. Vill gärna se att laget har medics, injengörer, antitank osv och att dessa personer verkligen utför det deras karaktär är "utbildad för", vilket sällan händer på public.

Så, den stora frågan lyder,, finns det någon på swec, förutom Geeken, som kan fixa server så att vi kan ha det trevlig ihop och få ett fint fungerande samspel?

NY SERVER ÄR NU UPPE. Sponsrad av ZitreXx, stort tack till honom

Adress: bamsegrill.mine.nu
Port: 16567 (standard)
Pass: najk

Den gammla server för "Swec platoon" finns tydligen kvar, men har dock bytt IP nummer/adress. Listar den också för säkerhets skull.

IP: unionen.se

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Det hade vart kul faktist. En anledning till att spela BF2 igen Änmäler min sjukvårdsväska till tjänstgöring

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hawken
Det hade vart kul faktist. En anledning till att spela BF2 igen Änmäler min sjukvårdsväska till tjänstgöring

Härligt att det är en som är sugen iaf Själv kommer jag med skiftnyckeln om bilen din krånglar

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Jag är gärna med på det
Dock så lirar jag också som medic men man kan väl aldrig få för många av dem

Trizz

Visa signatur

Life begins at 9000rpm. S2000 for life!

Permalänk
Medlem

Jag är med på att spela med bra teamwork... hatar public...

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Demolition needed? Behöver ni en special oppare så är jag alltid på, kul med lite seriöst folk att lira med.

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk
Medlem

En snabb fråga... Jag ha spelet installerat på två datorer (men inte spela samtidigt naturligtvis), eller blir det krångel med inloggningen då?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Jag är med på att spela med bra teamwork... hatar public...

Bra och bra TP vet jag inte då jag är ganska färsk på slagfältet plus att det är svårt att "lära sig" TP på public. Men jag försöker iaf laga allt som är trasigt osv om jag får order om det eller ser komandobaser som är trasiga eller fordon också för den delen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
En snabb fråga... Jag ha spelet installerat på två datorer (men inte spela samtidigt naturligtvis), eller blir det krångel med inloggningen då?

Du borde kunna logga in utan problem bara det ena spelet är avstängt. Eller vill du startar server? Då vet jag inte om det går.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Mästersnipern anmäler sig

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Bra och bra TP vet jag inte då jag är ganska färsk på slagfältet plus att det är svårt att "lära sig" TP på public. Men jag försöker iaf laga allt som är trasigt osv om jag får order om det eller ser komandobaser som är trasiga eller fordon också för den delen.

Du borde kunna logga in utan problem bara det ena spelet är avstängt. Eller vill du startar server? Då vet jag inte om det går.

Inte server, men jag vill kunna spele hos tjejen med

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

Låter kul en sniper till anmäler sig

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

Skriv bara här När?, Vart?, Hur?, Varför? osv ^^

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Inte server, men jag vill kunna spele hos tjejen med

Ja, det borde funka fint att göra så, bara inte båda spelen är igång samtidigt. För sånt funkar väll med alla andra spel?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Avstängd

ooh jag e på upp med en server bara så tar jag fram min hagelkanon och p skott igen

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Jag spelar special force

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem

När geekens förra server sattes upp hade jag först problem med BF2 och senare problem med ett minne i burken. Det vore väldigt intressant att joina en sådan server med tanke på att lagarbete nog upphjälps och fuskare lär hålla sig undan.

Med tanke på att andra uppger sina proffesioner ovan kan jag lägga till att jag kör alla klasser utom sniper, mina squadkamraters proffesion avgör min klass, det blir ofta support, medic eller AT när det behövs. Sen kör jag med mikrofon också. Jag rekommenderar den här Zalman- mikrofonen man fäster på sladden för den som inte vill köpa headset p.g.a. innehav av vanliga hörlurar, jag hörs väldigt bra även om mikrofonen ligger mot skjortan.

Skämt: Kniv/pistol + defibrillator medicen anmäler sig.

Angående att någon borde lägga upp en server. Kolla min signatur, blink, blink. Om någon är intresserad. Det vore skam om jag flyttade hem till morsan efter nyår och sen bo i någon avlägsen förort. Apropå det, kan man ansluta över LAN till en BF2- internetserver i rummet brevid, såklart med varsitt originalspel.

Permalänk

Engineer reporting...

...men var är servern?

Visa signatur

Foto:: | KM D5D | KM 18-70 | KM 75-300 | Sony 50/1.4 | Sigma 105 | Sigma 10-20 |
Dator:: | Opteron64@2800MHz | ASUS A8V Deluxe | 2x1024 DDR400 C2 | X1950Pro |

Permalänk
Medlem

förhoppningsvis kommer den. Kanske nogån snäll själ som känner att det är ens uppgift här i livet att sätta upp en bf server för oss swecare

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem

Sniper/medic här. Spelar iofs det som behövs.

Lite OfT: Om ni är intresserade av lite mer seriös TP så kolla www.rabarbersquad.se vi är ett gäng killar (och några tjejer) som spelar tillsammans på Public, det blir roligare om man kör TP. Vi har inga intagnings krav, eller sånt. Vi bara lirar när vi har lust och tid och för att det är kul. För mer info kolla FAQ'n på hemsidan.

Edit: Jag har SF.

Permalänk
Medlem

Hoppas ni lyckas

Jag KANSKE kan starta upp servern igen, men jag kommer inte kunna lira själv tyvärr. Sen undrar jag en sak, är det olika servrar för Special forces eller är det samma?

Sen måste jag i sånnafall veta hur många som har SF (inte jag än) och hur vi ska göra

Frågor? Skicka PM

Permalänk

wiiie!
Låter skit gött!
Ja blir med... Spelar som de som behövs!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Finns det någon SweC server uppe lr?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Komigne då! Vill få upp en schysst server! Spela lite seriöst i lag osv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av geeken
Hoppas ni lyckas

Jag KANSKE kan starta upp servern igen, men jag kommer inte kunna lira själv tyvärr. Sen undrar jag en sak, är det olika servrar för Special forces eller är det samma?

Sen måste jag i sånnafall veta hur många som har SF (inte jag än) och hur vi ska göra

Frågor? Skicka PM

Troligen två olika servrar för det är väll änndå två olika spel? Men om några vill lira SF och några vill lira "standard" så är väll varranan dag rättvist? Måndag - BF2, Tisdag - SF, Onsdag - BF2, osv i den takten.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Lappa: SF annars. Tror inte vi vill lira SinglePlayer

Permalänk

Anti tank här

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk

Jag är lugnt på nästa vecka. Spelar vilken klass som helst i vilket fordon som helst:p Jag har även Special Forces.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

erfaren div 2 spelare anmäler sig

är förresten assult

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem

Skyttesoldat , Jag anmäler mig till Commander posten oxå

General Bleskas

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Hedersmedlem

Självklart att jag är på, när jag har tid då.