Permalänk
Inaktiv

Plötsliga uppstarter

Nu är det så att jag har ett problem med min dator som jag inte ver riktigt själv till 100% vad det kan vara.
Men skulle vara väldigt tacksam med hjälp.

Det är så att när jag har haft på datorn många timmar och stänger av den så kan den helt enkelt starta upp sig automatiskt.
Ibland startas den upp direkt när jag stänger av och ibland kan det gå upp till ca 10 min.
När jag märker att den startas upp på detta sätt så kan jag trycka på power knappen så stängs den av direkt och startas inte upp igen.

Har redan kollat i bios och i min router. har inte något som gör att den autostartar.

Men vad tror ni det kan vara för fel?
Enda jag kan komma på själv är nätagg eller moderkort.

Permalänk
Gäst

Du nämner inte så mycket maskindetaljer.Men låna ett nätagg av någon polare som första felsök.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DreamMaan
Du nämner inte så mycket maskindetaljer.Men låna ett nätagg av någon polare som första felsök.

kör med msi neo4 platinum och arctic cooling nätagg.

Permalänk
Medlem

Kolla igen: Du har kanske Wake on LAN eller Wake on modem call aktiverat, då brukar det bli såhär, har för mig att det finns en till sån inställing också som heter ungefär likadant. Det kan också bero på glappkontakt någonstans, tex i ATX kontakten, vet inte om den kan starta sig själv pga av det men en gammal p2 jag har stängde av sig pga det.

Eller som de andra skrev: Risigt nätagg.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.