Permalänk
Medlem

Vill ha kotor3

någon som hört något om ifall (och kanske när?) kotor 3 är udner utveckling?

Det sista jag hörde var att man hade sparkat en massa utvecklare ifrån teamet..

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

sålänge de inte har samma problem som kotor 2 hadde. gud vad drygt det var.
jag vill också ha det dvs

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

AAAhhh- jag vill ha kotor 3 OMG! Snälla någon hitta lite facts!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
sålänge de inte har samma problem som kotor 2 hadde. gud vad drygt det var.
jag vill också ha det dvs

Håller med. Jag kunde inte ens spela klart Kotor2 pga. buggarna i spelet. Fick blackscreen när jag skulle ut från Ebon Hawken (tror den hette så?)

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Ett kotor 3 nu vore inte helt fel.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Vore fint om dom fick ut ett runt hösten kanske, helt fritt från buggar(okejdå, några finns väl alltid men nästan iaf), riktigt skön story och allt sånt. Kan vänta ett bra tag om man vet att man väntar på något riktigt nice.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Detta hittade jag när jag letade runt lite på nätet

"As a leading representative of BioWare Corp. given the mamoth task of publicising the next in the series of Knights Of The Old Republic games (KOTOR 3), I have permission to confirm that this title is now several months underway.

This may come as a surprise to those who are currently reading this, as it was previously believed that the KOTOR staff had been cut from the LucasArts project. I can also confirm that the KOTOR 3 team is now officially on LucasArts budget and eagerly developing what we hope to be a 'must have' title on as of yet unconfirmed Next Generation platforms for 2006.

With more details to be released in the coming weeks, 3 points concerning KOTOR 3 can be posted:

1)The story takes place in a period roughly 14 years after KOTOR 2: The Sith Lords.

2)There will be new characters, equipment, classes, mini games and an entirely new combat system based on the interface used on Jade Empire.

3)The plot follows directly from the last game, plunging the galaxy into war with the True Sith.

This has yet to be posted onto the BioWare official website (www.bioware.com) as the pages are currently serving as a front to keep viewers occupied during a drastic remodelling process of the entire site.

As previously stated, this message is soon to be posted around the internet, and new details are to be released soon.

Keep checking back for more information."

Is this rumor, speculation. I have a feeling it may be real, if so, the best part is....BIOWARE is back.

Skrivet av en kille i nåt forum nån stans

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aldabal
Detta hittade jag när jag letade runt lite på nätet

"As a leading representative of BioWare Corp. given the mamoth task of publicising the next in the series of Knights Of The Old Republic games (KOTOR 3), I have permission to confirm that this title is now several months underway.

This may come as a surprise to those who are currently reading this, as it was previously believed that the KOTOR staff had been cut from the LucasArts project. I can also confirm that the KOTOR 3 team is now officially on LucasArts budget and eagerly developing what we hope to be a 'must have' title on as of yet unconfirmed Next Generation platforms for 2006.

With more details to be released in the coming weeks, 3 points concerning KOTOR 3 can be posted:

1)The story takes place in a period roughly 14 years after KOTOR 2: The Sith Lords.

2)There will be new characters, equipment, classes, mini games and an entirely new combat system based on the interface used on Jade Empire.

3)The plot follows directly from the last game, plunging the galaxy into war with the True Sith.

This has yet to be posted onto the BioWare official website (www.bioware.com) as the pages are currently serving as a front to keep viewers occupied during a drastic remodelling process of the entire site.

As previously stated, this message is soon to be posted around the internet, and new details are to be released soon.

Keep checking back for more information."

Is this rumor, speculation. I have a feeling it may be real, if so, the best part is....BIOWARE is back.

Skrivet av en kille i nåt forum nån stans

Låter nästan för bra att vara sant... och har inte bioware redan två stora pågående projekt som Mass Effect och Dragon Age redan? Dom har väll inte hur mycket personal som hellst.
Aja den som lever får se

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

Ja vad falls, man kan ju inte låta bli att göra en uppföljare på en så bra serie
Ska bli intressant och se vad som händer, släck min star wars törst :D:D

Visa signatur

MSI Z77A-GD55, Socket-1155, Intel Core i7-3770K @3.50GHz, Gainward GeForce GTX 690 4GB, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB, Kingston HyperX 3K SSD 240GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
sålänge de inte har samma problem som kotor 2 hadde. gud vad drygt det var.
jag vill också ha det dvs

Men det var inte Bioware som gjorde tvåan, dom licensierade ut uppföljaren till ett annat företag. Så en trea av Bioware ska nog vara hyffsat buggfri Får hoppas på en trea samt att Mass Effect blir bra...

Permalänk
Medlem

Hoppas det som stog några poster upp är sant, längtat efter ett nytt knights of the old republic ända sedan jag klarade 2an för 75e gången

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniac
Låter nästan för bra att vara sant... och har inte bioware redan två stora pågående projekt som Mass Effect och Dragon Age redan? Dom har väll inte hur mycket personal som hellst.
Aja den som lever får se

Det är för bra för att vara sant, tyvärr. Det är ett gammalt rykte som cirkulerat i snart ett år, om inte längre.

