Bra sätt att ta bort dörren på P180 för utbyte?

Permalänk
Medlem

Bra sätt att ta bort dörren på P180 för utbyte?

Jag fick idag min utbytes-front till P180 då den gamla dörren buktade ut lite. Nu till problemet. Fronten jag fick nu hade en skadad fläktgallerlucka som inte gick att stänga , dörren verkar dock helt rak så jag tänkte att det kanske skulle gå att bara byta själva dörren. Dock verkar det halvt omöjligt att få bort den gamla dörren, den nya satt inte fast i den nya fronten. Har någon tagit bort enbart själva dörren och kan ge något bra tips på hur man ska göra?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

om du ska ta bort bara dörren så öppnar du den helt och så ser du vart den sitter fasst, (längst in mot chassit) då trycker du bara ner överdelen och lirkar lite så lossnar dörren. det är som ett par piggar som sitter i en varsin neränkning (1 uppe och 1 nere)

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk
Medlem

Jag har öppnat den så att jag ser vart den sitter fast. Problemet är att piggarna som sitter närmast chassit är ca dubbelt så långa som de andra.

EDIT: Tack, nu fungerade det.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Re: Bra sätt att ta bort dörren på P180 för utbyte?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Jag fick idag min utbytes-front till P180 då den gamla dörren buktade ut lite. Nu till problemet. Fronten jag fick nu hade en skadad fläktgallerlucka som inte gick att stänga , dörren verkar dock helt rak så jag tänkte att det kanske skulle gå att bara byta själva dörren. Dock verkar det halvt omöjligt att få bort den gamla dörren, den nya satt inte fast i den nya fronten. Har någon tagit bort enbart själva dörren och kan ge något bra tips på hur man ska göra?

Hur gjorde du för att få en ny dörr. Jag har samma fel på min front.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Samma fel här, dörren buktar. Verkar som att aluminiumskiktet inte passar i plastformen eller nåt. Re: hur fick du den utbytt?

Permalänk
Medlem

Skicka ett mail till europe.rma@antec.com där du beskriver ditt problem, samt bifogar din adress och en skannad kopia på ditt kvitto, då ska du få en ny på posten om ett tag.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

Hmm låter som ett vanligt fel det här.. hadde samma problem. fick mitt igår.. Men löste det genom att ta en hårfön och värma det lite så la det sig rätt..

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

Är det någon som INTE har problemet? Så vitt jag vet har alla det, iaf alla från första batchen som skickades ut. Jag ska själv skicka min dörr på RMA snart.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

min p180 är det inga fel på

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Är det någon som INTE har problemet? Så vitt jag vet har alla det, iaf alla från första batchen som skickades ut. Jag ska själv skicka min dörr på RMA snart.

Som sagt tror jag att i princip alla chassin från första batchen har detta problem. Kan säga att min nya dörr är totalt rak. Kan ta en bild om det behövs.

Jag kan säga att kartongen man får den i är relativt stor. I den fanns fronten samt 15 meter påsar med luft. Som sagt var min nya front tyvärr lite trasig. Som tur var dörren oskadd.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det innan man får den? skickade kvittot i torsdags och fick svar i fredags. Hoppas att det inte dröjer allt för länge

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem

Tar säkert 2-3 veckor tyvärr. Huvudsaken att man får den NÅN gång.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Tar man bort aluminiumlagret och värmer plasten över spisen och bänder lite en stund och kyler den under kallt vatten så går det att få den relativt rak. Det var som sagt plasten som var böjd i mitt fall. Aluminiumet verkar det inte vara något fel på.

Permalänk
Medlem

hehe hela chassit är inte värt tiden...
jag arbetade själv med en hårfön, ställde tom, hela chassit på framsidan under en helg. inget fungerade, fick min dörr och samma där, fläktluckorna stängdes inte, så jag orkade inte byta, utan istället väntar.

men om det går att bara byta dörren så får jag väl dra lite
och jag har problem med en fläkt som börjar låta också. Nej, nästa gång blir det tyvärr inte ett Antec för min del.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
hehe hela chassit är inte värt tiden...
jag arbetade själv med en hårfön, ställde tom, hela chassit på framsidan under en helg. inget fungerade, fick min dörr och samma där, fläktluckorna stängdes inte, så jag orkade inte byta, utan istället väntar.

men om det går att bara byta dörren så får jag väl dra lite
och jag har problem med en fläkt som börjar låta också. Nej, nästa gång blir det tyvärr inte ett Antec för min del.

Du kan få en ny fläkt av Antec också. Jag hade samma problem men det försvann efter en transport till och från ett LAN.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Jag mailade o sa att dörren va skev o att den nedre filterluckan inte gick och stänga. Hoppas jag får båda nytt.. iaf dörren för den e defenetivt viktigast

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Upptäckte när jag skulle sätta tillbaka aluminiumplattan att den faktiskt inte passade riktigt i plastformen, så jag fick ta en mejsel och ta bort lite plast runt kanterna.