Permalänk
Medlem

KRIS! SE750i

köpte min SE 750i för ett litet tag sen och efter idag så börjar den stänga av sig från ingenstans. batteriet e fullt,ja ser inget ssom skulle kunna hindra batterikonkten tilll själva mobilen osv. så va kan vara fel. hade lämnat tillbax mobilen o begär lagning på garanti men ja har inget kvitto..hittar det nämligen inte.. så det är lite kris..

alla råd o tips uppskattas

tack på förhand

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

1. Uppdatera mobilen via SEUS
2. Om det inte funkar, lämna in den, behövs inget kvitto på SE service center
De ser när den är tillverkad på baksidan.

Permalänk
Medlem

vad e seus om man får fråga?

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Home|Roz
vad e seus om man får fråga?

Sony Ericsson Update Service

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&temp...

Permalänk
Medlem

Ehm, NEJ gör inte det, eftersom väldigt många personer har haft stora problem med update servicen's senaste firmware (mjukvara till telefonen, det du uppdaterar)!
Som du kan se i tråden http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5806606
Det är ett problem som Sony Ericsson själva har uppmärkssammat, vänta tills de ger klartecken att allt är okej igen innan du provar.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

BS

För mig funkade det utmärkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOnicen
BS

För mig funkade det utmärkt.

En del funkar det bra för, en del får en engelsk W800 med kass funktion.
De telefoner vi skickat till service för detta problem har kommit tillbaka uppgraderade, customizerade och med BGA'n omlödd. Så troligen är det ett fysiskt fel på vissa telefoner som gör att de inte fungerar som de ska med SEUS.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
En del funkar det bra för, en del får en engelsk W800 med kass funktion.
De telefoner vi skickat till service för detta problem har kommit tillbaka uppgraderade, customizerade och med BGA'n omlödd. Så troligen är det ett fysiskt fel på vissa telefoner som gör att de inte fungerar som de ska med SEUS.

Okej

men jag kan inte minnas att det har varit några problem i början då SEUS gick ut med R1N035.

Det är nu på senaste tiden folk har börjat klaga. SEUS som buggar isåfall. Har svårt att förstå att det skulle vara något hårdvarufel.

Men men...

Permalänk

Jag hade samma problem med min K750 att den stängde av sig lite närsom helst, Men efter att jag uppdaterade den på Sony ericssons hemsida har den funkat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOnicen
1. Uppdatera mobilen via SEUS
2. Om det inte funkar, lämna in den, behövs inget kvitto på SE service center
De ser när den är tillverkad på baksidan.

Säker på att det inte behövs kvitto?
Jag har varit tvungen att visa det 3 gåneg av 3 möjliga.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krydda_08
Säker på att det inte behövs kvitto?
Jag har varit tvungen att visa det 3 gåneg av 3 möjliga.

Varför skulle man vara tvungen att visa kvitto på ett SE-servicecenter? Verkar skumt. De kan väl för fasen se att det är en SE och dessutom när den är tillverkad?

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krydda_08
Säker på att det inte behövs kvitto?
Jag har varit tvungen att visa det 3 gåneg av 3 möjliga.

Inom 1 år från tillverkningstiden ska inte kvitto behövas för garantiärenden.

De kan dock va kinkiga om de ska behöva skicka iväg den, då kräver de oftast kvitto.

Permalänk
Medlem

Ok... Fick ta en omväg på 1 mil för att hämt det där jävla kvittot en gåång

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Alla servicecenter kanske inte har möjlighet att kolla om IMEI-numret är anmält som stulet eller ej.
Varför skulle man inte behöva kvitto egentligen, det är väl ett bra sätt att styrka att mobilen är ärligt inhandlad. I dagens samhälle med alla dessa mobilstölder tycker jag det är bra att dom kräver kvitto.

Permalänk
Medlem

Saxat från manualen

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/villkor.jpg

Jobbar dock inte i mobiltelefonservicebranschen (28 bokstäver!) så jag vet inte hur allvarligt man ska ta på det.

Visa signatur

Compaq Presario CDS 520 | Windows 3.11 / MS-Dos 6.22

Permalänk
Medlem

Ja, så brukar det ju vara.... Men sOnicen var ju 100% på att man inte behöver....^^

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Beror på var du har köpt telefonen men jag vet att tex ElGiganten kan ta fram kvittot ifall du tappat bort den... kan tänka mig att fler kan göra det!

Visa signatur

Support: Klicka på Den Här Datorn i din översta vänstra hörn!
Kund: Från din eller min sida sett?

Permalänk
Medlem

bakplåten på sonyericsson mobiler står det alltid när de är tillverkade.

ex 0521 som betyder 2005 vecka 21, då har du alltså garanti till 0621

Jag har varit utomlands många gånger och lämnat in min mobil där utan att visa kvitto, de har själva sagt att det räcker med att kolla "där bak"

Även hos min Service här i linköping har jag fått samma information.

Kan säkert skilja från butik till butik, men jag har aldrig fått vara med om det.

Förresten, givet att det ska stå i manualen att man behöver kvitto, det underlättar ju bara för de.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOnicen
bakplåten på sonyericsson mobiler står det alltid när de är tillverkade.

ex 0521 som betyder 2005 vecka 21, då har du alltså garanti till 0621

Jag har varit utomlands många gånger och lämnat in min mobil där utan att visa kvitto, de har själva sagt att det räcker med att kolla "där bak"

Även hos min Service här i linköping har jag fått samma information.

Kan säkert skilja från butik till butik, men jag har aldrig fått vara med om det.

Förresten, givet att det ska stå i manualen att man behöver kvitto, det underlättar ju bara för de.

Om den är tillverkad 0521 men såld först säg 2 månader efter tillverkning förlorar du 2 månaders garanti om du inte har kvitto.

Visa signatur

Support: Klicka på Den Här Datorn i din översta vänstra hörn!
Kund: Från din eller min sida sett?

Permalänk
Avstängd

Hade samma problem med min Sony Ericsson Z1010, jag uppdaterade firmwaren sen så fungerade det perfekt.

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 84jr0
Om den är tillverkad 0521 men såld först säg 2 månader efter tillverkning förlorar du 2 månaders garanti om du inte har kvitto.

Exakt.

Permalänk
Medlem

Men Men var finner man alla service center? jag hittade inte var det stod på deras hemsida. Bor i Eskilstuna och har en K750 som har blivit W800 på engelska. behöver lämna in den.

Visa signatur

XPS M1330 | CRIMSONRED 13.3" WHITE-LED | T7300 2.0Ghz | 2Gb 667Mhz | 160Gb 7200 | 8400M GS 128Mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kensou
Men Men var finner man alla service center? jag hittade inte var det stod på deras hemsida. Bor i Eskilstuna och har en K750 som har blivit W800 på engelska. behöver lämna in den.

Då ringer du till SonyEricsson CC i Linköping

013-244500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 84jr0
Beror på var du har köpt telefonen men jag vet att tex ElGiganten kan ta fram kvittot ifall du tappat bort den... kan tänka mig att fler kan göra det!

det kan nog alla företag om dom vill, dom lagrar ju all info om sålda saker
så det är bara ta serie nummret på mobilen och ett id-kort sen springer du ner till där du köppte den och ber snällt om ett nytt kvitto.

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey