Permalänk
Avstängd

Dual Core Xeon drar 393W IDLE !!!

Har läst en artikel om intels nya Xeon CPU och såg att den drar 393W utan belastning !!! Artikeln finns att läsa på
http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=paxville&page=...

Funderar på att köpa en burk själv Inte för att jag behöver en server klass CPU utan tänkte använda den som extra värmekälla nu när vinter närmar sig

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Tja varför inte? Det är i princip 4st separata prescott kärnor.. Detta måste vara den mest allsidiga processorlösningen.. gör allt som en liknande AMD lösning kan + värm ditt lilla krypin & rosta 2 mackor medans du surfar runt på SweC?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Hedersmedlem

Prestandan var ju inte särskilt imponerande heller, speciellt om man jämför med Opteron 270 som är billigare, kallare och snabbare på samma gång.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, Prescott drar en hel del, men tänk på att sifforna är för hela systemet, inte bara processorn.

*tråd flyttad*

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Tja varför inte? Det är i princip 4st separata prescott kärnor.. Detta måste vara den mest allsidiga processorlösningen.. gör allt som en liknande AMD lösning kan + värm ditt lilla krypin & rosta 2 mackor medans du surfar runt på SweC?

Oj oj oj, om du kör en Dual dualcore Xeon rigg i ditt hus, då måste du ju prioritera in i budgeten, att du måste köpa ett ACpaket så du klarar att kyla ditt hus på sommrarna. För vem skulle vilja bo i ett hus som är 50C varmt?

Och då ska vi inte snacka om hur dyrt det blir att driva den riggen på sommrarna om du räknar in hur mycket ACpaketet drar

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Mys. Får kyla med fjärrvärme

Fint moderkort, det hade jag inte tackat nej till.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Dual channel DDR2-400, höga latenser och 4 riktiga kärnor (8 med hyperthreading) som ska dela på mindre minnesbandbredd än en vanlig P4. Någon som anar en flaskhals?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Hjälpsam

Min dual xeon (prescot) rig höjer rums tempen med minst 2c.. Praktiskt nu på vinterna, och antagligen mer energi effektivt än köra med värmefläkt.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Oj vad Intel blev slaktade av AMD i det där testet...

Permalänk
Medlem

Encoding-benchmarksen var skoj Apachebenchen skillde det bra mycket också och de syntetiska.

Fast 428W för full load med 2x dualcore Xeon 2.8GHz var ju endel, 2x 280 Opteron 2.4GHz drar 127W mindre, 2x2.4GHz Xeon drog tom 110W mer. Intel får nog skynda sig med övergången till Pentium M-arkitektur