Grymt dryga musproblem i BF2 :(

Permalänk
Medlem

Grymt dryga musproblem i BF2 :(

Idag drabbades jag helt plötsligt av ett mycket irriterande muslagg i BF2. Har inte haft några somehelst problem tidigare.

Problemet yttrar sig så att när jag rör musen i sidled så "segar" den ju närmare mitten jag kommer.
Just när jag passerat mitten och är på väg till höger eller vänster, så "släpper det" vilket får till resultat att musen "hoppar" i sidled

Det spelar ingen roll vilken karta jag lirar på.

Jag har testat följande:

Bytt Forceware från 81.85 tillbaka till 78.01
Stängt av v-sync
Sänkt upplösningen.
Ändrat från hig-medium-low
Ominstallerat BF2
Bytt mus.

Inget hjälper, det är så fruktansvärt frustrerande.

Dessutom så uppkommer problemet enbart i BF2. Följande spel har jag testat och där fungerar det ypperligt:

Half-Life 2
Riddick
Quake 3

Är det någon som har hört talas om detta problem och kan komma med något tips?

Permalänk
Medlem

Jag också! Grymt irriterande.

Permalänk
Medlem

Har du också drabbats av det idag??

Något jag tänkte på var om det hade att göra med hög ping, men så verkar det inte vara.....samma sak i singleplayer

Permalänk
Medlem

Konstigt, för mig hjälpte det med en reboot. Lycka till

Permalänk
Medlem

Bra att det löste sig för dig, det verkar dock vara en svårare nöt att knäcka på min burk.

Något som jag dock lagt märke till nu är att så länge jag går framåt eller bakåt, samtidigt som jag rör musen i sidled så är det inga problem, utan dessa uppkommer enbart när jag står helt stilla och tittar mig omkring.

Permalänk
Medlem

men. gör inte det då

Visa signatur

fx 593 . 234954y9 gb raptor raid 32489.
tagan 328295kw. 23932 gb ram 23984 mhz. gefore 392849gtggzggt

Permalänk
Medlem

Stackars Zion, du får verkligen ingen hjälp i den här tråden :/
Jag kan ju försöka. Eftersom problemet uppstod så plötsligt så kan du ju tänka på om du har installerat något på datorn idag, kanske någon bf2 mod? Om inte det så dra ner de senaste drivrutinerna till din mus.

Permalänk
Medlem

Tack Dejavo för att du försöker. Tro mig jag har testat med andra drivrutiner. Grejen är ju som sagt att det bara uppkommer i BF2, vilket borde tyda på att det är nåt lurt med spelet i sig.

Har testat i Fear nu också och där är det heller inga problem.

Så förbaskat irriterande, har testat att "deleta" hela BF2-mappan i "my documents" för att spelet skulle skapa en ny profil med nollade inställningar, men inte heller detta hjälpte.

Jag blir galen snart, får jag inte bukt med detta problem så får jag helt enkelt sluta lira favoritspelet

Permalänk
Medlem

Du har även testat att reparera BF2? Alltså när man trycker på att avinstallera så kommer det upp en ruta som man får välja mellan att avinstallera eller reparera.

Prova med det.

BTW så har jag och mina polare lirat BF2 på lan hela natten, det är så jävla roligt!

Lycka till!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Jag har inte testat att reparera, dock ominstallerat och det hjälpt ju inte heller.....De absolut skummaste är ju att jag färnädrar absolut ingenting, utan helt plötsligt så är problemet där, och trots att jag ominstallerat både spel och drivrutiner, testat en annan mus så finns problemet kvar, och det enbart i BF2.....jag blir inte klok på detta.

Har letat som en tokig på google, bf2.se mm utan att hitta någon lösning på problemet. Vad sjutton ska man göra?

EDIT:
Fann detta med lite ny sökväxlar:
http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/45765/

Citat:

Ok, I got a Logitech MX510 and whenever I play battlefield 2, the mouse will stop responding for a sec or two every few seconds. Then game itself won't lag. It only happens on battlefield2, no other game so far. Here's the thing though: I also have a Logitech Premium 350 Headset and when it's unplugged, everything works fine.

Sedan så löste han det med att:

Citat:

Thanks for the replies all.
I solved the issue somehow by switching the audio settings from software render (or something like that) to hardware render, and then back to software in the audio settings. go figure.
Also, I don't have my headset plugging into sound card because there's no usb connection. Would that be a problem? Is the sound comming from onboard sound card?

Sitter på jobbet nu, så man får väl testa deta när man kommer hem....

EDIT2:
Hittade nu ännu en tråd på guru3d:s forum ang Nvidais drivrutiner och muslagg i BF2, sitter som sagt på jobbet så man får väl kolla på det senare:
http://forums.guru3d.com/showthread.php?&threadid=149213

http://www.totalbf2.com/forums/showthread.php?t=15232
http://www.totalbf2.com/forums/showthread.php?t=21000

Permalänk

Avinstallera, kör CCleaner, reboot, installera BF2 igen, skapa ny profil!

Visa signatur

AMD ATHLON 64 (VENICE) 3200+ @ 2,0GHz - m. ZALMAN CNPS-7700CU | 2GB RAM | ASROCK 939DUAL-SATA2 | 200GB HDD | RADEON X1800XT 512MB | NEC-DVDBRÄNNARE | TAGAN EASYCONNECT 580W

Permalänk
Medlem

Sant, CCleaner har jag ju inte kört, skall testa detta. Tack för tipset!

Permalänk

Har du ett Nforce 2, 3 eller 4 på ditt moderkort? Nforce 2 kan ha problem med vissa USB möss när det gäller vissa spel. Testa att köpa en USB till PS2 grej. bör funka.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, hade faktiskt tänkte att rota fram en av mina 4 adaptrar när jag kommer hem. Dock så tror jag faktiskt inte att just detta gör någon skillnad då problemet bara uppkommer i BF2

Asus A8N-SLI (nForce4)

Permalänk
Medlem

Sanslöst att det inte fixat sig. Formatera helvetet, ellr vänta tills jag kan komma förbi med mitt ati-kort. Antagligen söndag kväll då...

Visa signatur

yeah, ... ... ...how about that...?