baldurs gate 2: throne of bhaal fråga

Permalänk

baldurs gate 2: throne of bhaal fråga

Jag är på tredje leveln på watchers keep och har helt kört fast på demon wraith. Bah, den är ju tamifanken helt omöjlig!
Inte ens på de "dedikerade" forumen verkar folk ha någon idé??

Jag har som mest smiskat den till "badly injured" .. Att kasta pierce magic eller breach verkar inte hjälpa oerhört..

Smiskartips tages emot ytterst tacksamt!

Permalänk
Medlem

är det han som byter skepnad (länge sen jag lirade) så ska du köra ed isvind mot gas-snubben, eld mot iskille, .. osv .. precis som rummen är uppdelade för att neutralisera varandra.

Permalänk

Nej nej, det du pratar om är på andra leveln och således avklarat..

Demon wraithen är den som är i labyrinten.. Den har två osynliga "slavar" som man inte kan döda utan måste gå direkt på wraithen..

Permalänk

http://mikesrpgcenter.com/bgate2/walkthrough-tob.html ta en titt på denna sidan. Tror inte man behöver döda demon wraithen. utan det gäller att hitta rätt väg igenom labyrinten.

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk
Hedersmedlem

Som jag kommer ihåg det var det bara att kötta ner honom. Mina fighters tog honom om jag inte minns fel.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Det finns inget i BG2 som är så jättesvårt att döda, egentligen. Om du tycker Demon Wraith är svår kommer du ha problem senare

Smäll upp en Deva nära honom om du inte lyckas, den fungerar väldigt bra som en liten tank om jag kommer ihåg rätt. Sen är det bara att kötta på. Har du fått ner honom till Badly Injured borde det inte vara så svårt att ta de sista 10%. Använd dig av melee för att avbryta hans spells, och vad du än gör - GÅ INTE RUNT I RUMMET. Traps är överallt.

Visa signatur

"Bibeln skrevs av samma människor som sa att jorden var platt..." -O. Kend
"The best argument against democracy is a five-minute discussion with the average voter." -W. Churchill
"Religionens värsta fiende är informationsåldern." - F. C. Hughes

Permalänk

Deva?? Vad är det, såna har jag inte :/
ok men jag skippade honom.. insåg att jag varken dödat draken eller den andra som har sculptgemisarna.. De är ju också inte helt lätta! Några tips på dem, grabbar?

Permalänk
Hedersmedlem

bli lvl 30 sorceror

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

vad har du för grupp?
finns lite olika taktiker beroende på vilka klasser/levels din grupp är på

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av potatohead
vad har du för grupp?
finns lite olika taktiker beroende på vilka klasser/levels din grupp är på

min mage: level 12 (en rackare på att summona)
yoshimitzo level 14
Jaheiro 10
Minsc (and Boo!) 11
Korgan 10

Permalänk

Är inte det lite lite? Jag klarde ut SoA innan jag började på ToB delen och då var mitt party på 23-26 eller nått.

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk
Avstängd

1. Du behöver en Cleric, om inte nu så senare i spelet.

2. Har du en sådan har du tillgång till spells som ger immunitet mot level drain. Asbra.

3. Ditt party är för låg level. Du har förmodligen gjort något fel. När man startar ToB ska man få levla till 16-19 beroende på vilken class man väljer. Jag rekommenderar att starta om och fixa det, annars kommer det bli tungt framöver

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
bli lvl 30 sorceror

Eller Berserker/Cleric... Ultimata solokaraktären2k5. (berserker är ett kit till fighter)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klingon
1. Du behöver en Cleric, om inte nu så senare i spelet.

2. Har du en sådan har du tillgång till spells som ger immunitet mot level drain. Asbra.

3. Ditt party är för låg level. Du har förmodligen gjort något fel. När man startar ToB ska man få levla till 16-19 beroende på vilken class man väljer. Jag rekommenderar att starta om och fixa det, annars kommer det bli tungt framöver

vet inte om det är något fel.. Jag kör SoA med tob, så att watchers keep sas finns med från början.. Ok men då kanske allt helt enkelt beror på för låg level. kanske ska köra lite andra quest och återkomma då?

Btw jag glömde att jag har jaheira och aerie också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midvinter
Eller Berserker/Cleric... Ultimata solokaraktären2k5. (berserker är ett kit till fighter)

Nej nej Kensai/Mage ska det vara

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herrlindqvist
vet inte om det är något fel.. Jag kör SoA med tob, så att watchers keep sas finns med från början.. Ok men då kanske allt helt enkelt beror på för låg level. kanske ska köra lite andra quest och återkomma då?

Btw jag glömde att jag har jaheira och aerie också

Aha, då fattar jag

Ja, kör lite andra quests först. Jag hade tagit Anomen eller Viconia i stället för Aerie.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xstar
Det finns inget i BG2 som är så jättesvårt att döda, egentligen.

Demogorgon?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sloppy
Demogorgon?

Inte alls svår om man använder lite halvfula knep. Då får man ner han på mindre än 1 sec. Men om man inte gör det så blir han lite klurigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Nej nej Kensai/Mage ska det vara

Kensai/Thief plz, jeflar vad det köttar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klingon
Aha, då fattar jag

Ja, kör lite andra quests först. Jag hade tagit Anomen eller Viconia i stället för Aerie.

men hon som e sååå söt.. Jag har faktiskt en romance med henne.. en fråga där då, de har typ fått till det men sen började hon tjura och tycka att det gick för fort fram.. hon vill lämna gruppen eller göra slut.. jag väljer att hon ska vara kvar fast det verkar som att romancen fått sitt slut.. eller kan den komma igen senare??

Permalänk
Avstängd

Ingen aning. Tänkte mest på att Aerie är nån skum multiclass med Cleric/Wizard, inte det bästa mna kan tänka sig direkt