Grafikbuggar i HL2: LC och BF2 efter installation av HL2: LC

Permalänk
Medlem

Grafikbuggar i HL2: LC och BF2 efter installation av HL2: LC

Ja efter att ha dratt ner och installerat Lost Coast så har jag drabbats av grafikbuggar i just Lost Coast men också i BF2.

Studera dessa 2 screenshots:

Bilden visar bergväggen och det är endast den som ser ut på detta sätt.

Detsamma gäller i BF2, endast sandsäckarna som ser felaktiga ut.

Jag har dubbelkollat och trippelkollat alla inställningar.
Inget är fel.
Grafikdrivrutinen är Forceware 78.01, systemet är det första som listas i min signatur.

Alltså, problemet i BF2 uppkom efter installation av Lost Coast, hur sjutton kan det bli så? Någon mer osm upplevt samma sak?

Permalänk
Medlem

Eee jaha

Permalänk
Medlem

Jag, jag fattar inte heller vad som gick fel där? Men nu funkar bilderna och texten i inlägget i alla fall.

Permalänk
Medlem

testa installera typ 81.87 till graffekortet, senaste från nvidia.

problemet med sandsäckarna i BF2 har varit uppe här på forumet förrut, så testa o sök på't.

Permalänk
Medlem

Kanske ska se upp med HL2: Lost Coast då, lite sugen är man ju ändå på det =/

Permalänk
Medlem

Märkte samma prob nu får la installera 81.87.

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Märkligt men bergväggen i Lost coast ska väl se ut så?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mark501
Märkligt men bergväggen i Lost coast ska väl se ut så?

Hehe ja så ser det ut hos mig också, inte för att jag tycker det är snyggt men det är inget annat i LC som ser konstigt ut.

Ang sandsäckarna i BF2 så har jag haft det några gånger också, men nästa gång jag startat spelet så har det varit borta.

Permalänk
Medlem

Testade 81.87 nu och allting gick som smör, BF2 flöt mkt mjukare på något sätt=D Samt att Cod2 demon gick finare=D

Min vägg i hl2:LC ser även ut så, ska göra det
http://files.upl.silentwhisper.net/upload3/d2_lostcoast0001.j...
Var tvungen att ta en print på den=D

Inte så stora bilder, tack! /GAPa

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

nej men det verkar ju konstig hmm...aldrig sett något liknande...

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

För övrigt så verkar det som sagt att bergväggen i Lost Coast skall se ut sådär, inte så snyggt dock. Forceware 81.85 löste hursomhelst problemet i BF2.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att bergväggen är snygg. det är ju vatten som rinner ner för den.

Jävligt skumt problem detdär med BF2, ska också ta och testa om jag fått samma sak.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363