Dock har Lucas Arts den senaste tiden sagt att de inte glömt bort KotOR, och att de någon gång kommer göra en fortsättning. Men det är allt vi vet än så länge, allt annat är bara lösa rykten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniac
Låter nästan för bra att vara sant... och har inte bioware redan två stora pågående projekt som Mass Effect och Dragon Age redan? Dom har väll inte hur mycket personal som hellst.
Aja den som lever får se

Inte bara det... Bioware har ju gjort en ganska stor grej av att inte vilja jobba med licensierat material (Forgotten Realms, Star Wars) eftersom de vill ha större frihet.

Om någon skulle göra KotOR 3 tror jag det skulle bli Obsidian.
Jag skulle iofs inte tycka det var särskilt hemskt om Obsidian fick göra det, även om det märks lite att de inte riktigt har resurser att få ihop allting när de är hårt pressade tidsmässigt.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

MassEffect är typ Kotor3 fast inte nåt trams Star Wars

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RadioNova
MassEffect är typ Kotor3 fast inte nåt trams Star Wars

Man kan ju inte ha KotOR utan lightsabers..

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

kotor var så jäklar bra sån spel man inte ville klara. tycker kotor 1s handling var klart bättre än någon starwars film, mer överraskande än luke i am your father!

och japp man kan fasiken inte ha kotor utan the force och light sabers

Visa signatur

AMD M2 4200, 2gb 533, 1 Terra+ hd
--
Inspiron 6400, core duo 1.6, 1gb ram, 60 gb

Permalänk

masseffect är enbart till 360, så det är inte intressant för mig iaf. Men ett nytt kotor skulle vara trevligt. Känns som RPG fronten har varit lite seg 2006. får hoppas att 2007 blir ett bättre år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aldabal
....................

2)T............d an entirely new combat system based on the interface used on Jade Empire.

..................

Gillar inte detta... Ja vill ha min 3mans grupp där ja kan queue:a actions istället för att:
Jump over - Button mash - Jump over - Button mash - Jump over - Button mash..................

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

KotOR 3 lär vi inte få se på ett bra tag, men under tiden ser jag fram emot Mass Effect :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aldabal
Detta hittade jag när jag letade runt lite på nätet

"As a leading representative of BioWare Corp. given the mamoth task of publicising the next in the series of Knights Of The Old Republic games (KOTOR 3), I have permission to confirm that this title is now several months underway.

This may come as a surprise to those who are currently reading this, as it was previously believed that the KOTOR staff had been cut from the LucasArts project. I can also confirm that the KOTOR 3 team is now officially on LucasArts budget and eagerly developing what we hope to be a 'must have' title on as of yet unconfirmed Next Generation platforms for 2006.

With more details to be released in the coming weeks, 3 points concerning KOTOR 3 can be posted:

1)The story takes place in a period roughly 14 years after KOTOR 2: The Sith Lords.

2)There will be new characters, equipment, classes, mini games and an entirely new combat system based on the interface used on Jade Empire.

3)The plot follows directly from the last game, plunging the galaxy into war with the True Sith.

This has yet to be posted onto the BioWare official website (www.bioware.com) as the pages are currently serving as a front to keep viewers occupied during a drastic remodelling process of the entire site.

As previously stated, this message is soon to be posted around the internet, and new details are to be released soon.

Keep checking back for more information."

Is this rumor, speculation. I have a feeling it may be real, if so, the best part is....BIOWARE is back.

Skrivet av en kille i nåt forum nån stans

efter ett perfekt första spel var jag skitglad när jag hörde att det skulle komma en uppföljare, men ack vad besviken man blev på 2an men om bioware är tillbaka som utvecklare finns det hopp för 3an.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
masseffect är enbart till 360, så det är inte intressant för mig iaf. Men ett nytt kotor skulle vara trevligt. Känns som RPG fronten har varit lite seg 2006. får hoppas att 2007 blir ett bättre år.

NVN2?

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
masseffect är enbart till 360, så det är inte intressant för mig iaf. Men ett nytt kotor skulle vara trevligt. Känns som RPG fronten har varit lite seg 2006. får hoppas att 2007 blir ett bättre år.

Fe,l läste i pcgamer att det kommer till dator med nästa år nån gång så vi får faktskt se masseffect på dator.

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
masseffect är enbart till 360, så det är inte intressant för mig iaf. Men ett nytt kotor skulle vara trevligt. Känns som RPG fronten har varit lite seg 2006. får hoppas att 2007 blir ett bättre år.

Svenska PC Gamer skrev att dom hade ganska så säkra källor på att det kommer till PC också.

EDIT: Märkte först nu att aldbal hade skrivit det.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurka2k
NVN2?

ett eller två bra spel gör det inte till ett bra år... näe nu ska jag sluta gå offtopic.

Aldbal & Radionova: Står på Biowares hemsida att det är exklusivt till 360. Men man kan alltid hoppas på att det kommer till PC också.

Permalänk

Hej, jag har Kotor2 till xbox, men jag spelar det på xbox360. Problemet är bara det att det hackar apa, såfort man ska slåss så hackar fighterna och är väldigt tråkiga. Antar att det har någon form av kompatibilitets problem för att jag spelar det på 360in. Någon som har samma problem, eller vet hur jag kan fixa det?