Måste bara rekomendera far cry instincts!

Permalänk
Medlem

Måste bara rekomendera far cry instincts!

Sällan jag verkligen fastnar för ett spel, men far cry instincts var verkligen bra. Sköna och stora miljöer, lagom variation å vapen, fordon och fiender. Terrängen har de lyckats bra med också trotts att man är på en ö hela tiden.

Så går ni i tankarna att köpa ett spel till boxen eller ps2 så köp detta, riktigt bra spel.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Jo, har det på krysslådan, tycker det är bättre än Far Cry till PC, MEN det som gör mig besviken är att precis som i PC-versionen så är mer än halva spelet mörkt och trist, då man springer i grottor/gruvschakt =/
Första delen när man springer runt ute på stränderna och i jungeln bland allt det gröna och fina, det är sååå mkt roligare än de trista mörka miljöerna.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Re: Måste bara rekomendera far cry instincts!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Sällan jag verkligen fastnar för ett spel, men far cry instincts var verkligen bra. Sköna och stora miljöer, lagom variation å vapen, fordon och fiender. Terrängen har de lyckats bra med också trotts att man är på en ö hela tiden.

Så går ni i tankarna att köpa ett spel till boxen eller ps2 så köp detta, riktigt bra spel.

Hur är det jämnfört med FarCry till PC?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Re: Re: Måste bara rekomendera far cry instincts!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Hur är det jämnfört med FarCry till PC?

Har inte spelat PC versionen så kan tyvärr inte utala mig om den saken.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Fan FPS ska ju vara till PC (med vissa undantag). Svårt att spela annars. :/

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse14
Fan FPS ska ju vara till PC (med vissa undantag). Svårt att spela annars. :/

Mus/tangentbords-adapter?

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse14
Fan FPS ska ju vara till PC (med vissa undantag). Svårt att spela annars. :/

Detta spel gick fint då siktet var stort och det räckte att få siktet någorlunda över FI så gick det allt bra, sen beroende på vilken höjd du hade siktet så var det antingen träff i benen, bröstet eller huvudet. Vilket självklart resulterade i hur många skott som gick åt innan FI föll till marken.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om Instincts kommer till pc?

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludnis
Är det någon som vet om Instincts kommer till pc?

Det är för närvarande konsolexlusivt.

Jag tycker förövrigt mer om Instincts än originalet till PC. Kan inte riktigt sätta fingret på varför det är så dock. Det är dock lite fult med att allting är "inrutat" som alla andra FPS tillskillnad ifrån FarcRy till PC där man i princip kunde gå vart man vill. Här är det lite berg och skit som stänger ute en, men med tanke på att den är en maskin med 64 megabyte i ram så kan man inte förvänta sig alltförmycket.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

FPS on konsoll for the win. (: Mus och tbord är ju för lätt och det är skönare med handkontroll.

Lappa och Bi99uy: Vilken konsoll har ni spelet till ? Undrar hur bra det flyter och framförallt på PS2 och berätta gärna för och nackdelar med spelet.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

ska F.I komma till ps2? trodde det var exklusivt till xbox.. Det lär ju vara bra mkt fulare till ps2 , tror inte den pallar med det .

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem

Far Cry Insticts skulle komma till PS2, men projektet lades ner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
FPS on konsoll for the win. (: Mus och tbord är ju för lätt och det är skönare med handkontroll.

Lappa och Bi99uy: Vilken konsoll har ni spelet till ? Undrar hur bra det flyter och framförallt på PS2 och berätta gärna för och nackdelar med spelet.

För lätt med mus? Det är fan det sämsta argument jag har hört.
Nej, man kanske skulle ta å försvåra lite saker här i livet, stroboskop som sänglampa, pinnstolar framför tv:n, äta soppa med gaffel osv...

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

OOOOh farcry instincts.. över mina förväntningar faktisk. Lirade 2on2 hos en poolare..satans skojj faktiskt..fast jag gillar pc versionen av Farcry mycket mer

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
För lätt med mus? Det är fan det sämsta argument jag har hört.
Nej, man kanske skulle ta å försvåra lite saker här i livet, stroboskop som sänglampa, pinnstolar framför tv:n, äta soppa med gaffel osv...

Eller så kanske man borde skaffa sig lite humor, jag tolkade det iaf som att han skämtade, men jag kanske har fel

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Nej jag va allvarlig men hur svårt är det på en skala 1-10 att sätta ett headshot med mus om man kör singelplayer där AI:n inte är så värst smart i fps spel ? Kör man med kontroll är det ju iallafall lite action i det hela.

NAD: Varför tror du så många föredrar mus till fps ? Jo för att det är lättare att aima helt enkelt. Sen så gillar jag svåra spel och det betyder inte att jag vill göra hela livet svårt och börja äta soppa med gaffel och sådant fjant du nämde.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Far Cry Insticts skulle komma till PS2, men projektet lades ner.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=29448
http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=40323&sub...
Synd att sidor som man kan beställa från inte fått nyheten.
Dock bekräftar ign det du säger. http://ps2.ign.com/objects/675/675080.html

Det är även avbrutet för Gamecube...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Hatar alla FPS till konsoll. Ändå har jag spelat konsoll spel sedan många år, så jag är absolut ingen pc-fanboy. Hatar bara fps till konsoll.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Hatar alla FPS till konsoll. Ändå har jag spelat konsoll spel sedan många år, så jag är absolut ingen pc-fanboy. Hatar bara fps till konsoll.

Word på det ^^

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Far Cry Insticts skulle komma till PS2, men projektet lades ner.

haha, kommer ni ihåg att det var meningen att det första Black and White spelet skulle komma till PSX!

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W

Permalänk

Sätter 100riksdaler på att ni säger det är bra bara för att jävlas med oss konsollösa.

Permalänk
Medlem

Jag har Far Cry Instincts till xbox och "vanliga" Far Cry till pc.
xbox versonen är inte ens jämnförbar med pc versionen inte alls lika bra, kul eller snyggt. Det enda som är roligt med xbox versionen är väl at spela över xbconnect. Far cry till pc är bättre på alla sätt. Grafik, ljud kännsla allt!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Hatar alla FPS till konsoll. Ändå har jag spelat konsoll spel sedan många år, så jag är absolut ingen pc-fanboy. Hatar bara fps till konsoll.

Jag hatar alla plastföremål som är gröna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Nej jag va allvarlig men hur svårt är det på en skala 1-10 att sätta ett headshot med mus om man kör singelplayer där AI:n inte är så värst smart i fps spel ? Kör man med kontroll är det ju iallafall lite action i det hela.

NAD: Varför tror du så många föredrar mus till fps ? Jo för att det är lättare att aima helt enkelt. Sen så gillar jag svåra spel och det betyder inte att jag vill göra hela livet svårt och börja äta soppa med gaffel och sådant fjant du nämde.

Men om det är för lätt att spela med mus så är det väl svårighetsgraden det är fel på? Att göra kontrollen svårare är ju enligt mig att göra det svårt i fel ände.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

NAD: Jo men jag skrev innan också att det är skönare att köra med handkontroll i FPS spel och jag spelar hellre FPS med kontroll istället för mus och tbord.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB